![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Steczek, 2020-05-22 Bielsko-Biała Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOImię i nazwisko: mgr Magdalena Steczek Nauczany przedmiot: wychowawca w klasie I-III, edukacja zintegrowana Wykształcenie: Pedagogika specjalna oligofrenopedagogika – licencjat, Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna – magister Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2017r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2020r. Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Edyta Gajewicz Nazwa placówki: Zespół Szkolno–Przedszkolny w Międzyrzeczu Górnym Dyrektor placówki oświatowej: mgr Katarzyna Jurczyk CEL GŁÓWNY: 1. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 3. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego 4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. AKTA PRAWNE: • Karta Nauczyciela Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. (Dz.U. z 2006r. Nr 97 poz. 674 z późn. zm.) • Rozporządzeniem MENiS z dnia 1marca 2013r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674,z późn. zm.2) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§ 7 ust.2, pkt.1) L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela mianowanego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela m.in.: Karta Nauczyciela ( Dz.U. Zz 2006 r. Nr 97 poz. 647) z późniejszymi zmianami Rozporządzenie MENiS 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli 2. Systematyczne śledzenie zmian w prawie oświatowym Wrzesień 2017 Okres stażu Notatki własne Notatki własne 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 1. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego 2. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego 3. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy pomiędzy stażystą i opiekunem stażu 4. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu (ustalenie kryteriów oceny stażu, zakresu obowiązków, terminów spotkań) 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Sierpień 2017 Wrzesień 2017 Wrzesień 2017 Wrzesień 2017 raz/2m-ce raz/2m-ce Projekt Planu Wniosek Plan rozwoju Kontrakt Notatki Wnioski z obserwacji, Wnioski opiekuna stażu 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w doskonaleniu wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym 1. Udział w kursach doskonalących dla nauczycieli: 2. Udział w pracach organów szkoły: Udział i aktywne uczestnictwo w spotkaniach WDN Współpraca z organami szkoły oraz zespołami pedagogicznymi : Dyrektor szkoły Rada Pedagogiczna Rada Rodziców Zespoły Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej 3. Koleżeńska wymiana doświadczeń, rozwiązań dydaktycznych Udział w autorskim programie regionalnym U. Biegun: „Kultura i tradycja Śląska Cieszyńskiego” Organizacja i udział w zajęciach koleżeńskich Udział w spotkaniach Zespołu Samokształceniowego Okres stażu wg ofert Okres stażu wg terminów posiedzeń Rady Pedagogicznej Wg potrzeb przez okres stażu Okres stażu Zaświadczenia Materiały ze szkoleń Wpisy do protokołów Listy obecności Notatki Konspekty zajęć Zdjęcia 4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez dobór odpowiednich form i metod pracy dla ucznia 1. Poszukiwanie nowych metod i form pracy z dziećmi 2. Opracowanie pomocy dydaktycznych np. kart pracy, foliogramów, gazetek szkolnych w celu dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia 3. Studiowanie czasopism, literatury pedagogicznej i publikacji internetowych w celu poszukiwania i wdrażania nowych metod pracy z grupą 4. Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych, scenariuszy i konspektów ciekawych zajęć, uroczystości szkolnych 5. Autorefleksja – określenie słabych i mocnych stron własnej pracy Okres stażu Okres stażu Okres stażu Konspekty Notatki własne Zbiór materiałów i pomocy dydaktycznych Notatki własne Notatki własne 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej 1. Tworzenie i systematyczne prowadzenie dokumentów wychowawcy m.in.: Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny Program dostosowania wymagań edukacyjnych Karty obserwacji dotyczące zachowania i postępów dzieci Karty badania umiejętności Zeszyt korespondencji z rodzicami 2. Poprawne prowadzenie dziennika zajęć Okres stażu Okres stażu Przygotowana dokumentacja Opinia o dziecku Wpisy w dzienniku zajęć Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7, ust.2, pkt.2) L.P ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie środowiska lokalnego dzieci, ich sytuacji rodzinnej, problemów 1. Bliższe poznanie dzieci i ich środowiska rodzinnego: systematyczna obserwacja i analiza możliwości dzieci rozmowy indywidualne z dziećmi zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi (np. arkusze obserwacji dziecka, ankiety) zapoznanie się z dokumentacją, orzeczeniami i opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznych, lekarzy, innych specjalistów konsultacje ze specjalistami (pedagogiem, psychologiem, logopedą) 2. Stała współpraca z rodzicami poprzez: współdziałanie w procesie wychowawczym z domem rodzinnym indywidualne rozmowy na spotkaniach z rodzicami mające na celu lepszą współpracę i uzyskanie informacji zwrotnej systematyczne informowanie rodziców o postępach i trudnościach edukacyjnych dzieci sporządzanie broszur informacyjno-pedagogizujących dla rodziców z naciskiem na bezpieczeństwo i zdrowie dziecka organizowanie zebrań grupowych i zajęć otwartych dla rodziców celem integracji wspólnych oddziaływań, włączanie rodziców do działań podejmowanych przez szkołę informowanie rodziców o formach pomocy i instytucjach niosących pomoc Na bieżąco przez cały okres stażu Na bieżąco przez cały okres stażu Notatki Wzory kart obserwacji dziecka Lista obecności rodziców na zebraniach Broszury Scenariusze Zdjęcia 2. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 1. Zapoznanie się i przeanalizowanie dokumentacji dzieci 2. Dostosowanie tematyki i stopnia trudności zajęć dydaktycznych do zainteresowań i możliwości dziecka 3. Dobór odpowiednich metod, form pracy do potrzeb dzieci 4. Organizacja zajęć integrujących grupę 5. Motywowanie i przygotowanie uczniów do udziału w szkolnych konkursach, akcjach i przedsięwzięciach Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu wg harmonogramu Notatki własne Scenariusze Dokumentacja Notatki Scenariusze Protokoły z konkursów Zdjęcia 3. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe wychowanków 1. Organizowanie wycieczek, wyjazdów na wystawy, do kina 2. Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych: • Ślubowanie klas pierwszych • Andrzejki • Jasełka • Wigilia grupowa • Bal karnawałowy • Dzień Matki • Festyn Rodzinny 3. Okazjonalny udział w apelach szkolnych 4. Uczestnictwo w konkursach, festiwalach organizowanych przez szkołę i inne instytucje: Udział w Gminnym Konkursie Jasełek i obrzędów Kolędniczych Współorganizowanie wewnątrzszkolnych eliminacji konkursu „Śpiewać każdy może” Pomoc w przygotowaniu dzieci do szkolnego konkursu recytatorskiego Pomoc w organizacji Konkursu ozdób bożonarodzeniowych 5. Udział w autorskim programie regionalnym U. Biegun: „Kultura i tradycja Śląska Cieszyńskiego” Okres stażu Okres stażu wg kalendarza Okres stażu wg kalendarza Okres stażu XII 2019 X 2017-2019 2017-2020 XII 2017-2019 Okres stażu Scenariusze Zdjęcia Scenariusze Zdjęcia Strona internetowa Zdjęcia Regulaminy konkursów Strona internetowa Dyplomy Zdjęcia 4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym i instytucjami wspomagającymi szkołę 1. Nawiązanie kontaktu z osobami oraz instytucjami mogącymi wzmocnić oddziaływania dydaktyczne i wychowawcze: Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska, stomatolog, piekarnia, zakład fryzjerski GOK Chata Międzyrzecze W miarę potrzeb przez cały okres stażu Notatki Zdjęcia Zaświadczenia Podziękowania 5. Uwzględnianie w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Uczestnictwo w akcjach charytatywnych: Zbiórka makulatury Zbiórka nakrętek Góra Grosza Unicef 2. Udział w akcjach ogólnopolskich: Święto Kropki Jak nie czytam jak czytam Dzień Pustej Klasy Okres stażu IX 2017-2019 VI 2018-2019 VI 2018-2020 Strona internetowa Zdjęcia Certyfikaty Podziękowania Zdjęcia Strona internetowa 6. Współtworzenie ewaluacji wewnętrznej szkoły 1. Ewaluacja wewnętrzna efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły: określenie celów i odbiorców ewaluacji sporządzenie narzędzi ewaluacji (obserwacje, ankiety, analiza dokumentów) przeprowadzenie ewaluacji wśród badanych uczestników sporządzanie raportów ewaluacji 2017/2018 Narzędzia badawcze Raport Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej (§ 7, ust.2, pkt.3) L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Doskonalenie warsztatu pracy oraz wykorzystanie komputera i Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej podczas zajęć z dziećmi 1. Udział w życiu portali edukacyjnych 2. Komputerowe opracowanie: scenariuszy, informacji dla rodziców, pomocy dydaktycznych, dekoracji sali, kart pracy, dokumentacji szkolnej, broszur informacyjnych dla rodziców 3. Korzystanie z portali edukacyjnych dla doskonalenia pracy własnej, poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki ogólnej i specjalnej oraz metodyki, dydaktyk 4. Dokumentowanie przebiegu stażu 5. Wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w celu podniesienia atrakcyjności zajęć 6. Wdrażanie dzieci do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i zasobów Internetu 7. Korzystanie z rad ekspertów odpowiadających online na pytania użytkowników portali edukacyjnych 8. Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach ze stron WWW dotyczących awansu lub poprzez pocztę elektroniczną (wydawnictwa i firmy szkoleniowe) Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Notatki Scenariusze Karty Pracy Broszury informacyjne dla rodziców Notatki własne Pomoce dydaktyczne Dekoracje sal Zdjęcia 2. Wykorzystanie Internetu do dzielenia się swoją wiedzą, umiejętnościami i pomysłami z innymi nauczycielkami 1. Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż 2. Konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi awans poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych korzystanie z poczty elektronicznej zamieszczanie planów, zeskanowanych ilustracji, artykułów, scenariuszy zajęć na portalach edukacyjnych Okres stażu Okres stażu Portale edukacyjne 3. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego 1. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie Wrzesień 2017 Strona internetowa Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7, ust.2, pkt.4) L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego 1. Korzystanie ze zbiorów biblioteki przedszkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) 2. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach 3. Aktywna praca nad samokształceniem, współpraca z innymi nauczycielami Okres stażu Okres stażu Okres stażu Notatki Zaświadczenia o ukończeniu kursów 2. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów 1. Rozwiązywania konfliktów, problemów, integrowanie grupy 2. Ustalanie tematyki godzin wychowawczych 3. Obserwacja osiągnięć uczniów i analiza trudności 4. Zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej 5. Rozmowy i konsultacje z dyrektorem, opiekunem stażu, innymi nauczycielami 6. Konsultacje podczas Rad Pedagogicznych w zakresie: przygotowania i przedstawienia opinii odnośnie sytuacji ucznia dostosowania metod i form pracy na lekcji do możliwości dziecka 7. Współpraca z rodzicami: Bieżące rozmowy na temat sytuacji, samopoczucia dziecka w klasie, szkole Wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów pojawiających się u dzieci Okres stażu Okres stażu Okres stażu wg potrzeb Okres stażu Wpisy w dzienniku Notatki własne Notatki własne Wpisy do protokołów Wpisy w dzienniku Notatki własne 3. Realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych 1. Rozwiązywanie problemów dydaktyczno-wychowawczych: Stosowanie odpowiednich form i metod pracy integrujących grupę m.in. poprzez bajkoterapię, gry i zabawy integracyjne 2. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla dzieci słabszych oraz uzdolnionych w miarę ich potrzeb, 3. Udział w realizacji programu „Starszy brat” Okres stażu wg potrzeb Okres stażu wg harmonogramu Wpisy w dzienniku Notatki własne Konspekty Dokumentacja Zdjęcia Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły w której nauczyciel odbywał staż (§ 7, ust.2, pkt.5) L.P. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi obowiązującymi w szkole, realizacja zadań wg zasad funkcjonowania szkoły 1. Analiza przepisów dotyczących pomocy społecznej Ustawa o Pomocy Społecznej Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie Niebieska Karta 2. Analiza dokumentów wewnątrzszkolnych: Statut szkoły Program Profilaktyczny Program wychowawczy Przepisy BHP Regulaminy i inne dokumenty 3. Udział w radach pedagogicznych i zespołach przedmiotowych opracowujących i modyfikujących rozmaite dokumenty wewnątrzszkolne 4. Systematyczne śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego m.in.: Karta Nauczyciela Rozporządzenia MEN Przepisy BHP 5. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Okres stażu Okres stażu Okres stażu V 2020 Notatki własne Notatki Zapisy w protokołach Notatki własne Sprawozdanie Opracowała: Magdalena Steczek Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |