![]() |
![]() |
Katalog Wioleta Zielińska, 2020-05-22 Polkowice Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO na okres od 01. 09. 2017 r. do 31. 05. 2020 r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO na okres od 01.09.2017r. do 31.05.2020r. Imię i nazwisko nauczyciela: Wioleta Zielińska Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa nr 3 w Polkowicach Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Specjalność: nauczyciel – wychowawca świetlicy szkolnej Staż pracy pedagogicznej: 10 lat Ubiega się o stopień: nauczyciela dyplomowanego Posiadane kwalifikacje: 1. Licencjat: Pedagogika opiekuńcza i specjalna 2. Studia magisterskie uzupełniające: Terapia pedagogiczna Cel podejmowanego stażu: Doskonalenie i rozwijanie działań podejmowanych w świetlicy szkolnej oraz uzyskanie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. Od 10 lat pełnię funkcję wychowawcy w świetlicy szkolnej . Pracuję z dziećmi w wieku od 6 do 9 lat. W codziennej pracy podejmuję różnorodne formy działań dostosowane do potrzeb dziecka, oczekiwań rodziców i szkoły. Staram się kształtować właściwe postawy uczniów, wspierać ich rozwój społeczny i twórczy, rozwijać zainteresowania i uzdolnienia. PLAN DZIAŁAŃ § 8. Ust.2. pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. DZIAŁANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMINY Poznanie procedury awansu zawodowego, przygotowanie planu rozwoju zawodowego i odbycie stażu 1. Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. -Przeanalizowanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. -Znajomość przepisów prawa dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. X- XI 2017 r. 2. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz opracowanie planu rozwoju zawodowego. -Zaplanowanie indywidualnej ścieżki awansu. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. -Posiadanie wiedzy i umiejętności w zakresie obranego kierunku rozwoju zawodowego. - Poprawnie sformułowany wniosek. - Zaakceptowany plan rozwoju zawodowego. X- XI 2017 r. 3. Dokumentowanie realizacji planu. - Opracowywanie i składanie do dyrektora semestralnych sprawozdań. - Rozwijanie własnych umiejętności, poszerzanie wiedzy specjalistycznej. Okres stażu Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły oraz aktywne uczestnictwo w pracach związanych z podnoszeniem jakości pracy szkoły. 1. Zapoznanie się z obowiązującą dokumentacją dotyczącą organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. - Analizowanie dokumentów regulujących funkcjonowanie szkoły: statutu, regulaminów, planu rozwoju szkoły, programu wychowawczo-, profilaktycznego. -Analizowanie zasad dokumentacji szkolnej obowiązujących wychowawcę świetlicy. -Znajomość i realizacja poszczególnych zadań wynikających z planu rozwoju szkoły. - Znajomość obowiązujących przepisów oraz zmieniających potrzeb edukacyjnych szkoły. - Dokonanie ewaluacji pracy szkoły w celu sprostania stawianym wymaganiom. X-XI 2017 r. 2. Udział w opracowywaniu i wdrażaniu dokumentów szkolnych. - Przygotowywanie i wdrażanie miesięcznych planów pracy świetlicy szkolnej z uwzględnieniem programu wychowawczo- profilaktycznego. - Opracowywanie i realizowanie rocznych programów pracy świetlicy szkolnej. - Zrealizowanie zaprojektowanych zadań i działań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. - Doskonalenie własne oraz systematyczne badanie wartości podejmowanych działań. - Posiadanie odpowiedniej dokumentacji niezbędnej do twórczej organizacji pracy własnej. Okres stażu 3. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z zasadami obowiązującymi w szkole. -Dziennik zajęć, wykazy uczniów, sprawozdania. - Prawidłowe wykonanie dokumentacji. Okres stażu Doskonalenie własnego warsztatu pracy. . 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. - Doskonalenie się poprzez uczestnictwo w radach szkoleniowych. - Rozwijanie się poprzez udział w warsztatach metodycznych oraz warsztatach i kursach doskonalących, związanych z umiejętnościami pedagogicznymi, organizowanych przez Powiatowy Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Polkowicach. - Poznawanie oraz gromadzenie literatury z zakresu edukacji muzycznej, plastycznej i teatralnej. - Studiowanie literatury pomocnej w pracy opiekuńczo- wychowawczej. - Rozwinięcie własnych umiejętności, poszerzanie wiedzy. - Wykorzystanie nabytych umiejętności w swojej pracy poprzez stosowanie aktywizujących metod i technik pracy z uczniami. Zgodnie z ofertą PODM Okres stażu 2. Obserwacja i udział w zajęciach innych nauczycieli. - Notatki, rozmowy, analizowanie form i metod prowadzonych zajęć. - Poznanie nowych możliwości prowadzenia zajęć i wykorzystanie w pracy własnej. Okres stażu 3. Realizacja zajęć z zakresu edukacji opiekuńczo- wychowawczej, dydaktycznej i profilaktycznej. - Pomoc uczniom w odrabianiu zadań domowych; -Rozwijanie zainteresowań, doskonalenie umiejętności w różnych obszarach aktywności uczniów poprzez prowadzenie różnorodnych form zajęć. - Zapobieganie problemom edukacyjnym. - Odkrywanie i umiejętne rozwijanie talentów dzieci. Okres stażu 4. Obserwacja i analiza pracy świetlicy oraz preferencji uczniów. - Przeprowadzenie ankiet wśród uczniów na temat: • Ulubionych form zajęć świetlicowych; • Form spędzania czasu wolnego; - Poznanie najbardziej lubianych form pracy i realizowanie ich w większym stopniu podczas zajęć. - Znajomość pozaszkolnych ulubionych form spędzania czasu wolnego dzieci uczęszczających do świetlicy i dostosowanie metod i form pracy w taki sposób, aby uatrakcyjnić im zajęcia w świetlicy. Okres stażu 5. Promowanie talentów uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej. - Prowadzenie zajęć plastycznych z uczniami klas młodszych w ramach pracy świetlicy szkolnej. - Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych, pozaszkolnych i międzyszkolnych. -Podejmowanie przez dzieci aktywności twórczej, rozwijanie zainteresowań i pasji, - Prezentacja prac uczniów na tablicach świetlicowych. - Sukcesy i osiągnięcia uczniów w konkursach. Okres stażu 6. Podejmowanie działań doskonalących umiejętności w różnych obszarach aktywności uczniów. -Organizowanie codziennych zajęć ruchowych. - Prowadzenie różnorodnych form zajęć: plastyczno- technicznych, rekreacyjnych, umuzykalniających, teatralnych, czytelniczych, z elementami socjoterapii - Bezpieczne i aktywne spędzanie czasu uczniów. - Wspomaganie i rozwijanie integracji grupy, usprawnianie zdolności manualnych, rozwój procesów poznawczych. Okres stażu 7. Ewaluacja własnego warsztatu pracy i doskonalenie go. -Analiza realizacji przyjętych zadań planu, formułowanie wniosków do pracy. - Systematyczne podnoszenie jakości swojej pracy. Okres stażu Podejmowanie zadań dodatkowych 1. Promowanie zdrowego stylu życia. -Przygotowywanie i prezentowanie materiałów dotyczących zdrowego stylu życia; - Opracowanie i zrealizowanie zajęć związanych ze zdrowymi sposobami odżywiania. -Poszerzenie wiedzy z zakresu promocji zdrowia; -Wyposażenie dzieci w wiedzę dotyczącą właściwego odżywiania. Okres stażu 2. Gromadzenie pomocy dydaktycznych. - Poszerzanie zaplecza pomocy i materiałów dydaktycznych w świetlicy. - Posiadanie materiałów i pomocy do codziennej pracy z uczniami. Okres stażu 3. Gromadzenie literatury tematycznej. - Gromadzenie poradników dotyczących pracy w świetlicy szkolnej, pomocy i książek do wykonywania prac plastycznych: „Mały artysta”, „Świetlica w szkole”. - Posiadanie pomocy książkowych przydatnych do przekazywania uczniom wiedzy, zgodnie z realizowanym blokiem tematycznym. - Uzyskanie lepszych efektów pracy. - Korzystanie przez dzieci z książek zgromadzonych w świetlicy. Okres stażu 4. Opieka nad miejscem pracy- świetlica szkolna, dbanie o estetykę i wystrój sali. - Wykonywanie z uczniami prac plastycznych oraz ozdób okolicznościowych. - Prezentowanie gazetek tematycznych; - Prezentowanie efektów pracy z uczniami; - Estetyczny wygląd sali. Okres stażu § 8, ust. 2, pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Samodzielne doskonalenie umiejętności obsługi komputera i wykorzystywania technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Korzystanie z edukacyjnych portali internetowych. - Pozyskiwanie informacji związanych z doskonaleniem zawodowym, awansem, oraz problematyką psychologiczną i pedagogiczną. - Poszerzenie zakresu swojej wiedzy i umiejętności na temat technologii informacyjnej; - Poszerzenie wiedzy psychologiczno- pedagogicznej niezbędnej do prawidłowej opieki i wszechstronnego rozwoju ucznia. Okres stażu 2. Wykorzystanie w swojej pracy encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych. - Systematyczne przeglądanie encyklopedii i programów. - Opracowywanie zajęć świetlicowych - Tworzenie prezentacji multimedialnych; - Opracowywanie dyplomów, narzędzi badawczych, zaproszeń, regulaminów konkursów, podziękowań. - Zebranie ciekawych materiałów do wykorzystania w codziennej pracy. - Urozmaicanie zajęć poprzez prezentacje. Okres stażu 3. Promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu. - W ramach działań profilaktycznych wdrażanie uczniów do przestrzegania zasad bezpiecznej pracy przy komputerze i bezpieczeństwa w sieci. - Przeprowadzenie zajęć edukacyjno- profilaktycznych dla klas II pt. „Bądźmy bezpieczni w Internecie”. - Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa w sieci. - Uświadomienie zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu. Okres stażu 4. Publikowanie materiałów własnych na portalu internetowym. - Zamieszczenie planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym. - Publikowanie wybranych scenariuszy zajęć. - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Okres stażu 5. Korzystanie w pracy z dziennika elektronicznego. - Regularne uzupełnianie tematów i innych wymaganych wpisów. - Systematycznie prowadzona dokumentacja. Okres stażu § 8, ust. 2, pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami i rodzicami uczniów 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli świetlicy a w szczególności dla nauczycieli stażystów oraz kontraktowych. - Przekazanie wiedzy i przedstawienie ciekawych możliwości prowadzenia zajęć. - Wzbogacenie warsztatu pracy innych nauczycieli świetlicy. - Doskonalenie nowych pomysłów i sposobów prowadzenia zajęć. Okres stażu 2. Prowadzenie zajęć plastyczno-technicznych w klasach w czasie zajęć z wychowawcą. - Prezentowanie różnych technik wykonywania prac – kartek okolicznościowych, dekoracji, upominków. - Zapoznanie nauczyciela- wychowawcy z rozmaitymi możliwościami wykonania prac plastyczno-technicznych. - Okres stażu 3. Prowadzenie zajęć w klasach 0-III - Zajęcia „Uśmiech jest jak słońce” dla klas II i ich wychowawców; - zajęcia czytelnicze w klasach I i 0 -Samorealizacja i analiza własnych kompetencji. - Wzbogacenie warsztatu metodycznego nauczycieli. - Wyposażenie uczniów w przydatną wiedzę i umiejętności. -Okres stażu 4. Sporządzanie scenariuszy zajęć i udostępnianie ich innym nauczycielom. -Udostępnienie opracowanych scenariuszy w bibliotece szkolnej. - Możliwość wykorzystania zajęć przez innych nauczycieli. - Okres stażu 5. Aktywne uczestniczenie w posiedzeniach Zespołu Samokształceniowego Wychowawców Świetlicy. - Omawianie scenariuszy i organizacji imprez świetlicowych, konsultowanie problemów wychowawczych, dzielenie się wiedzą. - Scenariusze imprez i uroczystości świetlicowych. - Pozwiązywanie problemów wychowawczych. -Okres stażu 6. Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu do spraw imprez szkolnych. - Współorganizowane uroczystości szkolnych: • -Przygotowywanie dzieci do występów; • Przygotowywanie dekoracji - Występy dzieci przed publicznością. - Wykonanie dekoracji na określone okazje. Okres stażu § 8, ust. 2, pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Opracowanie w wdrażanie programów edukacyjnych. Opracowanie i wdrożenie programu czytelniczo- terapeutycznego 1.Przygotowanie i realizacja programu „Magiczna moc bajek i baśni”. - Opracowanie założeń, celów ogólnych i szczegółowych programu oraz sposób realizacji. -Program; -Opis realizacji; Rok szkolny 2017/2018 2. Organizowanie zajęć „Czytanie łączy pokolenia” - Udział zaproszonych gości – rodziców, dziadków, nauczycieli, starszych uczniów we wspólnym czytaniu. - Współpraca ze środowiskiem rodzinnym. - Rozbudzenie zainteresowań dzieci. -Promocja czytania jako ciekawej formy spędzania czasu wolnego. Okres stażu 3. Organizowanie konkursów tematycznych. - Świetlicowy Konkurs Plastyczny „Zakładka do książki”; - Świetlicowy Konkurs Recytatorski „O zwierzętach w wierszach poetów”; - Szkolny Konkurs Wiedzy o Bajkach i Baśniach w klasach II; - Rodzinny Konkurs „Bajkowe postacie”; - Międzyszkolny Świetlicowy Konkurs Plastyczny „Okładka do ulubionej książki”. - Współpraca ze środowiskiem rodzinnym. - Rozwijanie inwencji twórczej dzieci. - Budzenie ciekawości poznawczej. Rok szkolny 2017/2018 4. Prowadzenie zajęć z bajkoterapii. -Realizacja cyklicznych zajęć z bajkoterapii w klasach I -Dostarczenie uczniom wiedzy oraz pozytywnych wzorców zachowania. -Niwelowanie niewłaściwych zachowań. Okres stażu 5. Prowadzenie bloków tematycznych związanych z realizacją programu. -Realizacja zajęć znanych i lubianych autorów twórczości dla dzieci. - Zapoznanie dzieci z znanymi i lubianymi autorami bajek i baśni. -Rozwijanie wyobraźni, fantazji. kształtowanie pozytywnych postaw u dzieci. Okres stażu 6. Przygotowanie przedstawień tematycznych. - Przygotowanie przedstawienia kukiełkowego we współpracy z wychowawcami świetlicy Panie- Dzieciom z okazji Dnia Dziecka; - Przygotowanie we współpracy z nauczycielami religii Jasełek; - Wspólna wesoła zabawa; - Rozwijanie wyobraźni; VI 2018 r. XII 2017 r. 7. Obchody Dnia Ksiązki. - Korowód bajkowych postaci. - Quizy, krzyżówki, zagadki bajkowe. - Integracja poprzez wspólną pracę i zabawę. Okres stażu 8. Współpraca z Miejsko- Gminną Biblioteką w Polkowicach i biblioteką szkolną. - Udział w zajęciach organizowanych przez biblioteki. - Zapoznanie dzieci ze zbiorami bibliotek. - Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Okres stażu 9. Współpraca z polkowickimi przedszkolami. - Zorganizowanie zajęć czytelniczych w przedszkolach. - Przygotowanie przedstawienia bajkowego dla przedszkolaków. - Rozwijanie współpracy. Okres stażu 10. Inne działania związane z realizacją programu. - „Czytanie na dywanie”- realizacja codziennych zajęć tematycznych. - Wystawy tematyczne. - „Mini Playback Show”- piosenki z bajek i o bajkach. - Fotogaleria bajkowych postaci; - Zajęcia plastyczne- bajkowe postacie na dużym formacie. - Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. - Prezentacja twórczości uczniów. - Doskonalenie technik plastycznych. Okres stażu Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjno- wychowawczego 1. Przygotowanie i realizacja programu „Moja, Twoja, Nasza Ojczyzna” - Opracowanie założeń, celów ogólnych i szczegółowych programu oraz sposobu realizacji. - Program; - Opis realizacji - Doskonalenie wiedzy na temat naszego kraju. Rok szkolny 2018/2019 2. Organizowanie i prowadzenie bloków zajęć tematycznych związanych z realizacją programu. - Opracowanie i przeprowadzenie zajęć cyklicznych zapoznających z wybranymi legendami. - Prowadzenie zajęć przybliżających różne