Katalog

Katarzyna Niedziółka, 2020-05-22
Kraków

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego




Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż – mgr Katarzyna Niedziółka.
Nazwa i adres szkoły – Szkoła Podstawowa nr 36 im. Henryka Sienkiewicza,
ul. Mazowiecka 70, Kraków
Dyrektor szkoły - mgr Ryszard Sikora
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2019r.
Czas trwania stażu - 2 lata 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia stażu – 31.05.2022r.


Posiadane kwalifikacje:

Magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Studia podyplomowe o kierunku:
Podstawy oddziaływań terapeutycznych w wieku rozwojowym
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Szkolenie Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Kangur



Cel główny podjęcia stażu:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.



Podstawa prawna opracowania:

1. Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018r. poz. 967 ze zmianami)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz.U. z 2018r. poz.1574 ze zmianami)





§8 ust. 3 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych , sprzyjających procesowi uczenia się


Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania

1.
Wykorzystywanie w pracy
metod aktywizujących
Wykorzystywanie na zajęciach takich metod jak:
• drama
• mapa myśli
• kula śniegowa
• zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty
• pedagogika zabawy
• edukacja przez ruch
• origami
• metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne
• burza mózgów
• pedagogika tańca
• metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz

Cały okres stażu
- scenariusze zajęć
- dokumentacja nadzoru pedagogicznego

2.
Prowadzenie zajęć z pomocą
urządzeń multimedialnych
Wykorzystanie w pracy z dziećmi tablicy interaktywnej, projektora, odtwarzacza DVD, kamery.

Cały okres stażu
- scenariusze zajęć
- dokumentacja nadzoru pedagogicznego

3.
Prowadzenie zajęć z pomocą urządzeń informatycznych











Wykorzystanie w pracy z dziećmi komputera, smartfona, scanera, drukarki, kserokopiarki do tworzenia m.in. filmów, komiksów, animacji, krzyżówek

Cały okres stażu
- scenariusze zajęć
- dokumentacja nadzoru pedagogicznego

4.
Zastosowanie podczas zajęć różnorodnych narzędzi multimedialnych
Wykorzystywanie podczas zajęć:
• programów edukacyjnych,
e-booków,
• programów multimedialnych i encyklopedii
• gier i zabaw dydaktycznych (eduzabawy.com)
• nagrań wideo
• narzędzi służących rozwijaniu twórczości (programów graficznych, do rysowania, edytorów)
• korzystanie z dysku Google, tworzenie i udostępnianie chmury
Cały okres stażu
- scenariusze zajęć
- dokumentacja nadzoru pedagogicznego
- Wdrażanie uczniów do bezpiecznego korzystania i komputera i internetu



§8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli


Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
1. Dzielenie się z innymi
wychowawcami świetlicy oraz nauczycielami wiedzą zdobytą w czasie szkoleń - przygotowanie referatów, warsztatów, prezentacji Cały okres stażu - zapisy w protokołach zebrań rady pedagogicznej
2. Prezentowanie ciekawych rozwiązań metodycznych - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli w ramach WDN Cały okres stażu - scenariusze
- notatki
3. Prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów (dla których nie jest się opiekunem stażu) lub studentów odbywających praktyki
- prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów lub studentów odbywających praktyki Cały okres stażu - scenariusze
- notatki
4. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz wychowawców świetlicy w obecności nauczyciela doradcy metodycznego lub nauczyciela konsultanta lub przedstawiciela nadzoru pedagogicznego. - prowadzenie co najmniej 3 godzin zajęć otwartych w okresie stażu Cały okres stażu - scenariusze
- notatki
5. Dzielenie się swoimi zasobami - umieszczanie ciekawych scenariuszy na stronie internetowej szkoły
- udostępnianie ciekawych pomysłów na portalach internetowych dla nauczycieli i wychowawców świetlic takich jak:
• portaloswiatowy.pl
• portal.librus.pl
• akademiamajkijezowskiej.pl

- udostępnianie scenariuszy zajęć, kart pracy, scenariuszy z uroczystości świetlicowych wychowawcom świetlicy pracującym w tej samej szkole
- prowadzenie zajęć dla wychowawców świetlic z innych szkół w ramach wymiany doświadczeń w szczególności w ramach sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli świetlic. Cały okres stażu - strona internetowa szkoły
- wpisy na portalach społecznościowych
- scenariusze zajęć
6. Prezentowanie dobrych praktyk pedagogicznych - prezentowanie własnych doświadczeń podczas narad, spotkań kół samokształceniowych, na stronach ORE. Cały okres stażu - program konferencji
- scenariusze




§8 ust. 3 pkt 3 poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych


Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposoby dokumentowania
1. Podjęcie współpracy z instytucjami działającymi w najbliższym środowisku - Podjęcie systematycznej współpracy z organizacjami działającymi na rzecz bezpieczeństwa (straż pożarna, policja, straż miejska)
- Podjęcie systematycznej współpracy z instytucjami kultury:
• Młodzieżowy Dom Kultury Dom Harcerza
• Biblioteka Kraków Filia 21 ul. Królewska 59
• Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul. Rajska
• Poradnią psychologiczno – pedagogiczną
Cały okres stażu - Zdjęcia
- Podziękowania
- Notatki na szkolnej stronie internetowej
2. Podejmowanie działań charytatywnych, ich współorganizacja na terenie szkoły i w najbliższym środowisku. - Aktywizacja uczniów do udziału w akcjach:
• Góra Grosza
• Zbiórka pieniędzy i darów dla schroniska dla psów
• Zbiórka pieniędzy dla Krakowskiego Hospicjum św. Łazarza – Pola Nadziei.
• Cykliczne zbiórki książek oraz makulatury
• Całoroczna zbiórka nakrętek plastikowych
Cały okres stażu - notatki na stronie internetowej szkoły
3. Prowadzenie kółek zainteresowań dla dzieci • Kółko plastyczne
• Gry i zabawy z elementami socjoterapii
• Klub przyjaciół zwierząt
• Kółko taneczne Cały okres stażu - dziennik zajęć dodatkowych
4. Organizacja uroczystości szkolnych i świetlicowych • Dnia dziecka, babci, dziadka, mamy, taty
• Świetlicowego kiermaszu z okazji Bożego Narodzenia
• Zabaw andrzejkowych
• Balu karnawałowego
• Dnia sportu
• Święta szkoły Cały okres stażu - scenariusze
- zdjęcia
- notatki na szkolnej stronie internetowej
5. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym - opracowanie planu współpracy z rodzicami
- pedagogizacja rodziców prowadzona poprzez rozmowy indywidualne
- organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków
- włączenie rodziców do współorganizowania i uczestniczenia w uroczystościach świetlicowych
- współorganizowanie dni otwartych szkoły Cały okres stażu - Plan współpracy
- Notatki w dzienniku świetlicowym
- Notatki na stronie internetowej szkoły
6. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach oraz
Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych • Świetlicowego turnieju piłkarzyków
• Międzyszkolnego konkursu plastycznego: Cztery łapy, cztery łapy, a na łapach...nasi domowi ulubieńcy
• Świetlicowych konkursów recytatorskich oraz pięknego czytania
• Międzyszkolne konkursy plastyczne Cały okres stażu - zdjęcia
- regulaminy
- dyplomy
- notatki na szkolnej stronie internetowej
7. Podejmowanie różnorodnych form doskonalenia zawodowego • Uczestniczenie w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (kursy, rady szkoleniowe, konferencje metodyczne)
• Uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli świetlic
• Szkolenia dotyczące eTwinningu – czym jest, jak pracować nad własnym projektem edukacyjnym, jak dołączyć do już rozpoczętych projektów edukacyjnych
• Szkolenie stacjonarne oraz kurs online „Rytm i melodia” z zakresu pedagogiki tańca prowadzony przez Akademię Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej
• Szkolenie Metoda dobrego startu
• Hate speech/mowa nienawiści - jak rozpoznawać, przeciwdziałać i zapobiegać w szkole i w internecie
• Zabawy do myślenia – metoda wspierania rozwoju dzieci poprzez działania twórcze Cały okres stażu - zaświadczenia
- certyfikaty
- dyplomy
§8 ust. 3 pkt 4a opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi


Lp Zadanie Formy realizacji Termin Sposoby dokumentowania
1. Opracowanie programu własnego - Opracowanie i wdrożenie programu własnego dotyczącego zajęć pozalekcyjnych z obszaru socjoterapii: „Gry i zabawy z elementami socjoterapii”
- Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu W ciągu całego stażu - dokumentacja programów
2. Stosowanie w pracy innowacyjnych rozwiązań metodycznych i organizacyjnych - wykorzystywanie w pracy metod innowacyjnych takich jak: metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne, metoda dobrego startu
- wykorzystanie w pracy z dziećmi elementów pedagogiki tańca Cały okres stażu - scenariusze zajęć
- zdjęcia
- notatki na szkolnej stronie internetowej


§8 ust. 3 pkt 4d opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji


Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Sposoby dokumentowania
1. Opracowanie publikacji Opracowanie pracy autorskiej z zakresu pracy świetlicy szkolnej oraz scenariuszy zajęć prowadzonych w świetlicy w czasopismach:
• „Życie szkoły”
• „Świetlica w szkole” Cały okres stażu - Publikacja




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.