AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wioletta Wilińska, 2020-05-22
Zielona Góra

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć obchodów Dnia Pluszowego misia w klasie II

- n +

Temat: ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO w naszej klasie.
Cele ogólne:
- poznanie historii powstania pluszowego misia
Cele szczegółowe:
- kształtowanie umiejętności słuchania wypowiedzi innych
- wdrażanie do udzielania kilkuzdaniowych odpowiedzi na zadany temat
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek
- doskonalenie ekspresji ruchowej, manualnej i muzycznej
- kształtowanie umiejętności rozróżniania samogłosek i spółgłosek.

Środki dydaktyczne:
Pluszowe misie przyniesione przez dzieci, prezentacja multimedialna przedstawiająca historię pluszowego misia oraz jego sławnych następców- postaci z bajek, magnetofon, komputer, tablica interaktywna , karty pracy nr 1 i nr 2 kredki, nożyczki.
Przebieg zajęć:

1. Powitanie dzieci „Dzień dobry, witam was…”
2. Rozwiązywanie zagadek, jako nawiązanie do tematu (dywan): Przykładowe zagadki.
• To bardzo znany miś,
którego przyjacielem jest chłopiec o imieniu Krzyś.
Czerwony kubraczek, wesoła mina.
Od zjedzenia miodu każdy dzień zaczyna (Kubuś Puchatek)

• Ma okrągłą główkę
i dwa uszka na niej
Pyszczek, buzię, cztery łapki
Lubi miodek, żyje w lesie. (miś)

• Przez całą zimę słodko sobie śpi.
Wiecie dlaczego? Bo miód mu się śni! Miś

• Kto mieszka w „Stumilowym Lesie”(Puchatek, tygrysek, Królik, kłapouchy)
Ma bardzo mały rozumek (Puchatek)

• Przez całą zimę słodko sobie śpi,
A słodko dlatego, że miód mu się śni.
Już taki niedźwiedzi ród, że ogromnie lubi … (miód)

• Jaki napój kojarzy się z misiem? (Sok Kubuś)

3. Uczniowie wymieniają nazwy dobranocek, w których występowały misie? (Miś Uszatek, Gumisie, Kubuś Puchatek)
4. Prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci. Krótkie opowiadanie dzieci o swoich misiach. Uczniowie wstają i opowiadają o misiach: Jak mają na imię, skąd go mają, jaka przygodę mieli z misiem.
5. Bal misiów. Dzieci ze swoimi misiami wykonują ruchy zgodnie z treścią piosenki „Jadą, jadą misie”..
6. Rozmowa z dziećmi na temat dbania o swoje zabawki. Nauczyciel wiesza ilustrację popsutej zabawki. Zadaje pytania:
-Dlaczego zabawka jest zniszczona?
-Co się mogło stać?
-Co można zrobić z zepsutą zabawką?
-Co można zrobić, by nie dopuścić do takiej sytuacji?

7. Opowieść o historii powstania pluszowego misia. Wykorzystanie prezentacji z zasobów Internetu.
Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia Teddy i tak się je nazywa do tej pory. I od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.
- Rozmowa na temat historii misia. Omówienie przykładów sławnych misiów w literaturze i filmach (miś Uszatek, Kubuś Puchatek, Miś Yogi, Gumiś).
8. Ćwiczenia utrwalające poznane samogłoski, układanie sylab. Przyklej obrazki we właściwym miejscu (stolik).
9. Sprawdzenie efektów pracy. Dzieci kolorują kredkami ilustrację związaną z historią misia.
10. Każde dziecko otrzymuje narysowaną sylwetę misia (bez miny). Zadaniem dzieci jest narysowanie misiowi miny: zadowolonej (jeśli zajęcia się podobały) , smutnej (jeśli zajęcia się nie podobały).
11. Podsumowanie zajęć.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.