Katalog Katarzyna Niedziółka, 2020-05-22 Kraków Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż – mgr Katarzyna Niedziółka. Nazwa i adres szkoły – Szkoła Podstawowa nr 36 im. Henryka Sienkiewicza, ul. Mazowiecka 70, Kraków Dyrektor szkoły - mgr Ryszard Sikora Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2019r. Czas trwania stażu - 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data zakończenia stażu – 31.05.2022r. Posiadane kwalifikacje: Magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Studia podyplomowe o kierunku: Podstawy oddziaływań terapeutycznych w wieku rozwojowym Uniwersytet Jagielloński w Krakowie Szkolenie Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Kangur Cel główny podjęcia stażu: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Podstawa prawna opracowania: 1. Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018r. poz. 967 ze zmianami) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz.U. z 2018r. poz.1574 ze zmianami) §8 ust. 3 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych , sprzyjających procesowi uczenia się Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystywanie w pracy metod aktywizujących Wykorzystywanie na zajęciach takich metod jak: • drama • mapa myśli • kula śniegowa • zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty • pedagogika zabawy • edukacja przez ruch • origami • metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne • burza mózgów • pedagogika tańca • metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz Cały okres stażu - scenariusze zajęć - dokumentacja nadzoru pedagogicznego 2. Prowadzenie zajęć z pomocą urządzeń multimedialnych Wykorzystanie w pracy z dziećmi tablicy interaktywnej, projektora, odtwarzacza DVD, kamery. Cały okres stażu - scenariusze zajęć - dokumentacja nadzoru pedagogicznego 3. Prowadzenie zajęć z pomocą urządzeń informatycznych Wykorzystanie w pracy z dziećmi komputera, smartfona, scanera, drukarki, kserokopiarki do tworzenia m.in. filmów, komiksów, animacji, krzyżówek Cały okres stażu - scenariusze zajęć - dokumentacja nadzoru pedagogicznego 4. Zastosowanie podczas zajęć różnorodnych narzędzi multimedialnych Wykorzystywanie podczas zajęć: • programów edukacyjnych, e-booków, • programów multimedialnych i encyklopedii • gier i zabaw dydaktycznych (eduzabawy.com) • nagrań wideo • narzędzi służących rozwijaniu twórczości (programów graficznych, do rysowania, edytorów) • korzystanie z dysku Google, tworzenie i udostępnianie chmury Cały okres stażu - scenariusze zajęć - dokumentacja nadzoru pedagogicznego - Wdrażanie uczniów do bezpiecznego korzystania i komputera i internetu §8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Dzielenie się z innymi wychowawcami świetlicy oraz nauczycielami wiedzą zdobytą w czasie szkoleń - przygotowanie referatów, warsztatów, prezentacji Cały okres stażu - zapisy w protokołach zebrań rady pedagogicznej 2. Prezentowanie ciekawych rozwiązań metodycznych - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli w ramach WDN Cały okres stażu - scenariusze - notatki 3. Prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów (dla których nie jest się opiekunem stażu) lub studentów odbywających praktyki - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów lub studentów odbywających praktyki Cały okres stażu - scenariusze - notatki 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz wychowawców świetlicy w obecności nauczyciela doradcy metodycznego lub nauczyciela konsultanta lub przedstawiciela nadzoru pedagogicznego. - prowadzenie co najmniej 3 godzin zajęć otwartych w okresie stażu Cały okres stażu - scenariusze - notatki 5. Dzielenie się swoimi zasobami - umieszczanie ciekawych scenariuszy na stronie internetowej szkoły - udostępnianie ciekawych pomysłów na portalach internetowych dla nauczycieli i wychowawców świetlic takich jak: • portaloswiatowy.pl • portal.librus.pl • akademiamajkijezowskiej.pl - udostępnianie scenariuszy zajęć, kart pracy, scenariuszy z uroczystości świetlicowych wychowawcom świetlicy pracującym w tej samej szkole - prowadzenie zajęć dla wychowawców świetlic z innych szkół w ramach wymiany doświadczeń w szczególności w ramach sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli świetlic. Cały okres stażu - strona internetowa szkoły - wpisy na portalach społecznościowych - scenariusze zajęć 6. Prezentowanie dobrych praktyk pedagogicznych - prezentowanie własnych doświadczeń podczas narad, spotkań kół samokształceniowych, na stronach ORE. Cały okres stażu - program konferencji - scenariusze §8 ust. 3 pkt 3 poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposoby dokumentowania 1. Podjęcie współpracy z instytucjami działającymi w najbliższym środowisku - Podjęcie systematycznej współpracy z organizacjami działającymi na rzecz bezpieczeństwa (straż pożarna, policja, straż miejska) - Podjęcie systematycznej współpracy z instytucjami kultury: • Młodzieżowy Dom Kultury Dom Harcerza • Biblioteka Kraków Filia 21 ul. Królewska 59 • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul. Rajska • Poradnią psychologiczno – pedagogiczną Cały okres stażu - Zdjęcia - Podziękowania - Notatki na szkolnej stronie internetowej 2. Podejmowanie działań charytatywnych, ich współorganizacja na terenie szkoły i w najbliższym środowisku. - Aktywizacja uczniów do udziału w akcjach: • Góra Grosza • Zbiórka pieniędzy i darów dla schroniska dla psów • Zbiórka pieniędzy dla Krakowskiego Hospicjum św. Łazarza – Pola Nadziei. • Cykliczne zbiórki książek oraz makulatury • Całoroczna zbiórka nakrętek plastikowych Cały okres stażu - notatki na stronie internetowej szkoły 3. Prowadzenie kółek zainteresowań dla dzieci • Kółko plastyczne • Gry i zabawy z elementami socjoterapii • Klub przyjaciół zwierząt • Kółko taneczne Cały okres stażu - dziennik zajęć dodatkowych 4. Organizacja uroczystości szkolnych i świetlicowych • Dnia dziecka, babci, dziadka, mamy, taty • Świetlicowego kiermaszu z okazji Bożego Narodzenia • Zabaw andrzejkowych • Balu karnawałowego • Dnia sportu • Święta szkoły Cały okres stażu - scenariusze - zdjęcia - notatki na szkolnej stronie internetowej 5. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym - opracowanie planu współpracy z rodzicami - pedagogizacja rodziców prowadzona poprzez rozmowy indywidualne - organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków - włączenie rodziców do współorganizowania i uczestniczenia w uroczystościach świetlicowych - współorganizowanie dni otwartych szkoły Cały okres stażu - Plan współpracy - Notatki w dzienniku świetlicowym - Notatki na stronie internetowej szkoły 6. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach oraz Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych • Świetlicowego turnieju piłkarzyków • Międzyszkolnego konkursu plastycznego: Cztery łapy, cztery łapy, a na łapach...nasi domowi ulubieńcy • Świetlicowych konkursów recytatorskich oraz pięknego czytania • Międzyszkolne konkursy plastyczne Cały okres stażu - zdjęcia - regulaminy - dyplomy - notatki na szkolnej stronie internetowej 7. Podejmowanie różnorodnych form doskonalenia zawodowego • Uczestniczenie w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (kursy, rady szkoleniowe, konferencje metodyczne) • Uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli świetlic • Szkolenia dotyczące eTwinningu – czym jest, jak pracować nad własnym projektem edukacyjnym, jak dołączyć do już rozpoczętych projektów edukacyjnych • Szkolenie stacjonarne oraz kurs online „Rytm i melodia” z zakresu pedagogiki tańca prowadzony przez Akademię Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej • Szkolenie Metoda dobrego startu • Hate speech/mowa nienawiści - jak rozpoznawać, przeciwdziałać i zapobiegać w szkole i w internecie • Zabawy do myślenia – metoda wspierania rozwoju dzieci poprzez działania twórcze Cały okres stażu - zaświadczenia - certyfikaty - dyplomy §8 ust. 3 pkt 4a opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Lp Zadanie Formy realizacji Termin Sposoby dokumentowania 1. Opracowanie programu własnego - Opracowanie i wdrożenie programu własnego dotyczącego zajęć pozalekcyjnych z obszaru socjoterapii: „Gry i zabawy z elementami socjoterapii” - Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu W ciągu całego stażu - dokumentacja programów 2. Stosowanie w pracy innowacyjnych rozwiązań metodycznych i organizacyjnych - wykorzystywanie w pracy metod innowacyjnych takich jak: metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne, metoda dobrego startu - wykorzystanie w pracy z dziećmi elementów pedagogiki tańca Cały okres stażu - scenariusze zajęć - zdjęcia - notatki na szkolnej stronie internetowej §8 ust. 3 pkt 4d opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Sposoby dokumentowania 1. Opracowanie publikacji Opracowanie pracy autorskiej z zakresu pracy świetlicy szkolnej oraz scenariuszy zajęć prowadzonych w świetlicy w czasopismach: • „Życie szkoły” • „Świetlica w szkole” Cały okres stażu - Publikacja Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |