AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wioleta Dobrzyniecka, 2020-05-14
Strzelin

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć wychowawczych nt.: Działalności UNICEF - Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci

- n +


Scenariusz zajęć wychowawczych nt.:
Działalności UNICEF - Funduszu Narodów Zjednoczonych
na rzecz Dzieci



Miejsce: SOSW – Internat
Środowisko: grupa I, II
Czas trwania: 90 min.
Data: 26 listopada 2019 r.
Prowadzący zajęcia: Wioleta Dobrzyniecka


Temat: XXX rocznica uchwalenia Konwencji Praw Dziecka


Cele główne:
- przekazanie uczniom podstawowej wiedzy o prawach dziecka;
- zaznajomienie uczniów z zapisami Konwencji o prawach dziecka;
- kształtowanie umiejętności reagowania w sytuacji zetknięcia się z łamaniem praw dziecka.

Cele szczegółowe:
- Podnoszenie poziomu sprawności manualnej;
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i myślenia twórczego;
- Ćwiczenie koncentracji uwagi;
- Rozwijanie wiary we własne umiejętności.

Metody pracy:
- pogadanka, burza mózgów, objaśnienie wychowawcy, aktywizująca, praktycznego działania.

Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.



Środki dydaktyczne:
- komputer, telewizor, prezentacja multimedialna o prawach dziecka, tablica korkowa z materiałami dotyczącymi praw dziecka;
- płócienne serduszka, ocieplina do wypełnienia maskotek, pasmanteria, farby akrylowe.


Przebieg zajęć:
1. Zajęcia wstępne:
a) powitanie dzieci i młodzieży Ośrodka, wprowadzenie do tematu zajęć.
Wychowawca zadaje pytania wprowadzające:
- Kim jest dziecko?
- Czy dzieci mają jakieś prawa?
- Czy prawa dziecka są ujęte w jakimś dokumencie? Jeżeli tak, to jakie jak ten dokument się nazywa?
- Czy mieliście do czynienia z takim dokumentem?
b) przedstawienie prezentacji multimedialnej o działalności światowej organizacji UNICEF oraz Konwencji Praw Dziecka:


2. Zajęcia właściwe:
a) wykonanie maskotek serduszek w barwach UNICEF-u:
- rozdzielenie obszytych maszynowo serduszek, zaprojektowanie malowanego wzoru na serduszku, wypełnienie ociepliną maskotki, ręczne zeszycie serduszka (starsi wychowankowie - przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas używania igieł, szpilek i nożyczek), malowanie akrylowymi farbami zaprojektowanego wzoru, namalowanie przy pomocy szablonu logo UNICEF.
b) czynności porządkowe po zakończeniu zajęć:
- złożenie materiałów plastycznych do pudełek, umycie palet i pędzli, przypomnienie o segregacji śmieci - uporządkowanie worków foliowych,
- wyeksponowanie maskotek na stołach w świetlicy.
3. Zakończenie zajęć i podsumowanie pracy:
Wychowankowie Ośrodka dokonują samooceny swojej pracy, aktywności i zachowania na zajęciach.
Na zakończenie wychowawca dziękuje za współpracę.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.