Katalog Rafał Grzybek, 2020-05-22 Bytom Zajęcia artystyczne, Konspekty Konspekt - pracownia ceramicznaKonspekt z zajęć Koło Ceramiczne - 18 grudzień 2019 r. Temat: „Wykonujemy ozdoby świąteczne - Mikołaj” Miejsce hospitacji: Młodzieżowy Dom Kultury nr 2, ul. Popiełuszki 9, 41 – 906 Bytom Cel główny: Wprowadzenie uczniów do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce. Cele operacyjne: • Uczeń zna – ma wyobrażenie jak wygląda Mikołaj, co symbolizuje i z jakimi świętami jest związany • Uczeń rozumie – wie czym są święta Bożego Narodzenia, dlaczego je obchodzimy, jakie jest znaczenie świątecznych ozdób i dekoracji, jak powinien wyglądać Mikołaj, oraz jakimi metodami można takie ozdoby wykonać z gliny • Uczeń potrafi – rzeźbić w glinie (wykonywać kulki i wałeczki gliniane); malować farbami i szkliwami; posługiwać się narzędziami i materiałami ceramicznymi, malarskimi (potrafi dobierać odpowiednie narzędzia oraz uzyskiwać określone barwy i efekty plastyczne) Metody pracy: twórcza Formy pracy: grupowa Środki dydaktyczne: deseczki, folia, formy gipsowe, glina, farby ceramiczne (szkliwa), pędzle, styropian, złote włosie, klej polimerowy, kawałki futerka, dłutka i inne narzędzia rzeźbiarskie Czas trwania zajęć: trzy godziny lekcyjne PRZEBIEG ZAJĘĆ : Fazy lekcji (czynności nauczyciela, czynności ucznia środki dydaktyczne) Wstępna - powitanie - czynności organizacyjne – sprawdzenie obecności - podanie tematu zajęć - ustalenie planu pracy z podziałem na stanowiska pracy i grupy : I grupa – która będzie malować i ozdabiać wykonane wcześniej Mikołaje II grupa – która będzie dopiero formować Mikołaje z gliny - powitanie nauczyciela Główna - pogadanka na temat estetyki wykonywanych prac - pogadanka: jakich wzorów i barw należy używać do uzyskania określonych efektów wizualnych (grupa I) - pokazanie przykładowych prac (omówienie sposobów ich wykonania oraz materiałów wykorzystanych do pracy) - nauczyciel przygotowuje formy gipsowe (zabezpieczając ją folią tak by glina nie przyklejała się do formy) - młodzież odpowiada na pytania nauczyciela odnośnie swoich pomysłów: „jakich kolorów chciała by użyć oraz jakie wzory chciałaby stworzyć – grupa I - młodzież pracuje grupowo, malując Mikołaje, jednocześnie zastanawiając się nad kolorystyką i sposobem malowania (grupa I) - malowanie Mikołajów lakierem bezbarwnym (grupa I) - młodzież samodzielnie wykonuje plastry gliniane które następnie owija wokół formy gipsowej (grupa 2) - czasopisma oraz prace wykonane przez starszych uczniów - farby akrylowe ewent. szkliwa, pędzle, klej, złote włosie, styropian, futerko - glina, formy gipsowe, deseczki drewniane, folia, narzędzia ceramiczne (nożyki, dłuta) Końcowa - omówienie wykonanych zadań, określenie czy zostały wykonane zgodnie z założeniami - ocena pracy uczniów przez nauczyciela - podziękowanie za wspólną pracę i zabawę - zapowiedź następnego tematu - pożegnanie młodzieży - omówienie z nauczycielem wykonanych zadań - podziękowanie za zajęcia i wspólnie spędzony czas - pożegnanie nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |