Katalog Marta Woźnicka, 2020-05-22 Wrocław Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Marta Woźnicka nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 66 we Wrocławiu Data rozpoczęcia stażu: 3 września 2018 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2021 r. Wrocław, 3.09.2018 r. Cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, dalszy rozwój zawodowy jako nauczyciela języka angielskiego z uwzględnieniem zadań realizowanych przez szkołę w drodze po awans na nauczyciela dyplomowanego, podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły, zachęcenie do stosowania komputera jako narzędzia do wzbogacania warsztatu pracy wśród nauczycieli, upowszechnienie rozwijania kompetencji językowych wśród uczniów, uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Czynności organizacyjne Zadania wynikające z rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574) § 8 ust. 3 pkt. 1 Zadania do realizacji: Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Forma realizacji zadań 1.Stosowanie metod aktywizujących podczas lekcji języka angielskiego. 2. Stosowanie narzędzi (weryfikart) mających na celu sprawdzenie odbioru lekcji przez uczniów. 3. Przeprowadzenie ankiet pośród uczniów dotyczących sposobu prowadzenia zajęć oraz metod pracy. 4. Stworzenie bazy gier językowych dla uczniów. 5. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera. 6. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, słowników multimedialnych, stron internetowych wydawnictw językowych itd. w przygotowaniu do zajęć. 7. Wykorzystanie komputera do przygotowania środków na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne (przygotowanie testów, sprawdzianów, ćwiczeń itd.), a także materiałów na spotkania z rodzicami, wymiana doświadczeń (np. na forach dla nauczycieli) 8. Publikacja na stronie internetowej szkoły informacji o konkursach językowych, wynikach konkursów, najlepszych pracach itp. 9. Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki oraz odpowiedzialnym za stronę internetową szkoły. § 8 ust. 3 pkt. 2 Zadania do realizacji: Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli. Forma realizacji zadań 1. Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów. 2. Prowadzenie w ramach zespołu przedmiotowego lekcji otwartych w szczególności dla nauczycieli kontraktowych. 3. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego. 4. Zorganizowanie spotkań z innymi nauczycielami w celu podzielenia się zdobytą wiedzą z odbytych szkoleń. 5. Opieka nad nauczycielem stażystą lub studentem odbywającym praktykę w szkole. 6. Współpraca z pedagogiem szkolnym. § 8 ust. 3 pkt. 3 Zadania do realizacji: Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Forma realizacji zadań 1. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. 2. Udział w Dniach Otwartych szkoły. 3. Zorganizowanie i przeprowadzenie na terenie szkoły różnych akcji/działań społecznych. 4. Przygotowanie autorskiego programu nauki języka angielskiego. 5. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. 5. Organizacja szkolnych i pozaszkolnych konkursów językowych. 6. Przygotowanie i przeprowadzenie imprez językowych oraz innych uroczystości. 7. Współpraca z pedagogiem szkolnym w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z uczniami oraz w zakresie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę w procesie wychowawczym • Policją • Sądem Rodzinnym • Ośrodkiem Pomocy Społecznej • Domem Dziecka. 8. Nawiązanie współpracy z wydawnictwami Pearson, Macmillan i Oxford w celu uzyskania nagród dla uczniów. 9. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. 10. Organizacja akcji charytatywnych. § 8 ust. 4 pkt.4 a. Zadania do realizacji: Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Forma realizacji zadań 1. Organizacja wycieczek szkolnych: - turystycznych, - wyjść do kina. 2. Opracowanie i wdrożenie programu własnego do nauki j. angielskiego. § 8 ust. 4 pkt. 4 b. Zadania do realizacji: Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Forma realizacji zadań 1. Opieka nad nauczycielem stażystą. 2. Pełnienie funkcji koordynatora wolontariatu. 3. Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu nauczycieli języków obcych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |