Katalog Wioleta Dobrzyniecka, 2020-05-22 Strzelin Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć kulinarnychTemat zajęć: Pieczemy drożdżowe rogaliki na przyjęcie z okazji „Dnia Kobiet”. Miejsce: Pracownia gospodarstwa domowego w SOSzW Środowisko: grupa II Czas trwania: 60 min. Data: 6 marca 2018 r. Cele wychowawcze: -Kształtowanie u wychowanków szacunku dla kobiet; -Rozwijanie zainteresowań twórczych i zdolności kulinarnych; -Rozwijanie umiejętności i wiary we własne siły; Cele rewalidacyjne: - podnoszenie poziomu sprawności manualnej; - ćwiczenie koncentracji uwagi; Cele dydaktyczne: -doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami i urządzeniami używanymi podczas wykonywania ciasta drożdżowego. - kształtowanie umiejętności posługiwania się wagą kuchenną, - przypomnienie podstawowych przepisów BHP. Metody: - słowne (formułowanie poleceń przez nauczyciela). - poglądowe ( ćwiczenia praktyczne). Forma zajęć: indywidualna, zbiorowa, jednolita i zróżnicowaną. Pomoce dydaktyczne: - Surowce i półprodukty niezbędne do wykonania rogalików drożdżowych z marmoladą wieloowocową. - Miski o różnej wielkości, elektryczny mikser, łyżki stołowe, kubeczki, stolnica, wałek, nóż, metalowe garnki, różnej wielkości blachy do pieczenia, elektryczny piekarnik - Strój ochronny fartuch gospodarczy – ochronny i obuwie zmienne; - Środki czystości. Przebieg zajęć: 1. Zajęcia wstępne: - powitanie, omówienie tematu zajęć i przypomnienie podstawowych przepisów BHP; - przygotowanie stanowisk pracy, narzędzi i założenie odzieży ochronnej - przydział czynności związanych z przygotowaniem ciasta drożdżowego, formowania oraz pieczenia rogalików drożdżowych. 2. Zajęcia właściwe: Dwoje wychowanków otrzymuje zadanie wykonania ciasta drożdżowego , - zapoznanie wychowanków z przepisem na rogale drożdżowe i sposobem wykonania ciasta, - przygotowanie podstawowych i dodatkowych składników, zapoznanie się z wagą kuchenną, - pomoc wychowawcy podczas przygotowania ciasta drożdżowego, - po dokładnym wyrobieniu ciasta odkładamy je do wyrośnięcia. - w czasie leżakowania ciasta wychowankowie słuchają piosenek o kobietach odtwarzanych z magnetofonu w pracowni kulinarnej, - wychowawca przeprowadza rozmowę kierowaną o znaczeniu kobiet w życiu mężczyzny. - wychowankowie przygotowują stanowiska do formowania rogali. - wychowawca wałkuje ciasto i wycina trójkąty, a wychowankowie formują z nich rogale z marmoladą - jeden z wychowanków otrzymuje polecenie przygotowania blach do pieczenia, włączenia piekarnika, ustawienie odpowiedniej temperatury oraz wykładania uformowanych rogali na blachy. - wychowawca wkłada blachy do piekarnika oraz pilnuje właściwej obróbki termicznej rogali, - studzenie upieczonych rogali. Czynności porządkowe po zakończeniu zadania: - umycie naczyń, czyszczenie zlewozmywaka, - wytarcie i złożenie stolików , ustawienie krzesełek, - zamiatanie podłogi, - mycie podłogi ( jeżeli będzie wystarczająca ilość czasu). 3.Zakończenie zajęć i podsumowanie pracy uczniów. Na zakończenie wychowankowie zostaną poproszeni o: - opisanie dzisiejszych zajęć - czy każdy z wychowanków przestrzegał podstawowe przepisy BHP w czasie zajęć, - o stopień zaangażowania wychowanków w wykonanie zadania, - dlaczego porządkowanie pracowni gospodarstwa domowego jest takie ważne, - samoocenę swojej pracy, - ocena zaangażowania i pracy wychowanka, - podziękowanie za pracę i omówienie przebiegu przyjęcia dla Pań i dziewcząt w Ośrodku. . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |