Katalog

Urszula Łach, 2020-05-21
Lubomia

Ewa Czerwińska
Język angielski, Scenariusze

Jakimi środkami kusi nas reklama? Wypowiedź pisemna - wiadomość do kolegi/koleżanki

- n +

Ewa Czerwińska, Urszula Łach
Konspekt lekcji bibliotecznej w korelacji z językiem angielskim w klasie szóstej
Temat: Jakimi środkami kusi nas reklama? Wypowiedź pisemna – wiadomość do kolegi/koleżanki.
1. CZAS TRWANIA : 45 min.
2. UCZESTNICY: uczniowie klasy szóstej, grupa językowa średnio zaawansowana.
3. METODY: słowna, problemowa, praktycznego działania (burza mózgów, dyskusja, praca z tekstem w języku angielskim)
4. FORMY: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
5. ŚRODKI: przykłady reklamy prasowej, kartki papieru, podręcznik English Class dla klasy 6, oprogramowanie do podręcznika, tablica interaktywna, słowniki polsko – angielskie, przygotowany wcześniej zakres tematyczny słów związanych z reklamą, flamastry.
6. CELE:
Cel główny:
• zapoznanie uczniów z funkcjami i metodami oddziaływania reklamy komercyjnej,
• pisanie wiadomości do kolegi/koleżanki, która wyraża opinię na temat reklamowanego przedmiotu w języku polskim i angielskim.
Cele operacyjne:
Uczeń wie:
• co oznaczają terminy: medium, reklama, promocja, perswazja, komercyjny, komunikacja masowa,
• jak stopniuje się przymiotniki w języku angielskim.
Uczeń potrafi:
• wymienić funkcje mediów,
• wymienić funkcje reklamy komercyjnej i społecznej,
• wskazać metody oddziaływania reklamy,
• dokonać analizy wybranych reklam z czasopism i określić metodę, jaką posłużył się nadawca komunikatu reklamowego,
• wyrazić swoją opinię w języku polskim i angielskim,
• napisać wiadomość do kolegi/koleżanki w języku polskim i angielskim na temat reklamowanego produktu.

Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność i dzieli ich na 6 grup.
2. Wstęp:
Nauczyciel podaje temat zajęć i cele lekcji.
3. Nauczyciel prowadzi rozmowę na temat: co to są: komunikacja masowa, media, reklama? Wprowadza uczniów w temat reklamy, podając etymologię słowa medium. Uczniowie podają rodzaje i funkcje mediów i reklamy. Nauczyciel zapisuje je na tablicy w formie map myślowych w języku angielskim i języku polskim.
4. Nauczyciel mówi, że reklama wykorzystuje środki perswazji, czyli działania mające na celu nakłonienie do czegoś z wykorzystaniem odpowiednich argumentów. Podaje uczniom znaczenie akronimu AIDA używanego w marketingu. Następnie proponuje obejrzenie kilku reklam prasowych i prosi, by zwrócić uwagę na sposoby ich oddziaływania na odbiorcę oraz opisać je wg akronimu AIDA.

5. Uczniowie analizują reklamy w języku polskim i angielskim. Prezentują efekty swojej pracy, nauczyciel w tym czasie wyświetla na tablicy omawiane reklamy. Każdorazowo nauczyciel podkreśla funkcję stosowanych metod – zdobycie klienta.
6. Uczniowie czytają przykładową wiadomość do kolegi/koleżanki w języku polskim i angielskim, opisującą jakiś produkt.
7. Uczniowie przygotowują wiadomości w języku polskim i angielskim, zawierające argumenty, dlaczego warto kupić określony produkt wykorzystując wcześniej zebrane informacje. Może to być także potraktowane jako zadanie domowe.
8. Podsumowanie lekcji i ewaluacja.




PODSTAWA PROGRAMOWA:
I. Kształcenie literackie i kulturowe.
2. Odbiór tekstów kultury. Uczeń:
1) identyfikuje wypowiedź jako tekst informacyjny, publicystyczny lub reklamowy.
II. Kształcenie językowe.
3. Komunikacja językowa i kultura języka. Uczeń:
1) identyfikuje tekst jako komunikat; rozróżnia typy komunikatu: informacyjny, literacki, reklamowy, ikoniczny.
III. Tworzenie wypowiedzi.
1. Elementy retoryki. Uczeń: rozpoznaje i rozróżnia środki perswazji i manipulacji w tekstach reklamowych, określa ich funkcję.
2. Mówienie i pisanie. Uczeń:
1) tworzy spójne wypowiedzi w następujących formach gatunkowych: […] list […].
I. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych, leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych.
7). zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie, środki płatnicze, wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług).
VIII. Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie:
1) przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, mapach, symbolach, piktogramach) lub audiowizualnych (np. filmach, reklamach).
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.