regiony naszego kraju; - Zaznajomienie uczniów z przesłaniem i wartościami legend. - Rozwijanie u ucznia poczucia przynależności do środowiska lokalnego, regionu i kraju. -Rozwijanie wiedzy o kulturze regionu. Rok szklony 2018/2019 3. Kultywowanie wybranych tradycji. - „Tradycje dawniej i dziś”- pielęgnowanie tradycji i zwyczajów- realizowanie zajęć związanych z: • Bożym Narodzeniem • Wielkanocą • Barbórką • Andrzejkami -Znajomość tradycji i zwyczajów. Rok szklony 2018/2019 4. Organizowanie konkursów tematycznych. - Świetlicowy Konkurs Plastyczny „ Symbole Polski w różnych technikach plastycznych” - Międzyświetlicowy Konkurs Plastyczny „Krajobrazy Polski” - Świetlicowy Konkurs Fotograficzny „Polska- nasz piękny kraj” - Konkurs patriotyczny- we współpracy z katechetą i historykiem. - Rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów. - Prezentacja twórczości dzieci na wystawach pokonkursowych. Rok szkolny 2018/2019 5. Inne działania związane z realizacja programu. - Widowisko dla klas I-III i przedszkoli „Podróże po Polsce”. - Współpraca z przedszkolami. - Prezentacja widowiska. Rok szklony 2018/2019 Opracowanie i wdrożenie programu profilaktycznego 1. Przygotowanie i realizacja programu profilaktycznego „W zdrowym ciel zdrowy duch” - Opracowanie założeń, celów ogólnych i szczegółowych oraz sposobu realizacji. - Program; - Opis realizacji; Rok szkolny 2019/2020 2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć świetlicowych propagujących zdrowy styl życia. - Realizacja zajęć w świetlicy według opracowanych scenariuszy. - Scenariusze zajęć. - Kształtowanie u dzieci świadomej i czynnej postawy w dążeniu do zachowania zdrowia Rok szkolny 2019/2020 3. Organizowanie konkursów tematycznych. - Konkurs Plastyczny dla klas 0-III na plakat promujący zdrowy styl życia. - Świetlicowy konkurs na rymowankę o zdrowiu. -Rozwijanie inwencji twórczej dzieci. - Wystawa pokonkursowa. Rok szkolny 2019/2020 4. Przygotowanie przedstawień związanych z realizacją programu. - Opracowanie i wykonanie inscenizacji o zdrowiu przez uczniów ze świetlicy dla dzieci z klas 0 i przedszkoli. - Przygotowanie i przeprowadzenie „Lekcji o zdrowiu” dla klas 0 z udziałem uczniów ze świetlicy. - Scenariusz inscenizacji. - Występ dzieci. -Propagowanie zdrowego stylu życia. Rok szkolny 2019/2020 5. Spotkanie ze szkolną pielęgniarką. - Zaproszenie pielęgniarki do świetlicy w celu przedstawienia uczniom zasad zdrowego odżywiania, tematyki higieny osobistej i aktywnego wypoczynku. - Przeprowadzone spotkanie. - Większa świadomość uczniów. Rok szkolny 2019/2020 6. Zdrowy tydzień z owocami i warzywami w świetlicy. - Zorganizowanie „Kawiarenki WITAMINKA” w świetlicy szkolnej. -Przygotowanie zajęć o tematyce owocowo-warzywnej. - Przeprowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem owoców i warzyw. - Serwowanie zdrowych soków w świetlicy. - Poszerzenie wiedzy uczniów na temat korzyści spożywania warzyw i owoców. Rok szkolny 2019/2020 7. Inne działania związane z realizacją programu. - Opracowanie i przeprowadzenie turnieju dla klas II pod hasłem” Tropiciele zdrowia”. -Quiz o zdrowiu dla dzieci z klas 0uczęszczających do świetlicy szkolnej. - Przeprowadzenie turnieju. - Wesoła zabawa promująca zdrowie. Rok szkolny 2019/2020 § 8, ust.2, pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Organizowanie imprez oraz uroczystości świetlicowych i pozaświetlicowych przy współpracy ze środowiskiem lokalnym 1. Współorganizowanie uroczystości świetlicowych. - Pasowanie Pierwszoklasistów na Wychowanków Świetlicowej Gromady. - Bal Walentynkowo- Karnawałowy. - Pożegnanie Świetlicowych Absolwentów. - Świetlicowy „Mam talent”; - Koncert „Dzieci Dzieciom”. - „Mini playback show”- piosenki z bajek i o bajkach. - Integracja grupy świetlicowej. - Promowanie talentów dzieci. - Wdrażanie do współdziałania w grupie. X każdego roku II każdego roku VI każdego roku II półrocze 2017/2018 r. 2. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów na szczeblu świetlicowym i pozaszkolnym. - Świetlicowy Konkurs plastyczny „Choinkowa dekoracja” - Świetlicowy Konkurs Plastyczny „Pani wiosna w kwiatach”; -Świetlicowy Konkurs Recytatorski „O zwierzętach w wierszach poetów” - Świetlicowy Konkurs Fotograficzny „Malownicza jesień w obiektywie” - Ekspozycja prac plastycznych uczniów. - Promocja sukcesów uczniów naszej szkoły. - Pomoc w odnoszeniu sukcesów szkolnych. XII każdego roku III-IV każdego roku Okres stażu X każdego roku 3. Przygotowanie przedstawień tematycznych. - Na temat postaci bajkowych. - Na temat niepodległości. Okres stażu 4. Koordynowanie wycieczek edukacyjnych. - Wycieczka do Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach”. - Wycieczka do Straży Pożarnej. - Wycieczka na strzelnicę. - Wycieczka do Kopalnianej Stacji Ratownictwa Górniczego. - Zapoznanie uczniów ze specyfiką pracy zawodu policjanta i strażaka. - Poszerzenie wiedzy uczniów na temat zagrożeń i niebezpiecznych sytuacji. - Poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach. Okres stażu Organizowanie wystaw 1. Przygotowywanie wystaw plastyczno- edukacyjnych oraz pokonkursowych. - Pokonkursowa Wystawa o jesieni. - Pokonkursowa wystawa zakładek do ksiązki. - Pokonkursowa wystawa o wiośnie. - Wystawy edukacyjne. - Promowanie talentów uczniów naszej szkoły. - Dbanie o estetykę szkoły. - Przekazanie w ciekawy sposób istotnych i ważnych informacji. Okres stażu § 8, ust. 2, pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi związanymi ze środowiskiem oświatowo-wychowawczym 1. Angażowanie się w działalność szkolnego koła Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. - Przygotowywanie kiermaszów świątecznych organizowanych w szkole. - Pozyskanie funduszy przekazanych na pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom. Okres stażu 2. Współpraca z Miejsko- Gminną Biblioteką Publiczną. - Organizowanie wycieczek edukacyjnych do biblioteki. - udział w zajęciach organizowanych przez bibliotekę. - Zapoznanie uczniów ze zbiorami bibliotecznymi. - Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Okres stażu 3. Współpraca z polkowickimi przedszkolami. - Organizowanie zajęć czytelniczych w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”; -Promowanie czytelnictwa wśród przedszkolaków. Okres stażu 4. Współpraca z Polkowickim Centrum Animacji. -Przygotowanie grupy uczniów do prezentacji podczas Polkowickiego Przeglądu Twórczości Lokalnej organizowanym przez Polkowickie Centrum Animacji -Występ artystyczny. Okres stażu § 8, ust. 2, pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typ i rodzaju szkoły Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów 1. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. - Spotkania instruktażowe i informacyjne; - Konsultacje indywidualne w celu wspólnego rozwiązywania problemów wychowawczych. - Lepsze poznanie sytuacji uczniów. - Rozwiązanie problemów wychowawczych. Okres stażu 2. Współpraca z wychowawcami klas. - Rozmowy, konsultacje w razie potrzeb. - Dostosowanie metod i form pracy do możliwości ucznia. -Okres stażu; 3. Współpraca z rodzicami uczniów uczęszczających do świetlicy. - Rozmowy, konsultacje. - Poznanie środowiska rodzinnego dziecka, jego zainteresowań, potrzeb. Okres stażu 4. Diagnozowanie problemów wychowawczych poszczególnych uczniów. - Obserwacja zachowań dzieci w kontaktach rówieśniczych. - Prowadzenie zajęć o emocjach w celu zminimalizowania pojawiających się problemów. - Lepsze poznanie dziecka. - Skuteczniejsze rozwiązywanie problemów wychowawczych. Okres stażu Podpis nauczyciela Wioleta Zielińska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |