Katalog

Joanna Krzykalska, 2020-05-22
Rypin

Ogólne, Różne

Opinia o uczniu

- n +

Opinia o uczniu
Imię i Nazwisko: XXXX
Data urodzenia: XXXX
Uczeń szkoły: Zespół Szkół nr 2 w Golubiu – Dobrzyniu,
Klasa: I „a” Zasadniczej Szkoły Zawodowej

Zenek XXX od roku szkolnego 2016/2017r. był uczniem klasy I "A" Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół nr 2 w Golubiu - Dobrzyniu. Uczeń od początku września opuszczał zajęcia szkolne. Jego absencja sprawiała, że wiele problemów zaczęło narastać: duże braki w wiadomościach, trudności w przyswajaniu kolejnych partii materiału programowego z wielu przedmiotów, braki w umiejętnościach, coraz większa liczba ocen cząstkowych niedostatecznych, zagrożenie otrzymania ocen niedostatecznych na I semestr roku szk. xxx, a w dalszej perspektywie pozostanie drugi rok w klasie pierwszej.
Uczeń wychowuje się w rodzinie niepełnej, aktualnie matka pracuje poza granicami kraju i tam zarabia na utrzymanie rodziny, z ojcem nie utrzymuje kontaktu. Posiada brata, który również przebywa w ośrodku wychowawczym. Matka zostawiła Zenka w wynajętym mieszkaniu. Po interwencji szkoły i kuratora sądowego uczeń został umieszczony w Ośrodku Opiekuńczo - Wychowawczym w Wielgiem. Po umieszczeniu go w ośrodku poprawiła się frekwencja ucznia na zajęciach szkolnych. Uczeń jest bardzo podatny na zły wpływ środowiska, sięga po papierosy i środki odurzające (narkotyki). Poziomem rozwoju umysłowego nie odbiega od swoich rówieśników.
Cechuje go otwartość w kontaktach rówieśniczych. W kontaktach z nauczycielami jest zamknięty. Bardzo trudno się z nim rozmawia, gdyż nie podejmuje dialogu. Potrafi być arogancki, zbuntowany, kłótliwy. W dniu 8 grudnia 2016r. dopuścił się pobicia kolegi z klasy na dworcu autobusowym. Z zeznań świadków wynika, że był bardzo agresywny. Na miejsce zdarzenia została wezwana policja i pogotowie ratunkowe. Pobitego chłopca przewieziono do szpitala na obserwację.
Frekwencja ucznia za okres od 1 września do 30 listopada przedstawiła się następująco: Zenek XXX opuścił 59 godzin lekcyjnych, z czego 42 godziny nieusprawiedliwione. Za opuszczone godziny lekcyjne (według Statutu Szkoły) otrzymał naganę wychowawcy i dyrektora.
Nauczyciele uczący mają zastrzeżenia do zachowania ucznia, o czym świadczą uwagi zapisywane w dzienniku oraz ustne, przekazywane wychowawcy. Uczeń otrzymał naganę wychowawcy i dyrektora za uwagi negatywne (zgodnie ze Statutem Szkoły). Wielokrotnie były podejmowane próby rozmowy przez panią pedagog i wychowawcę klasy. Przez szkołę były zastosowane różne formy pomocy wobec ucznia.
1. Wnikliwa obserwacja ucznia.
2. Regularne rozmowy z uczniem prowadzone przez pedagoga szkolnego i wychowawcę.
3. Podjęcie współpracy z matką w celu ścisłego uregulowania trybu życia dziecka.
4. Częsty kontakt z matką.
5. Częsty kontakt z opiekunami z Ośrodka Opiekuńczo - Wychowawczego w Wielgiem.
6. Współpraca z pozostałymi nauczycielami uczącymi chłopca.
7. Współpraca z kuratorem sądowym.
8. Stosowanie jasnych i przejrzystych reguł postępowania z chłopcem.
9. Konsekwentne przestrzeganie ustalonych reguł.
Mimo wielu starań uczeń Radosław Żmijewski, nie wykazał chęci poprawy swojego zachowania.
Uczeń i jego matka zostali poinformowani o zagrożeniach (oceny niedostateczne) na
I semestr z czterech przedmiotów (język polski, matematyka, wychowanie - fizyczne, geografia), a także o proponowanej ocenie nagannej z zachowania. Matka w miarę możliwości utrzymywała kontakt ze szkołą.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.