Katalog Michał Butowt, 2020-05-22 Bydgoszcz Fizyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego awans na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO* Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Michał Butowt Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r. CEL GŁÓWNY: • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CEL SZCZEGÓŁOWY: • Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; • Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; • Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; • Osobisty rozwój; • Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. • Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego. I semestr roku szkolnego 2019/2020 Wrzesień 2019 Cały okres stażu Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania semestralne. Wrzesień 2019 Wrzesień 2019 Cały okres stażu Maj 2022 Cały okres stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentacja. Sprawozdanie z realizacji planu. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Stosowanie metod aktywizujących podczas lekcji. • Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. burza mózgów, dyskusja, dyskusja punktowana, gry dydaktyczne, debata, metoda projektu itp. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. 2. Diagnozowanie możliwości uczniów. • Dostosowanie podstawy programowej do uczniów orzeczeniem i opinią oraz do ucznia zdolnego. • Konsultowanie z wychowawcą, innymi nauczycielami i pedagogiem pracy z uczniem wymagającym o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • Wyszukiwanie w Internecie oraz literaturze zadań dla uczniów wymagających dostosowania • Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków. Cały okres stażu Dostosowania. Wykaz interesujących książek. Wykaz stron internetowych. Materiały, pomoce. 3. Prowadzenie samooceny. • Semestralne sprawozdania ze stażu. • Ewaluacja własnej pracy. • Konsultacje z innymi nauczycielami oraz doradcą metodycznym. Cały okres stażu Plany współpracy. Plany pracy. Semestralne sprawozdania. Protokoły. 4. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy przy użyciu techniki komputerowej i multimediów. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych – e-booków, chmury. • Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, dysku Google. • Korzystanie na lekcji z tablicy multimedialnej. • Korzystanie z Internetu do wyszukiwania ciekawych lekcji, w których można wykorzystać multimedia. • Korzystanie z filmów edukacyjnych i naukowych. • Odnoszenie się do otaczającego świata celem zainteresowania ucznia tematem. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Strony www. Programy multimedialne. 5. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. • Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. • Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy obserwacji. • Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. • Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. • Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i Internetu. • Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Cały okres stażu Zdjęcia, pomoce dydaktyczne. Dokumentacja. Sprawozdania. Scenariusze, plany. Wzór dyplomu, zaproszenia, podziękowania. 6. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. • Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, filmy, plansze interaktywne wykorzystywanie ich w pracy z dziećmi). • Relacjonowanie ważnych wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu cyfrowego. Cały okres stażu Płyty DVD i CD, filmy, plansze interaktywne. Zdjęcia. UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Opublikowanie na stronie internetowej ,,Planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego”. • Opublikowanie w portalu internetowym „szkolnictwo.pl” lub „profesor.pl” zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Październik/Listopad 2019 r. Publikacja w Internecie. 2. Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. • Wzbogacanie biblioteki szkolnej. • Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Cały okres stażu Potwierdzenia. Materiały. 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. • Obserwacje zajęć przez dyrektora, nauczycieli oraz doradcy metodycznego. • Ewaluacja i samoocena obserwowanych zajęć. • Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi. • Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami. Cały okres stażu Scenariusze. Lista obecności nauczycieli. 4. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. • Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów). • Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. • Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. • Polepszenie współpracy i wymiany doświadczeń. Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 5. Praca w zespole nauczycieli. • Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli. • Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. • Realizacja przydzielonych zadań. • Współtworzenie wymaganej dokumentacji. • Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Cały okres stażu Adnotacje w e-dzienniku. Zaświadczenia. Zdjęcia. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. • Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. • Obserwacja uczniów na tle grupy. • Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami. • Prowadzenie ciekawych zajęć lekcyjnych przy użyciu środków multimedialnych odnoszących się do otaczającego świata w celu zainteresowania uczniów przedmiotem. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Obserwacje. 2. Praca z dziećmi z trudnościami. • Prowadzenie zajęć wyrównawczych i konsultacji. Cały okres stażu Notatki 3. Praca z dzieckiem zdolnym. • Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów. Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. 4. Rozwijanie zainteresowań dzieci najbliższym otoczeniem i krajem poprzez wycieczki i spotkania. • Organizowanie: wyjazdów do kina, teatru, filharmonii, muzeum. • Zorganizowanie wycieczki klasowej. Cały okres stażu Adnotacje w e-dzienniku, Zaświadczenia. Zdjęcia. 5. Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów. • Uczestniczenie w konkursach szkolnych z fizyki i matematyki (konkurs kuratoryjny, konkurs fotograficzny, konkurs Liga Zadaniowa) Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. Adnotacje w e-dzienniku, Zaświadczenia. Zdjęcia. 6. Organizacja akcji charytatywnych. • Włączenie się do różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym (pomoc na rzecz potrzebujących, zbieranie nakrętek, WOŚP itp.). Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. Adnotacje w e-dzienniku, Zaświadczenia. Zdjęcia. 7. Rozwój samodzielny lub przez udział w różnych formach doskonalenia. • Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy, studia podyplomowe - Informatyka). • Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych. • Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sali. Cały okres stażu Zaświadczenia. Dyplomy. 8. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły. • Dokonywanie wpisów do dziennika zajęć. • Opracowanie i realizowanie planu współpracy ze środowiskiem lokalnym i rodzinnym. • Inne. Cały okres stażu Dzienniki zajęć. 9. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym. • Opracowanie planu współpracy z rodzicami. • Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami. • Pedagogizacja rodziców. • Konsultacje indywidualne z rodzicami. • Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach szkolnych i klasowych. Cały okres stażu Zdjęcia. Notatki. Notatki w e-dzienniku. 10. Wykonywanie czynności dodatkowych. • Prowadzenie gazetki klasowej. • Dokumentowanie za pomocą zdjęć pracy i zajęć z uczniami. Cały okres stażu Zdjęcia. WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU § 8 ust. 3 pkt. 4b Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. • Przygotowanie stosownych dokumentów. • Prowadzenie zajęć w obecności stażysty. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę. Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy z nauczycielem – stażystą. 2. Pełnienie funkcji opiekuna praktyk pedagogicznych. • Przygotowanie stosownych dokumentów. • Prowadzenie zajęć w obecności studentów. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły. 3. Praca w zespole nauczycieli. • Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli. • Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. • Realizacja przydzielonych zadań. • Współtworzenie wymaganej dokumentacji. • Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Cały okres stażu Adnotacje w e-dzienniku. Zaświadczenia. Zdjęcia. UZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ JĘZYKIEM OBCYM NA POZIOMIE PODSTAWOWYM, A W PRZYPADKU NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH – UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ DRUGIM JĘZYKIEM OBCYM NA POZIOMIE PODSTAWOWYM § 8 ust. 3 pkt. 4c Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Przypomnienie dotychczasowych umiejętności związanych z języku angielskim. • Korzystanie z podręcznika i materiałów z poprzedniego kursu języka angielskiego. Cały okres stażu Notatki. Rozwiązywanie ćwiczeń. Słuchanie tekstów. 2. Nauka na kursie języka angielskiego. • Regularne i sumienne uczęszczanie na kurs języka angielskiego. • Poszerzanie dotychczasowych umiejętności i zdobywanie nowych. Cały okres stażu Notatki. Rozwiązywanie ćwiczeń. Słuchanie tekstów. Ćwiczenie mowy praktycznej. Zaświadczenie. * Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem. ……………………………………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |