Katalog Paulina Gawrysiak-Kołos, 2020-05-22 Łódź Katalyst Education Lekcja wychowawcza, Konspekty Zajęcia z wychowawcą z wykorzystaniem portalu mapakarier.plScenariusz zajęć z wychowawcą Temat: Czy to czego się uczę, przyda mi się w przyszłości? Cel główny: Uczeń wskazuje, w jakiś sposób wiedza i umiejętności zdobyte w szkole mogą przydać się na rynku pracy. Cele operacyjne: Uczeń: • pozna nowe zawody • stwierdzi, które umiejętności mogą się przydać w danym zawodzie • nazwie przedmioty szkolne, z których wiedza jest przydatna do danego zawodu. Formy pracy: praca na forum z całą klasą praca w grupach praca indywidualna Metody pracy: dyskusja ćwiczenia praktyczne Środki dydaktyczne: prezentacja Power Point rzutnik karty pracy z nazwami przedmiotów szkolnych materiały dydaktyczne z platformy www.mapakarier.org kody qr smartfony, urządzenia z ostępem do Internetu Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne: sprawdzenie listy obecności podanie tematu zajęć 2. Część zasadnicza zajęć: Część pierwsza – dyskusja klasowa: Nauczyciel zadaje pytania do uczniów: • Kto z was ma już konkrety pomysł na to, co będzie robić w przyszłości? • Czy są osoby, które jeszcze zupełnie tego nie wiedzą? • Po co ludzie pracują? Jakie znaczenie może mieć praca? • Czy praca to dla was bliski czy odległy temat? Jak myślicie kiedy podejmiecie pierwsza pracę? • Czy w Waszych rodzinach istnieją jakieś tradycje rodzinne, czy każdy wybiera zawód według własnych preferencji? Po krótkiej dyskusji nauczyciel zadaje pytanie, które będzie punktem wyjścia do poznania celu lekcji i do ćwiczenia: Czy myślicie, że wiedza i umiejętności nabyte w szkole przydadzą się wam w przyszłości? Jak tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, to dlaczego? Nauczyciel podaje cel lekcji: w jaki sposób wiedza i umiejętności zdobywane w szkole mogą przydać się na rynku pracy. Część druga – ćwiczenie: Uczniowie podzieleni są na 5 grup. Każda z grup losuje jeden kod QR, w którym ukryta jest nazwa zawodu i link do mapykarier z informacjami czym ten zawód się zajmuje i jakich umiejętności wymaga. Następnie każda grupa otrzymuje kartki z 14 przedmiotami szkolnymi. Zadaniem grupy jest wybrać 5 kluczowych przedmiotów szkolnych dla danego zawodu. Kolejna część zadania polega na tym aby uczniowie podali konkretną wiedzę i konkretne umiejętności dla każdego przedmiotu, który wybrali. Część trzecia - prezentacja: Przedstawiciel każdej grupy prezentuje ich prace. Po krótce omawia jaki zawód wylosowali, czym ten zawód się zajmuje, jaka jest ścieżka kariery i jakie przedmioty szkolne, wiedza z nich i umiejętności są przydatne. 3. Podsumowanie zajęć: Nauczyciel prosi uczniów o podzielnie się refleksami z lekcji poprzez dokończenia zdania : „ Na dzisiejszej lekcji dowiedziałam(-em) się, że… Do podsumowania zajęć, używa narzędzia internetowego AnswerGarden Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |