![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Joanna Okuń, 2020-05-22 Piaski Zajęcia zintegrowane, Konspekty Wyjątkowe święta. Zabawy ruchowe na dodawanie i odejmowanie w poznanym zakresie. Zajęcia warsztatowe z udziałem rodziców.Cele lekcji (nauczyciela): 1. Uważnie słucha czytanego tekstu. 2. Udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści wysłuchanego tekstu. 3. Potrafi opowiadać o zwyczajach Świąt Bożego Narodzenia. 4. Dokonuje podziału wyrazu na sylaby i głoski. 5. Bierze udział w matematycznej zabawie ruchowej. 6. Zna i stosuje znaki dodawania i odejmowania w działaniach. Poprawnie wykonuje obliczenia. 7. Rozpoznaje poznane cyfry. 8. Z zaangażowaniem śpiewa znaną kolędę. Cele sformułowane w języku ucznia: 1. Uważnie słucham opowiadania czytanego przez nauczyciela. 2. Doskonalę umiejętność udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące treści wysłuchanego tekstu. 3. Potrafię opowiadać o zwyczajach Świąt Bożego Narodzenia. 4. Doskonalę umiejętność podziału wyrazu na sylaby i głoski. 5. Biorę udział w matematycznej zabawie ruchowej. 6. Znam i stosuję znaki dodawania i odejmowania w działaniach. Poprawnie wykonam obliczenia. 7. Rozpoznam poznane cyfry. 8. Z zaangażowaniem zaśpiewam znaną kolędę. „Nacobezu” – „ na co będę zwracał uwagę”: • Uczeń zna wybrane zwyczaje bożonarodzeniowe i potrafi się wypowiadać na ich temat. • Uczeń zna i stosuje znaki dodawania i odejmowania w działaniach. • Uczeń dokonuje podziału wyrazów na głoski i sylaby oraz potrafi napisać powstałe wyrazy. Metody prowadzenia lekcji i aktywności uczniów: -Metody aktywizujace – praktycznego działania, swobodnej wypowiedzi, rundka -Metody słowne- objaśnienia, żywego słowa - Metoda ekspresji ruchowej - Pokaz - Technika motywująca – sygnalizator Forma sprawdzenia osiągnięcia celu: Uczeń słucha opowiadania Anny Czerwińskiej- Rydel „Wyjątkowe święta” udziela odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu. Tworzy nazwę obrazka z wyszukanych liter. Uzupełnia tekst wyrazami utworzonymi z sylab. Dodaje i odejmuje w podanym zakresie. Utrwala nazwy zwyczajów bożonarodzeniowych i ich znaczenie przez udział w zajęciach pokazowych i z programem learning apps. Kluczowe pytania do uczniów: 1. Czy potraficie wymienić zwyczaje bożonarodzeniowe? Przebieg zajęć 1. Słuchanie tekstu Anny Czerwińskiej- Rydel „Wyjątkowe święta”. 2. Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania. 3. Podawanie nazw obrazków. Otaczanie pętlami odpowiednich liter tworzących nazwę obrazka. Zapisywanie wyrazów w liniaturze. 4. Układanie wyrazów z sylab. Odczytywanie zdania i uzupełnianie go powstałymi wyrazami. 5.. Zabawy ruchowe na dodawanie i odejmowanie w poznanym zakresie. 5. Stosowanie znaków dodawania i odejmowania w działaniach- zadanie w parach. Każda para wśród podanych równań odczytuje jedno, zaznaczone w ramce. Cyfra, która jest wynikiem równania, kryje w sobie jeden ze zwyczajów bożonarodzeniowych ( learning apps lub pudełko przygotowane przez n-la). 5. Odczytywanie znaczenia zwyczajów bożonarodzeniowych przez wybranych rodziców. 6. Poczęstunek ciastem drożdżowym z masą makową, zaśpiewanie kolędy, dekorowanie choinki. 7. Podsumowanie zajęć. 8. Ewaluacja- sygnalizator. Samoocena uczniów- dziecko dokonuje analizy swojego zaangażowania w lekcję . Jego zadaniem jest odpowiedzieć sobie na pytani: - Czy jestem zadowolony ze swojego zaangażowania w lekcję? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to uczeń nagradza siebie, przez wzięcie z pudełeczka papierowej gwiazdki betlejemskiej. Materiały i pomoce dydaktyczne: Opowiadanie Anny Czerwińskiej- Rydel „Wyjątkowe święta”, płyta z kolędą, Internet, placek drożdżowy, siano, opłatek, orzechy, choinka, karty pracy, Internet. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |