Katalog Joanna Krzykalska, 2020-05-22 Rypin Ogólne, Różne Opinia o uczniuOpinia o uczniu Imię i Nazwisko: XXXX Data urodzenia: XXXX Uczeń szkoły: Zespół Szkół nr 2 w Golubiu – Dobrzyniu, Klasa: I „a” Zasadniczej Szkoły Zawodowej Zenek XXX od roku szkolnego 2016/2017r. był uczniem klasy I "A" Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół nr 2 w Golubiu - Dobrzyniu. Uczeń od początku września opuszczał zajęcia szkolne. Jego absencja sprawiała, że wiele problemów zaczęło narastać: duże braki w wiadomościach, trudności w przyswajaniu kolejnych partii materiału programowego z wielu przedmiotów, braki w umiejętnościach, coraz większa liczba ocen cząstkowych niedostatecznych, zagrożenie otrzymania ocen niedostatecznych na I semestr roku szk. xxx, a w dalszej perspektywie pozostanie drugi rok w klasie pierwszej. Uczeń wychowuje się w rodzinie niepełnej, aktualnie matka pracuje poza granicami kraju i tam zarabia na utrzymanie rodziny, z ojcem nie utrzymuje kontaktu. Posiada brata, który również przebywa w ośrodku wychowawczym. Matka zostawiła Zenka w wynajętym mieszkaniu. Po interwencji szkoły i kuratora sądowego uczeń został umieszczony w Ośrodku Opiekuńczo - Wychowawczym w Wielgiem. Po umieszczeniu go w ośrodku poprawiła się frekwencja ucznia na zajęciach szkolnych. Uczeń jest bardzo podatny na zły wpływ środowiska, sięga po papierosy i środki odurzające (narkotyki). Poziomem rozwoju umysłowego nie odbiega od swoich rówieśników. Cechuje go otwartość w kontaktach rówieśniczych. W kontaktach z nauczycielami jest zamknięty. Bardzo trudno się z nim rozmawia, gdyż nie podejmuje dialogu. Potrafi być arogancki, zbuntowany, kłótliwy. W dniu 8 grudnia 2016r. dopuścił się pobicia kolegi z klasy na dworcu autobusowym. Z zeznań świadków wynika, że był bardzo agresywny. Na miejsce zdarzenia została wezwana policja i pogotowie ratunkowe. Pobitego chłopca przewieziono do szpitala na obserwację. Frekwencja ucznia za okres od 1 września do 30 listopada przedstawiła się następująco: Zenek XXX opuścił 59 godzin lekcyjnych, z czego 42 godziny nieusprawiedliwione. Za opuszczone godziny lekcyjne (według Statutu Szkoły) otrzymał naganę wychowawcy i dyrektora. Nauczyciele uczący mają zastrzeżenia do zachowania ucznia, o czym świadczą uwagi zapisywane w dzienniku oraz ustne, przekazywane wychowawcy. Uczeń otrzymał naganę wychowawcy i dyrektora za uwagi negatywne (zgodnie ze Statutem Szkoły). Wielokrotnie były podejmowane próby rozmowy przez panią pedagog i wychowawcę klasy. Przez szkołę były zastosowane różne formy pomocy wobec ucznia. 1. Wnikliwa obserwacja ucznia. 2. Regularne rozmowy z uczniem prowadzone przez pedagoga szkolnego i wychowawcę. 3. Podjęcie współpracy z matką w celu ścisłego uregulowania trybu życia dziecka. 4. Częsty kontakt z matką. 5. Częsty kontakt z opiekunami z Ośrodka Opiekuńczo - Wychowawczego w Wielgiem. 6. Współpraca z pozostałymi nauczycielami uczącymi chłopca. 7. Współpraca z kuratorem sądowym. 8. Stosowanie jasnych i przejrzystych reguł postępowania z chłopcem. 9. Konsekwentne przestrzeganie ustalonych reguł. Mimo wielu starań uczeń Radosław Żmijewski, nie wykazał chęci poprawy swojego zachowania. Uczeń i jego matka zostali poinformowani o zagrożeniach (oceny niedostateczne) na I semestr z czterech przedmiotów (język polski, matematyka, wychowanie - fizyczne, geografia), a także o proponowanej ocenie nagannej z zachowania. Matka w miarę możliwości utrzymywała kontakt ze szkołą. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |