Katalog

Michał Butowt, 2020-05-22
Bydgoszcz

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju nauczyciela mianowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego



Imię i nazwisko: mgr Michał Butowt
Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki
Czas trwania stażu: 01.09.2015r. – 31.05.2018r.
Opiekun stażu: mgr …………………………..



Cel główny: zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego










ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI SPOSÓB
DOKUMENTO-
WANIA
§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.(*)
1. Współpraca z opiekunem stażu. • Omówienie zasad współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć, zawarcie kontraktu.
• Częste spotkania, konsultacje i rozmowy dotyczące prowadzonych zajęć.
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. IX 2015

Cały okres stażu
Kontrakt

Potwierdzenia


Notatki
Wnioski
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności. • Podjęcie studiów podyplomowych zgodnie z potrzebami szkoły.
• Udział w szkoleniu dla wychowawców
• Udział w warsztatach metodycznych, radach szkoleniowych, konferencjach itp.
W okresie stażu
Dyplom

Zaświadczenia
3. Doskonalenie i rozbudowa warsztatu pracy. • Tworzenie własnej biblioteki przedmiotowej.
• Opracowywanie z udziałem uczniów oraz z wykorzystaniem komputera pomocy dydaktycznych, m.in. gazetki i testy.
• Opieka nad pracownią przedmiotową.
• Przygotowywanie materiałów wzbogacających pracownię matematyczną.

Cały okres stażu

Notatki
Pomoce dydaktyczne

Potwierdzenia
Materiały

4. . Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji szkolnej. • Stworzenie planu pracy wychowawcy klasy w oparciu o program wychowawczy szkoły.
• Prowadzenie dokumentacji szkolnej m.in. dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, arkusze ocen, zgodnie z obowiązkami wychowawcy i nauczyciela matematyki.
• Opracowywanie testów, sprawdzianów, quizów i gier dla nauczanych klas. IX corocznie


Cały okres stażu

Plany wychowawcy klasy
Tematyka w dzienniku lekcyjnym
Dzienniki lekcyjne
Arkusze
Testy, sprawdziany, gry
5. Ewaluacja własnych działań, określenie mocnych i słabych stron swojej pracy. • Przeprowadzanie testów diagnostycznych i ich analiza.
• Przeprowadzanie ankiet wśród uczniów.
• Modyfikacja planów i metod pracy zgodnie z potrzebami.
• Sprawozdanie ze swojej pracy w okresie stażu.
Cały okres stażu




VI 2018
Testy
Ankiety
Wnioski


Sprawozdanie ze stażu
§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.(*)
1. Poznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. • Analiza orzeczeń i opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej moich uczniów.
• Utrzymywanie stałych kontaktów z rodzicami.
• Współpraca z klasową Radą Rodziców.
• Konsultacje z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
• Współpraca z innymi nauczycielami.
• Obserwacja zachowań uczniów w różnych sytuacjach (w szkole i poza szkołą).
• Przeprowadzanie indywidualnych rozmów z uczniami.



Cały okres stażu



Notatki

Notatki w dzienniku lekcyjnym
Potwierdzenia

Notatki
2. Uwzględnianie potrzeb rozwojowych uczniów. • Prowadzenie konsultacji, zajęć wyrównawczych i fakultetów dla uczniów.
• Zaplanowanie działań służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy.
• Zachęcanie, przygotowywanie uczniów i prowadzenie szkolnych etapów konkursów matematycznych.
• Organizowanie wycieczek i imprez klasowych.
• Organizowanie i współorganizowanie wyjść klasowych i szkolnych np. do kina, teatru.



Cały okres stażu

Dziennik zajęć
Zapisy w dzienniku

Potwierdzenia udziału Protokół konkursu

Kronika klasowa
Karty wycieczek

3. Uwzględnienie problemów społecznych i cywilizacyjnych mających wpływ na zachowanie i funkcjonowanie uczniów. • Realizowanie zadań opiekuńczo- wychowawczych w oparciu o szkolny program wychowawczy.
• Przeprowadzenie zajęć mających na celu eliminacje agresywnych zachowań, uzależnień i nałogów.
• Przygotowywanie szkolnych gazetek o tematyce lokalnej.
• Udział w akcji „Sprzątanie świata”.
• Udział w akcjach charytatywnych.

Cały okres stażu



IX corocznie

Cały okres stażu

Tematy w dzienniku lekcyjnym


Potwierdzenia










§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.(*)
1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w codziennej pracy. • Dokumentacja przebiegu stażu.
• Opracowywanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera.
• Przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń.
• Opracowywanie przy użyciu komputera różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego m.in. testów i sprawdzianów.
• Przygotowywanie wystroju pracowni matematycznej.
• Wykorzystywanie na lekcjach programów komputerowych oraz tablicy interaktywnej.


Cały okres stażu
Dokumentacja
Pomoce

Dyplomy
Testy


Potwierdzenia
Tematy w dzienniku
2. Bieżące korzystanie z Internetu. • Wykorzystywanie Internetu jako źródła wiedzy.
• Korzystanie z encyklopedii multimedialnych i portali edukacyjnych.
• Korzystanie z internetu na lekcjach matematyki , np. rozwiązywanie testów, quizów i krzyżówek dostępnych na stronach internetowych.
• Konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi staż poprzez fora internetowe portali edukacyjnych.


Cały okres stażu

Notatki


Tematy w dzienniku















§7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.(*)
1. Bieżące realizowanie zadań wychowawczych w oparciu o program wychowawczy szkoły. • Obserwacja i analiza możliwości edukacyjnych uczniów.
• Diagnoza potrzeb, zainteresowań i oczekiwań uczniów.
• Pomoc uczniom z trudnościami w nauce poprzez organizowanie zajęć wspierających.
• Organizowanie koła matematycznego dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
• Zaznajamianie wychowanków z prawami i obowiązkami uczniów.
• Przeciwdziałanie nałogom, uzależnieniom poprzez pogadanki na lekcjach wychowawczych, filmy oraz indywidualne rozmowy z uczniami.
• Dostarczanie uczniom pozytywnych wzorców.
• Podejmowanie działań integrujących klasę, w czasie lekcji wychowawczych, wyjść i wycieczek i imprez klasowych





Cały okres stażu

I semestr każdego roku szkolnego


Cały okres stażu


Notatki

Potwierdzenia

Program koła

Tematy w dzienniku lekcyjnym

2. Wykorzystanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów wychowawczych. • Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów klasowych i problemów zaistniałych w klasie.
• Zapoznawanie z obowiązkami i prawami ucznia.
• Prowadzenie zajęć oraz podejmowanie różnorodnych działań mających na celu integrację klasy.
• Uświadamianie uczniom ich zalet i wad oraz nauka pracy nad swoimi słabościami.
• Podejmowanie działań mających na celu podnoszenie kultury osobistej uczniów, uwrażliwianie na drugiego człowieka.



Cały okres stażu


Zapisy w dzienniku lekcyjnym

3. Doskonalenie metod aktywizujących ucznia, podnoszących jego samoocenę. • Opracowywanie własnych materiałów do lekcji matematyki oraz lekcji wychowawczych.
• Uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym dla nauczycieli dotyczącym stosowania aktywnych metod nauczania.

Cały okres stażu
Materiały

Zaświadczenie


§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.(*)
1. Bieżąca analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego. • Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego oraz ewentualnych zmian w przepisach.
• Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego.
• Napisanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.

Cały okres stażu



VIII - IX 2015


VI 2018
Potwierdzenie opiekuna stażu


Wniosek, plan rozwoju

Wniosek
2. Udział w tworzeniu prawa wewnątrzszkolnego. • Uczestniczenie w Radach Pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych.
• Udział w pracach komisji szkolnych
m.in. egzaminacyjnych, konkursowych.
• Aktywne uczestniczenie w przygotowywaniu bądź modyfikacji dokumentacji szkolnej.
• Organizacja imprez szkolnych.

Według potrzeb

Sprawozdania
Potwierdzenia

3. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • Analiza trudności w nauce i negatywnych zachowań uczniów.
• Wskazywanie sposobów rozwiązywania trudnych spraw dydaktycznych i wychowawczych.
• Stały kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym, obserwacja zachowań uczniów, wspólna analiza tych zachowań.


Cały okres stażu

Zaświadczenie pedagoga szkolnego
4. Przestrzeganie przepisów BHP. • Udział w szkoleniu BHP
• Stosowanie przepisów BHP w codziennej pracy
Cały okres stażu Zaświadczenie
Notatki
Tematy w dzienniku

(*)Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z póź. zmianami Dz.U. z dnia 8 grudnia 2004 r. zm. Dz . U. 2007.214.1580


Zatwierdzam do realizacji:



……………………………………………… …………………………………
data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.