Katalog Urszula Łach, 2020-05-21 Lubomia Ewa Czerwińska Język angielski, Scenariusze Jakimi środkami kusi nas reklama? Wypowiedź pisemna - wiadomość do kolegi/koleżankiEwa Czerwińska, Urszula Łach Konspekt lekcji bibliotecznej w korelacji z językiem angielskim w klasie szóstej Temat: Jakimi środkami kusi nas reklama? Wypowiedź pisemna – wiadomość do kolegi/koleżanki. 1. CZAS TRWANIA : 45 min. 2. UCZESTNICY: uczniowie klasy szóstej, grupa językowa średnio zaawansowana. 3. METODY: słowna, problemowa, praktycznego działania (burza mózgów, dyskusja, praca z tekstem w języku angielskim) 4. FORMY: zbiorowa, grupowa, indywidualna. 5. ŚRODKI: przykłady reklamy prasowej, kartki papieru, podręcznik English Class dla klasy 6, oprogramowanie do podręcznika, tablica interaktywna, słowniki polsko – angielskie, przygotowany wcześniej zakres tematyczny słów związanych z reklamą, flamastry. 6. CELE: Cel główny: • zapoznanie uczniów z funkcjami i metodami oddziaływania reklamy komercyjnej, • pisanie wiadomości do kolegi/koleżanki, która wyraża opinię na temat reklamowanego przedmiotu w języku polskim i angielskim. Cele operacyjne: Uczeń wie: • co oznaczają terminy: medium, reklama, promocja, perswazja, komercyjny, komunikacja masowa, • jak stopniuje się przymiotniki w języku angielskim. Uczeń potrafi: • wymienić funkcje mediów, • wymienić funkcje reklamy komercyjnej i społecznej, • wskazać metody oddziaływania reklamy, • dokonać analizy wybranych reklam z czasopism i określić metodę, jaką posłużył się nadawca komunikatu reklamowego, • wyrazić swoją opinię w języku polskim i angielskim, • napisać wiadomość do kolegi/koleżanki w języku polskim i angielskim na temat reklamowanego produktu. Przebieg lekcji: 1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność i dzieli ich na 6 grup. 2. Wstęp: Nauczyciel podaje temat zajęć i cele lekcji. 3. Nauczyciel prowadzi rozmowę na temat: co to są: komunikacja masowa, media, reklama? Wprowadza uczniów w temat reklamy, podając etymologię słowa medium. Uczniowie podają rodzaje i funkcje mediów i reklamy. Nauczyciel zapisuje je na tablicy w formie map myślowych w języku angielskim i języku polskim. 4. Nauczyciel mówi, że reklama wykorzystuje środki perswazji, czyli działania mające na celu nakłonienie do czegoś z wykorzystaniem odpowiednich argumentów. Podaje uczniom znaczenie akronimu AIDA używanego w marketingu. Następnie proponuje obejrzenie kilku reklam prasowych i prosi, by zwrócić uwagę na sposoby ich oddziaływania na odbiorcę oraz opisać je wg akronimu AIDA. 5. Uczniowie analizują reklamy w języku polskim i angielskim. Prezentują efekty swojej pracy, nauczyciel w tym czasie wyświetla na tablicy omawiane reklamy. Każdorazowo nauczyciel podkreśla funkcję stosowanych metod – zdobycie klienta. 6. Uczniowie czytają przykładową wiadomość do kolegi/koleżanki w języku polskim i angielskim, opisującą jakiś produkt. 7. Uczniowie przygotowują wiadomości w języku polskim i angielskim, zawierające argumenty, dlaczego warto kupić określony produkt wykorzystując wcześniej zebrane informacje. Może to być także potraktowane jako zadanie domowe. 8. Podsumowanie lekcji i ewaluacja. PODSTAWA PROGRAMOWA: I. Kształcenie literackie i kulturowe. 2. Odbiór tekstów kultury. Uczeń: 1) identyfikuje wypowiedź jako tekst informacyjny, publicystyczny lub reklamowy. II. Kształcenie językowe. 3. Komunikacja językowa i kultura języka. Uczeń: 1) identyfikuje tekst jako komunikat; rozróżnia typy komunikatu: informacyjny, literacki, reklamowy, ikoniczny. III. Tworzenie wypowiedzi. 1. Elementy retoryki. Uczeń: rozpoznaje i rozróżnia środki perswazji i manipulacji w tekstach reklamowych, określa ich funkcję. 2. Mówienie i pisanie. Uczeń: 1) tworzy spójne wypowiedzi w następujących formach gatunkowych: […] list […]. I. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych, leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych. 7). zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie, środki płatnicze, wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług). VIII. Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie: 1) przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, mapach, symbolach, piktogramach) lub audiowizualnych (np. filmach, reklamach). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |