![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Marta Januszewska, 2020-05-21 Chojnice Edukacja czytelnicza, Konspekty Kto jest naszym przyjacielem; zajęcia biblioteczne z elementami biblioterapii i socjoterapiiCele: -nawiązywanie kontaktów koleżeńskich -znalezienie wzorców osobowych do naśladowania. Środki: tekst Małgorzaty Musierowicz pt., „Co mam”,materiały plastyczne Przebieg zajęć: 1. Rundka „Czuję się dziś jak…” – dzieci wybierają z pudełka z różnymi przedmiotami ten, który jest najbliższy jego aktualnemu stanowi np. piłeczkę i mówi „czuję się jak ta piłeczka: okrągła, tocząca się, i czasem podskakująca z radości”. 2. „Dwa rzędy” – Dzieci ustawiają się w dwa rzędy, twarzami do siebie. Wyobrażają sobie, że spotykają znajomych, podchodzą do siebie, następnie witają się jak nauczyciel z przedszkolakiem, jak przyjaciel z przyjacielem, jak matka z dzieckiem (zamiana miejscami). Podsumowanie:, „Co sprawiło ci największą trudność?”. 3.Słuchanie tekstu M. Musierowicz pt., „Co mam”, oglądanie ilustracji z książki. 4.„Lubię w tobie” – Dzieci otrzymują karteczki ze swoim imieniem (losują je z kapelusza), Ich zadaniem jest powiedzieć osobie, której imię wylosowały jedno pozytywne zdanie. Prowadzący podpowiada początki zdań np. Lubię w tobie…, Podoba mi się w tobie…, Lubię, gdy ty…, Podoba mi się, gdy…. 5.Plebiscyt życzliwości – „Lubię cię jak” – prowadzący rysuje kredą na dywanie dwa koła współśrodkowe: duże i małe. W środku małego koła staje jedna osoba. Pozostali ustawiają się na obwodzie koła dużego, twarzą w stronę osoby stojącej w środku. Na sygnał prowadzącego dzieci idą w kierunku środka koła, proponując drogę proporcjonalną do uczucia sympatii, jakim darzą daną osobę. Każdy uczestnik staje w środku, by można było ustalić wzajemne relacje 6.Cechy prawdziwego przyjaciela;rozmowa kierowana 7.Wykonanie portretu swojego przyjaciela. 8.Prezentacja prac 9. Zakończenie zajęć;iskierka przyjaźni Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |