Katalog Monika Sznajder, 2020-05-22 Bielsko-Biała Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. mgr Monika Sznajder Lata 2019-2022 Na podstawie aktów prawnych: KARTA NAUCZYCIELA z dnia 26 stycznia 1982 r.; ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967); USTAWA z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019 poz. 1287); ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. 2019 poz. 1627). Rodzaj działańi przedsięwzięć wynikających z wymagań Rozporządzenia MEN z dnia 23 sierpnia 2019r. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania(§ 7 ust. 1 pkt 1) Uczestniczyć w pracach związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych statutowych zadań szkoły oraz wynikających z potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) sierpień/wrzesień 2019 • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie planu rozwoju zawodowego • założenie teczki stażu Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. • Analiza podstawowych aktów prawnych obowiązujących w oświacie • Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: - statutu szkoły - wewnątrzszkolnego systemu oceniania cały okres stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów • znajomość przepisów Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego • Udział w radach pedagogicznych, zajęciach szkoleniowych • Praca w komisjach powoływanych w szkole • Udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Przedmiotowych • Współtworzenie zmian dotyczących wewnątrzszkolnego systemu oceniania zgodnie z potrzebami Szkoły cały okres stażu * listy obecności • potwierdzenia • księga protokołów • elementy statutu Prowadzenie dokumentacji szkolnej.Prawidłowe prowadzenie dziennika elektronicznego oraz wszelkiej innej dokumentacji wynikającej z potrzeb szkoły - cały okres stażu • notatka z kontroli dziennika przez Dyrekcję Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, itp.) • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym cały okres stażu 06. 2022r. 06. 2022r. • załączniki do dokumentacji z przebiegu stażu • treść sprawozdania • wniosek wraz z dokumentacją formalną (§ 7 ust. 1 pkt 2) Doskonalić kompetencje w związku z wykonywanymi obowiązkami, zwłaszcza w zakresie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu • Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, typu warsztaty metodyczne, kursy doskonalące, szkolenia, konferencje, podnoszących kompetencje, umiejętności i nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę • Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, szkoleniach Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Budowanie bazy materiałów dydaktycznych - gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej • Tworzenie własnych pomocy dydaktycznych • Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej • Śledzenie stron internetowych dedykowanych pracy nauczyciela • Organizacja szkolnych konkursów z języka angielskiego pn. „Your Majesty” cały okres stażu według harmonogramu • zbiór scenariuszy zajęć • materiały dydaktyczne • zdjęcia z konkursu, notatka internetowa Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego. • Diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów • Przeprowadzenie rozmów na temat sytuacji rodzinnej wychowanków • Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Indywidualne kontakty z rodzicami, współpraca z wychowawcami klas. • Rozmowy z pedagogiem szkolnym. • Konsultacje z innymi nauczycielami i specjalistami. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. • Indywidualne rozmowy z uczniem. cały okres stażu • bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku), notatki, ankiety, kwestionariusze Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi • Udział w akcji „Szlachetna Paczka” itp. grudzień/styczeń każdego roku • sprawozdanie • Udział w Dniach Otwartych Szkoły według harmonogramu • sprawozdanie • Konsultacje dla rodziców według harmonogramu • sprawozdanie Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • Dokumentowanie przebiegu stażu • Opracowanie dokumentacji szkolnej (np. świadectw, testów) • Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) • Przygotowanie i opracowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy) na komputerze • Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową • Prowadzenie zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem Internetu cały okres stażu • scenariusze • plany pracy • testy, sprawdziany pisane przy pomocy komputera • zapisy w dzienniku • zdjęcia, notatki Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego • Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet • Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu np. na stronach: MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.szkola.net/awans/,http://www.portaloswiatowy.pl/i274778_awans_nanauczyciela_mianowanego.html itp. rok szkolny 2019/2020 cały okres stażu • link do strony/potwierdzenie zamieszczenia publikacji (§ 7 ust. 1 pkt 3) Prowadzić zajęcia w obecności opiekuna stażu w wymiarze co najmniej 4 godzin w roku szkolnym oraz dyrektora szkoły w wymiarze co najmniej jednej godziny w okresie stażu oraz omawiać je z osobą, w której obecności zajęcia zostały przeprowadzone. Współpraca z opiekunem stażu • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem (harmonogram spotkań) • Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (wnioski z obserwacji). • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (konsultacja, analiza, opracowanie konspektów) • Omawianie obserwowanych i prowadzonych zajęć, ocena i analiza słabych i mocnych stron własnej działalności, propozycja wniosków na przyszłość cały okres stażu • kontrakt • plan rozwoju zawodowego • przykładowe scenariusze zajęć • Wykorzystywanie aktywizujących metod nauczania na lekcjach języka angielskiego • adnotacje w dzienniku, zdjęcia (§ 7 ust. 1 pkt 4) Prowadzić co najmniej 2 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli szkoły, w której odbywa staż oraz dokonać ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela – doradcy metodycznego zakresie tych zajęć. Opracowanie i przygotowanie lekcji pokazowych dla zainteresowanych nauczycieli oraz studentów. • Omawianie obserwowanych i prowadzonych zajęć, ocena i analiza słabych i mocnych stron własnej działalności, propozycja wniosków na przyszłość według potrzeb • scenariusze zajęć Doskonalenie multimedialnych technik pracy • Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera oraz Internetu według potrzeb • materiały drukowane Umiejętność dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach • Prowadzenie i omawianie zajęć, ocena i analiza słabych i mocnych stron własnej działalności, propozycja wniosków na przyszłość - według potrzeb • scenariusze zajęć Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |