Katalog

Paulina Gawrysiak-Kołos, 2020-05-22
Łódź

Katalyst Education
Lekcja wychowawcza, Konspekty

Zajęcia z wychowawcą z wykorzystaniem portalu mapakarier.pl

- n +

Scenariusz zajęć z wychowawcą
Temat: Czy to czego się uczę, przyda mi się w przyszłości?
Cel główny:
Uczeń wskazuje, w jakiś sposób wiedza i umiejętności zdobyte w szkole mogą przydać się na rynku pracy.

Cele operacyjne:
Uczeń:
• pozna nowe zawody
• stwierdzi, które umiejętności mogą się przydać w danym zawodzie
• nazwie przedmioty szkolne, z których wiedza jest przydatna do danego zawodu.
Formy pracy:
 praca na forum z całą klasą
 praca w grupach
 praca indywidualna
Metody pracy:
 dyskusja
 ćwiczenia praktyczne
Środki dydaktyczne:
 prezentacja Power Point
 rzutnik
 karty pracy z nazwami przedmiotów szkolnych
 materiały dydaktyczne z platformy www.mapakarier.org
 kody qr
 smartfony, urządzenia z ostępem do Internetu
Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne:
 sprawdzenie listy obecności
 podanie tematu zajęć
2. Część zasadnicza zajęć:

Część pierwsza – dyskusja klasowa:
Nauczyciel zadaje pytania do uczniów:
• Kto z was ma już konkrety pomysł na to, co będzie robić w przyszłości?
• Czy są osoby, które jeszcze zupełnie tego nie wiedzą?
• Po co ludzie pracują? Jakie znaczenie może mieć praca?
• Czy praca to dla was bliski czy odległy temat? Jak myślicie kiedy
podejmiecie pierwsza pracę?
• Czy w Waszych rodzinach istnieją jakieś tradycje rodzinne, czy każdy wybiera zawód według własnych preferencji?

Po krótkiej dyskusji nauczyciel zadaje pytanie, które będzie punktem wyjścia do poznania celu lekcji i do ćwiczenia:
Czy myślicie, że wiedza i umiejętności nabyte w szkole przydadzą się wam w przyszłości? Jak tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, to dlaczego?

Nauczyciel podaje cel lekcji: w jaki sposób wiedza i umiejętności zdobywane w szkole mogą przydać się na rynku pracy.

Część druga – ćwiczenie:
Uczniowie podzieleni są na 5 grup. Każda z grup losuje jeden kod QR, w którym ukryta jest nazwa zawodu i link do mapykarier z informacjami czym ten zawód się zajmuje i jakich umiejętności wymaga. Następnie każda grupa otrzymuje kartki z 14 przedmiotami szkolnymi. Zadaniem grupy jest wybrać 5 kluczowych przedmiotów szkolnych dla danego zawodu.
Kolejna część zadania polega na tym aby uczniowie podali konkretną wiedzę i konkretne umiejętności dla każdego przedmiotu, który wybrali.

Część trzecia - prezentacja:
Przedstawiciel każdej grupy prezentuje ich prace. Po krótce omawia jaki zawód wylosowali, czym ten zawód się zajmuje, jaka jest ścieżka kariery i jakie przedmioty szkolne, wiedza z nich i umiejętności są przydatne.

3. Podsumowanie zajęć:
Nauczyciel prosi uczniów o podzielnie się refleksami z lekcji poprzez dokończenia zdania : „ Na dzisiejszej lekcji dowiedziałam(-em) się, że…
Do podsumowania zajęć, używa narzędzia internetowego AnswerGarden
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.