Katalog Małgorzata Majchrzak-Górna, 2020-05-21 Bogdanowo Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574). Nauczyciel kontraktowy: Małgorzata Majchrzak-Górna Nazwa placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Maniewie Dyrektor placówki: mgr Danuta Jagodzińska Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 Data zakończenia stażu: 31.05.2022 Opiekun stażu: Karolina Lupa Stanowisko pracy: nauczyciel języka angielskiego, wychowawca Posiadane wykształcenie: magister filologii angielskiej Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. (§ 7 ust.2 pkt 1) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: • Ustawa o systemie oświaty, • Karta Nauczyciela, • Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, • Rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Systematyczne śledzenie zmian w prawie oświatowym. Udział w szkoleniu dotyczącym rozwoju zawodowego nauczyciela. Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. teczka dokumentująca przebieg stażu teczka dokumentująca przebieg stażu, teczka dokumentująca przebieg stażu zaświadczenie o ukończonym szkoleniu wniosek o rozpoczęcie stażu na bieżąco wrzesień 2019 na bieżąco rok szkolny 2019/2020 wrzesień 2019 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Przygotowanie własnych arkuszy obserwacji zajęć oraz ich wypełnienie. Ewaluacja po zajęciach wraz z opiekunem stażu. kontrakt harmonogram spotkań arkusz obserwacji zajęć oraz wnioski scenariusze zajęć arkusze obserwacji lekcji notatki własne wrzesień 2019 wrzesień 2019 2 razy w semestrze 2 razy w semestrze 2 razy w semestrze 2 razy w semestrze 3. Tworzenie kart pracy, testów, gier dydaktycznych oraz materiałów multimedialnych. Utworzenie teczki z kartami pracy, kartkówkami oraz testami. Stworzenie pudełka z ciekawymi grami dydaktycznymi dla uczniów. Wykorzystanie stron internetowych z ciekawymi materiałami dydaktycznymi oraz tworzenie własnych materiałów przy pomocy dostępnych narzędzi multimedialnych. teczka materiałów pudełko pomysłów spis stron internetowych oraz wykorzystanych narzędzi multimedialnych cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 4. Organizowanie konkursów dla uczniów. Organizacja i przeprowadzenie dwóch konkursów językowych w ciągu roku szkolnego. Napisanie regulaminów konkursów. Utworzenie plakatów zachęcających do wzięcia udziału w konkursie. Zapewnienie nagród dla uczniów. Opracowanie wzorów dyplomów i podziękowań za udział w konkursie. Umieszczenie fotorelacji z konkursów na stronie internetowej szkoły. Napisanie sprawozdań z przeprowadzonych konkursów. zdjęcia z przeprowadzonych konkursów regulaminy konkursów plakaty spis nagród oraz lista sponsorów dyplomy i podziękowania zdjęcia na stronie internetowej szkoły sprawozdania grudzień, maj każdego roku trwania stażu grudzień, maj każdego roku trwania stażu grudzień, maj każdego roku trwania stażu grudzień, maj każdego roku trwania stażu grudzień, maj każdego roku trwania stażu grudzień, maj każdego roku trwania stażu grudzień, maj każdego roku trwania stażu 5. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych oraz pozaszkolnych. Prowadzenie kółka języka angielskiego. Prowadzenie teczki z materiałami wykorzystanymi na zajęciach dodatkowych. adnotacja w dzienniku elektronicznym teczka z materiałami według potrzeb na bieżąco 6. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: w kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach organizowanych przez różne instytucje i wydawnictwa oraz szkoleniach e-learningowych. Studiowanie czasopism i literatury psychologiczno-pedagogicznej. zaświadczenia i certyfikaty o ukończonych kursach i szkoleniach oraz zgromadzone materiały spis literatury cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 7. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy. Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej, analiza literatury fachowej i nowości pedagogicznych. Utworzenie własnej bazy materiałów dydaktycznych – opracowanie własnych pomocy. Napisanie i realizacja programu autorskiego „Basic English” dla klasy VII i VIII. Napisanie i realizacja innowacji pedagogicznej „Język angielski na co dzień”. Napisanie i realizacja projektu edukacyjnego „Dni języków obcych w naszej szkole”. Zbieranie oraz samodzielne wykonanie pomocy dydaktycznych do sali zajęciowej. zbiór materiałów, zgromadzona literatura – lista książek, karty pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne karty pracy, pomoce dydaktyczne, materiały na gazetki szkolne, testy sprawozdanie z realizacji programu, wyniki ankiet dla uczniów oraz wnioski sprawozdanie z realizacji innowacji, wyniki ankiet dla uczniów oraz wnioski sprawozdanie z realizacji projektu oraz zdjęcia zdjęcia cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu czerwiec 2020, czerwiec 2021 czerwiec 2020 rok szkolny 2021/2022 cały okres trwania stażu 8. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Prowadzenie elektronicznego dziennika zajęć lekcyjnych oraz dodatkowych. Stworzenie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego oraz jego modyfikacja w ciągu roku szkolnego według potrzeb i osiągnięć uczniów. Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów, kartkówek i testów diagnozujących. Stworzenie planu pracy wychowawcy klasy na podstawie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Prowadzenie teczki wychowawcy klasy. dziennik elektroniczny Przedmiotowy System Oceniania scenariusze zajęć, testy, kartkówki, testy diagnozujące plan pracy wychowawcy klasy teczka wychowawcy klasy cały okres trwania stażu sierpień/wrzesień 2019 na bieżąco sierpień/wrzesień 2019 na bieżąco 9. Prowadzenie zajęć dodatkowych. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów klas IV-VIII. Prowadzenie zajęć przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty. Prowadzenie kółka języka angielskiego. Napisanie sprawozdań z przeprowadzonych zajęć. wpis w dzienniku elektronicznym wpis w dzienniku elektronicznym wpis w dzienniku elektronicznym sprawozdania wg potrzeb rok szkolny 2020/2021 oraz 2021/2022 według potrzeb 2 razy w semestrze 10. Stosowanie systemu motywującego, wzmacniającego samoocenę uczniów na zajęciach. Utworzenie klasowych kart aktywności i zachowania na zajęciach. Nagradzanie aktywności uczniów pieczątkami oraz naklejkami motywacyjnymi. Utworzenie tablicy klasowych sukcesów, zarówno szkolnych jak i pozaszkolnych. Stosowanie na zajęciach informacji zwrotnej motywującej uczniów do dalszej pracy nad własnym rozwojem. karty aktywności naklejki motywacyjne, pieczątki zdjęcia klasowej tablicy sukcesów przykłady zastosowanej informacji zwrotnej cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 11. Diagnozowanie umiejętności uczniów, wyciąganie wniosków i wdrażanie działań doskonalących. Przeprowadzenie diagnozy umiejętności uczniów we wrześniu oraz lutym. Bieżące sprawdzanie umiejętności uczniów na zajęciach (testy, kartkówki). Formułowanie wniosków do dalszych działań. diagnoza testy, kartkówki, wnioski z przeprowadzonych testów wnioski wrzesień 2019,2020,2021, luty 2020,2021,2022 cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 12. Prowadzenie wolontariatu. Nawiązanie współpracy ze schroniskiem „Azorek” (prowadzenie zbiórek kocy oraz karm). Organizacja spotkań w schronisku dla chętnych uczniów (wyprowadzanie psów). Nawiązanie współpracy z Obornickim Ośrodkiem Kultury. Utworzenie grupy uczniów chętnej do udziale w wolontariacie na rzecz szkoły, OOK oraz schroniska „Azorek”. Utworzenie klasowej tablicy „Małego Wolontariusza” (planowane zadania dla chętnych). Założenie dzienniczków „Małego Wolontariusza”. zaświadczenie o współpracy, zdjęcia ze zbiórek zdjęcia, lista uczniów zaświadczenie o współpracy, kalendarz działań wolontariatu lista uczniów zdjęcia przykładowy dzienniczek wrzesień 2019 oraz na bieżąco cały okres trwania stażu październik 2019 oraz na bieżąco wrzesień/październik 2019 wrzesień 2019 oraz na bieżąco wrzesień 2019 Umiejętność rozpoznawanie potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. (§ 7 ust. 2 pkt 2) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Poznanie środowiska dzieci. Nawiązanie współpracy z rodzicami. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. Poznanie sytuacji rodzinnej podopiecznych – spotkania z rodzicami, rozmowy indywidualne, ankiety środowiskowe skierowane do rodziców oraz wnioski z ankiet. Zapoznanie się z orzeczeniami i opiniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz współpraca z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami przy tworzeniu IPET-u. Nawiązanie współpracy z rodzicami (spotkania indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową). notatki własne, protokoły spotkań z rodzicami, ankiety oraz wnioski z ankiet adnotacje w dzienniku, notatki własne adnotacje w dzienniku, protokoły spotkań, kontrakty, listy obecności wrzesień 2019 i na bieżąco wrzesień 2019/2020/2021 oraz w miarę potrzeb wrzesień 2019 i na bieżąco 2. Rozpoznanie potrzeb dzieci. Stosowanie indywidualizacji nauczania (różnych metod pracy) w ramach stosowania oceniania kształtującego. Współpraca z innymi nauczycielami. Uwzględnianie zaleceń z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Współpraca z rodzicami. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów ze specyficznymi problemami w nauce (zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Wspieranie uczniów szczególnie uzdolnionych (przygotowanie uczniów do udziału w konkursach, oferowanie dodatkowych kart pracy). Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Ankiety dotycząca rozpoznawanie potrzeb dzieci skierowane do uczniów. scenariusze zajęć protokoły spotkań zespołu klasowego notatki własne ankiety, zeszyt spotkań z rodzicami dziennik zajęć, sprawozdania z zajęć dziennik zajęć, sprawozdania z zajęć dziennik zajęć, sprawozdania z zajęć ankiety cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu wg potrzeb cały okres trwania stażu rok szkolny 2020/2021 oraz 2021/2022 wrzesień 2019 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Analiza opinii udostępnionych przez rodziców i orzeczeń dzieci badanych przez PPP. Uwzględnienie w pracy zawartych w nich wskazówek i zaleceń. Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych zgodnie z orzeczeniami (wraz z uczniami, innymi nauczycielami i rodzicami). Udział w zajęciach proponowanych przez PPP. notatki własne notatki własne notatki własne, zaświadczenia cały okres trwania stażu wg potrzeb wg potrzeb 4. Współpraca z instytucjami kulturalnymi. Nawiązanie współpracy z Biblioteką Publiczną oraz Obornickim Ośrodkiem Kultury. zdjęcia, notatki, karty konkursów, zaświadczenia cały okres trwania stażu 5. Współpraca ze schroniskiem „Azorek”. Nawiązanie współpracy ze schroniskiem, organizowanie zbiórek kocy i żywności, organizacja spotkań w schronisku. zdjęcia, zaświadczenia cały okres trwania stażu 6. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych. Pomoc w prowadzeniu uroczystości szkolnych (dyskoteki, Dzień Dziecka, Dzień Patrona, Mikołajki). Współorganizacja Rajdu Radzim oraz organizacja imprez klasowych (Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, Spotkanie Wigilijne). zdjęcia, scenariusze imprez, zaświadczenia cały okres trwania stażu Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia. (§ 7 ust.2 pkt 3) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących ucznia. Wykorzystanie na zajęciach takich metod nauczania jak: metoda projektu, burza mózgów, stacje zadaniowe, dyskusje, drama, gry i zabawy, metoda reagowania całym ciałem, rymowanki, wierszyki, fiszki językowe, mapy myśli. Stosowanie na zajęciach mnemotechnik oraz przekazanie uczniom różnych sposobów uczenia się i lepszego zapamiętywania. Wykorzystanie na zajęciach materiałów autentycznych. Stosowanie systemu motywacyjnego na zajęciach. scenariusze zajęć, zdjęcia, sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego scenariusze zajęć zdjęcia, filmiki karta aktywności, pieczątki, naklejki cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 2. Aktualizacja wiedzy z zakresu aktywizacji. Gromadzenie i studiowanie literatury z zakresu mnemotechnik, aktywizacji oraz oceniania kształtującego. spis literatury, notatki własne cały okres stażu 3. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem oceniania kształtującego. Stosowanie na zajęciach oceniania kształtującego – podawanie celów lekcji, kryteriów oceniania, stosowanie oceny koleżeńskiej oraz informacji zwrotnej. przykładowe cele lekcji, informacja zwrotna na bieżąco Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy. (§ 7 ust.2 pkt 4) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Analizowanie wyników egzaminów wewnętrznych oraz zewnętrznych, wymagań z podstawy programowej oraz dokonywanie zmian w pracy dydaktycznej w związku z powyższą analizą. Przeprowadzenie analizy wyników egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego. Formułowanie wniosków z przeprowadzonej analizy oraz kategoryzacja zadań do dalszej pracy na zajęciach. Prowadzenie bieżącej analizy wymagań z podstawy programowej z osiągnięciami uczniów oraz formułowanie wniosków do dalszej pracy na zajęciach. analiza wyników egzaminów wnioski do dalszej pracy diagnoza czerwiec 2020, czerwiec 2021 czerwiec 2020, czerwiec 2021 wrzesień 2019/2020/2021, luty 2020/2021/2022 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz dyrektora. Przygotowanie własnych scenariuszy zajęć. Omówienie zajęć z opiekunem stażu oraz dyrektorem, ich analiza i formułowanie wniosków. scenariusze zajęć analiza oraz wnioski co najmniej raz w semestrze co najmniej raz w semestrze 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli. Przygotowanie własnych scenariuszy zajęć. Omówienie zajęć z nauczycielami, ich analiza i formułowanie wniosków. scenariusze zajęć analiza oraz wnioski 2 razy w roku 2 razy w roku 4. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. Przygotowanie gazetek szkolnych o tematyce języka angielskiego. Organizacja konkursów szkolnych. Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania konfliktów i integrowania grupy. Rozmowy z innymi nauczycielami, rodzicami i wychowankami. Realizacja programu autorskiego „Basic English” dla klasy VII oraz VIII, ankiety dla uczniów oraz wnioski z ankiet. Realizacja innowacji pedagogicznej „Język angielski na co dzień”, ankiety dla uczniów oraz wnioski z ankiet. Realizacja projektu edukacyjnego „Dni języków obcych w naszej szkole” oraz wnioski. materiały na gazetki, zdjęcia zdjęcia, dyplomy wpisy w dzienniku, tematy lekcji wychowawczych protokoły spotkań, notatki własne sprawozdanie z realizacji programu oraz wyniki ankiet dla uczniów sprawozdanie z realizacji innowacji oraz wyniki ankiet dla uczniów sprawozdanie z realizacji projektu, zdjęcia cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu czerwiec 2020 oraz czerwiec 2021 czerwiec 2020 maj 2022 5. Zasięganie opinii uczniów oraz rodziców na temat własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej. Przygotowanie ankiet dla uczniów oraz rodziców. Napisanie wniosków z przeprowadzonych ankiet i włączenie ich do dalszej pracy wychowawczej i dydaktycznej. ankiety wnioski raz w roku na bieżąco 6. Przeprowadzenie autorefleksji. Dokonanie samooceny pracy: ocena skuteczności własnych działań, określenie swoich mocnych i słabych stron – na podstawie arkusza samooceny. arkusz samooceny raz w roku 7. Wykorzystanie nabytych kompetencji dydaktycznych. Stosowanie na zajęciach nowych metod nauczania, oceniania kształtującego oraz indywidualizacji nauczania. notatki własne, scenariusze zajęć na bieżąco Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego. (§ 7 ust.2 pkt 5) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Współpraca z innymi nauczycielami w zespołach zadaniowych, przedmiotowych i klasowych. Uczestniczenie w posiedzeniach rady pedagogicznej, warsztatach i szkoleniach rady pedagogicznej oraz zebraniach zespołów zadaniowych, przedmiotowych i klasowych. Udział w zespole do spraw opracowania programu wychowawczo-profilaktycznego. Udział w zespole do spraw ewaluacji szkoły. Współorganizacja Dnia Patrona, Dnia Ziemi, Świąt Bożego Narodzenia oraz Rajdu Radzim. listy obecności, sprawozdania ze spotkań, zaświadczenia z ukończonych szkoleń program wychowawczo-profilaktyczny arkusz ewaluacji oraz wnioski scenariusz zajęć, zdjęcia cały okres trwania stażu rok szkolny 2019/2020 rok szkolny 2019/2020 rok szkolny 2019/2020 2. Dzielenie się swoją wiedzą z innymi nauczycielami. Udostępnianie kart pracy oraz pomocy dydaktycznych innym nauczycielom w szkole oraz na platformach internetowych. Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas szkoleń z innymi nauczycielami – utworzenie w pokoju nauczycielskim tablicy ciekawych pomysłów. karty pracy, pomoce dydaktyczne zdjęcia cały okres trwania stażu rok szkolny 2019/2020 oraz na bieżąco Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. (§ 7 ust.2 pkt 6) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Realizacja zadań wychowawczych w pracy z uczniami, zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. Organizacja imprez, uroczystości, form kulturalno-turystycznych, krótkich zajęć z rodzicami z okazji: • Dnia Edukacji Narodowej, • Dnia Wszystkich Świętych, • 11 Listopada, • Andrzejek, • Mikołajek, • Bożego Narodzenia, • Karnawału, • Dnia Babci i Dziadka, • Dnia Matki i Ojca, • Rajdu Radzim, • Dnia Chłopca i Kobiet, • Pierwszego Dnia Wiosny, • Wielkanocy, • 3 Maja Udział w wycieczkach, rajdach i wyjazdach do kina, teatru, muzeów itp. Włączenie się do różnego rodzaju akcji: „Sprzątanie świata”, „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, zbiórki dla „Azorka”, zbiórki dla dzieci z „Ochronki św. Franciszka” oraz rodzin potrzebujących. Włączanie rodziców do pomocy w organizacji uroczystości szkolnych i wycieczek. zdjęcia, scenariusze imprez zdjęcia, listy uczestników, zaświadczenia potwierdzenia dyrektora szkoły, zaświadczenia, dyplomy zdjęcia na bieżąco na bieżąco na bieżąco na bieżąco 2. Rozwiązywanie problemów środowiska przedszkolnego i szkolnego – współpraca z rodzicami, pielęgniarką szkolną, logopedą, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, ew. Policją, Strażą Pożarną, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Opieką Społeczną. Przeprowadzenie ankiet wśród uczniów dotyczących problemów środowiska szkolnego. Rozmowy z rodzicami – udzielanie informacji na temat osób i instytucji pomagających rozwiązywać problemy dydaktyczne, wychowawcze, zdrowotne jak i bytowe. Dostarczanie broszurek, polecanie literatury fachowej. Konsultacje ze specjalistami – wdrażanie wskazówek na zajęciach, informowanie rodziców. Poszukiwanie sponsorów, którzy pomogą w doposażeniu sali lekcyjnej. ankiety teczka wychowawcy, zeszyt spotkań z rodzicami broszurki zaświadczenie o spotkaniu spis darczyńców wraz z przekazanymi pomocami luty 2020, czerwiec 2020 na bieżąco wg potrzeb wg potrzeb wg potrzeb 3. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym i szerszym. Przygotowanie dzieci do konkursów, akcji szkolnych i pozaszkolnych. Coroczne przygotowanie dzieci do konkursu piosenki obcojęzycznej – przygotowanie plakatów, ogłoszeń, regulaminu, dyplomów, pozyskiwanie nagród od sponsorów. Pomoc w przygotowaniu rajdu turystycznego „Radzim” – przygotowanie ogłoszeń, plakatów, regulaminu, planu imprezy, listy uczestników, wyznaczenie tras wraz z konkursami i zadaniami. Organizacja zbiórek kocy i żywności dla schroniska Azorek. Nawiązanie współpracy z inną szkołą w Polsce – wysyłanie kartek świątecznych, życzeń urodzinowych oraz listów napisanych w języku angielskim. Nawiązanie współpracy z inną szkołą w Wielkiej Brytanii - wysyłanie kartek świątecznych, życzeń urodzinowych oraz listów napisanych w języku angielskim. listy uczestników konkursu ogłoszenia, regulaminy, sprawozdania z przeprowadzonych konkursów wraz ze zdjęciami dokumentacja rajdu Radzim, zdjęcia zdjęcia z przeprowadzonych zbiórek zdjęcia wykonanych i wysłanych kartek świątecznych i urodzinowych oraz potwierdzenia nawiązania współpracy z innymi szkołami zdjęcia wykonanych i wysłanych kartek świątecznych i urodzinowych oraz potwierdzenia nawiązania współpracy z innymi szkołami na bieżąco grudzień 2019, 2020, 2021 maj 2019, 2020, 2021, 2022 na bieżąco październik 2019 oraz rok szkolny 2019/2020 październik 2020 oraz rok szkolny 2020/2021 4. Wdrożenie własnego projektu edukacyjnego. Napisanie i realizacja projektu edukacyjnego dla klas I-VIII pt. „Dni języków obcych w naszej szkole”. projekt edukacyjny wraz ze sprawozdaniem, zdjęcia rok szkolny 2021/2022 5. Wdrożenie własnej innowacji pedagogicznej. Napisanie i realizacja innowacji pedagogicznej dla klas IV-VIII pt. „Język angielski na co dzień”. innowacja pedagogiczna wraz ze sprawozdaniem, ankiety oraz wnioski z ankiet rok szkolny 2019/2020 6. Wdrożenie własnego programu autorskiego. Napisanie i realizacja programu autorskiego „Basic English” dla klasy VII oraz VIII. program autorski wraz ze sprawozdaniem, ankiety oraz wnioski z ankiet rok szkolny 2019/2020 oraz 2020/2021 7. Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praca z uczniami słabowidzącymi – dostosowanie metod i form pracy z tymi uczniami. Prowadzenie zajęć wyrównawczo-dydaktycznych dla uczniów z problemami w nauce. karty pracy karty pracy na bieżąco wg potrzeb Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. (§ 7 ust.2 pkt 7) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Znajomość prawa oświatowego. Analiza aktów prawnych. Aktualizowanie wiedzy dotyczącej przepisów prawa oświatowego - śledzenie stron internetowych MEN. notatki własne, teczka dokumentująca przebieg stażu notatki własne, teczka dokumentująca przebieg stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 2. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: • Ustawa o systemie oświaty, • Karta Nauczyciela, • Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, • Rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Systematyczne śledzenie zmian w prawie oświatowym. Udział w szkoleniu dotyczącym rozwoju zawodowego nauczyciela. Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu oraz podpisanie kontraktu. Napisanie planu rozwoju zawodowego na podstawie dostępnej literatury i bieżących informacji witryny internetowej MEN. plan rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego, notatki własne, teczka wychowawcy notatki własne, teczka wychowawcy zaświadczenie o ukończonym szkoleniu wniosek o rozpoczęcie stażu kontrakt z opiekunem stażu plan rozwoju zawodowego sierpień/wrzesień 2019 oraz na bieżąco na bieżąco na bieżąco sierpień/wrzesień 2019 wrzesień 2019 wrzesień 2019 sierpień 2019 3. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej. Uczestnictwo w spotkaniach Rady Pedagogicznej. Udział w zespole do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Udział w zespole do spraw ewaluacji szkoły. Udział w zespole do spraw opracowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Współorganizacja Dnia Patrona, Dnia Ziemi, Świąt Bożego Narodzenia oraz Rajdu Radzim. Praca w zespole nauczycieli języków obcych. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej i wychowawczej. Stworzenie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego oraz jego modyfikacja w ciągu roku szkolnego. Stworzenie planu wychowawczego dla klasy objętej opieką wychowawczą. Organizowanie wycieczek i wyjść oraz sprawowanie opieki nad uczniami notatki własne, teczka dokumentująca przebieg stażu podpisy pod listą obecności na zebraniach Rady Pedagogicznej protokoły z zebrań arkusz ewaluacji oraz wnioski program wychowawczo-profilaktyczny scenariusze, zdjęcia protokoły spotkań teczka wychowawcy, dziennik elektroniczny teczka dokumentująca przebieg stażu teczka wychowawcy karty wycieczek i wyjść cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu rok szkolny 2019/2020 rok szkolny 2019/2020 rok szkolny 2019/2020 cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu sierpień/wrzesień 2019 i na bieżąco sierpień/wrzesień 2019 cały okres trwania stażu 4. Organizacja pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi. Organizacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. Współpraca z innymi nauczycielami (tworzenie IPETu, udzielanie wskazówek). teczka wychowawcy notatki własne, IPET wg potrzeb cały okres trwania stażu 5. Samodzielne studiowanie literatury dydaktycznej, psychologiczno-pedagogicznej oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy z uczniami. Prowadzenie spisu lektur. Prowadzenie zeszytu z ciekawymi zabawami i pomysłami na zajęcia z dziećmi oraz pudełka zabaw i gier. spis lektur zeszyt oraz pudełko gier i zabaw na bieżąco na bieżąco 6. Organizacja pomocy rodzinom w ciężkiej sytuacji materialnej i bytowej. Organizacja zbiórek żywności, książek, zabawek i odzieży osobom potrzebującym. sprawozdanie ze zbiórek oraz zdjęcia na bieżąco Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. (§ 7 ust. 2 pkt 8) Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania Termin 1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. Przygotowywanie dokumentów szkolnych (plan rozwoju zawodowego, wnioski, scenariusze zajęć) przy pomocy technologii komputerowej oraz przesyłanie ich drogą elektroniczną. Opracowanie pomocy dydaktycznych (testy, kartkówki, materiały na gazetkę szkolną, dyplomy) przy pomocy komputera oraz drukarki. Tworzenie i wykorzystanie na zajęciach narzędzi multimedialnych oraz programów edukacyjnych. Zamieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. Udział w szkoleniach online. Korzystanie z zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia warsztatu własnej pracy. Korzystanie na zajęciach z dziennika elektronicznego. plan rozwoju zawodowego, scenariusze zajęć, wnioski testy, kartkówki, materiały na gazetkę szkolną, PSO, wymagania, informacja zwrotna, ankiety, dyplomy programy edukacyjne, programy interaktywne adres strony internetowej zaświadczenia i certyfikaty wydruki ze stron internetowych e-dziennik cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu cały okres stażu wrzesień 2019 cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu na bieżąco 2. Promocja działań szkoły poprzez Internet. Zamieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o konkursach i ważnych wydarzeniach z życia klasy. strona internetowa szkoły na bieżąco 3. Wykorzystanie zasobów Internetu na zajęciach. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, aplikacji Kahoot, Quizzis, Learning apps oraz kodów QR. Korzystanie na zajęciach z interaktywnych podręczników oraz ćwiczeń. scenariusze zajęć, zdjęcia, spis stron internetowych interaktywne podręczniki oraz ćwiczenia cały okres trwania stażu cały okres trwania stażu 4. Korzystanie w czasie zajęć z tablicy interaktywnej oraz telefonów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem telefonów oraz przeprowadzanie zabaw z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz rzutnika. scenariusze zajęć oraz zdjęcia cały okres trwania stażu ………………………………………………………………….. …………………………………………………………………….. (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |