Katalog

Joanna Momotowska, 2020-05-21
Zamość

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +



Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego



1. Imię i nazwisko: mgr Joanna Momotowska
2. Szkoła: Zespół Szkół w Werbkowicach
3. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017r.
4. Data zakończenia stażu: 31 maja 2020 r.
5. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
6. Cel: uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego





I. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu
doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
/§ 8 ust. 2, pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli /Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm./


Lp. Zadania Formy realizacji Termin
I. Wstępna analiza własnych umiejętności 1. Autorefleksja
1.09.2017

II. Udział w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego zgodnych z potrzebami szkoły,
nauczyciela i uczniów. 1. Udział w konferencjach metodycznych, szkoleniach, kursach i warsztatach.

Cały okres stażu


III. Uwzględnianie w pracy dydaktycznej oraz wychowawczej możliwości i potrzeb rozwojowych ucznia. 1.Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym i zdolnym.
2.Indywidualizacja oceniania.
3.Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych

Cały okres stażu


IV. Przygotowanie uczniów do udziału
w konkursach. 1.Dostarczeni uczniom niezbędnej literatury.
2.Praca z uczniami biorącymi udział w konkursach.
Cały okres stażu

V. Działania na rzecz uczniów w celu podniesienia jakości pracy szkoły. 1. Organizacja i pomoc w organizacji imprez, akcji, uroczystości, wycieczek i apeli szkolnych.
Cały okres stażu

VI. Praca z uczniem zdolnym. 1. Analiza umiejętności uczniów
wykraczających poza poziom
przeciętny w zakresie wiedzy i
umiejętności językowych.
2.Przygotowywanie dodatkowych
zadań, różnych form pracy z
uczniem zdolnym.
3. Organizacja kółka
zainteresowań z języka
angielskiego (dla uczniów
zdolnych).
4. Przygotowanie i opracowanie
planów pracy.
Cały okres stażu



II. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
/§ 8 ust. 2, pkt. 2 Rozporządzenia…/


Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I. Korzystanie
z internetowych portali edukacyjnych. 1. Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera.
2. Prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej.
Na bieżąco przez cały okres stażu

II.
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. 1.Wykorzystanie edytora tekstu Word do wykonywania pomocy dydaktycznych, pisania scenariuszy oraz materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły.
Cały okres stażu

III. Wykorzystanie zasobów internetu
w bieżącej pracy. 1.Wykorzystanie:
— edytora tekstów Microsoft Word do tworzenia pomocy dydaktycznych, dyplomów, testów oraz innych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela,
— arkusza kalkulacyjnego Excel do opracowania analizy testów,
2. Opracowanie kart pracy, testów, sprawdzianów, zaproszeń.
Na bieżąco przez cały okres stażu

IV. Zastosowanie multimediów
w bieżącej pracy. 1. Wykorzystanie Internetu do pozyskiwania informacji wspierających działalność dydaktyczno – wychowawczą.
2. Zadawanie prac domowych do odrobienia których niezbędny jest dostęp do internetu (m.in. prezentacje, plakaty).
Cały okres stażu

V. Posługiwanie się technologią komunikacyjną. 1. Przygotowywanie informacji na stronę szkoły.
2. Wymiana informacji i doświadczeń z innymi nauczycielami za pomocą poczty elektronicznej, GG lub Skype.
Cały okres stażu



III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
/§ 8 ust. 2, pkt. 3 Rozporządzenia…/


Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji

I.
Prowadzenie lekcji koleżeńskich. 1.Przygotowywanie scenariuszy.
2.Przeprowadzanie zajęć.
3.Omawianie lekcji.
Cały kres stażu



II. Prowadzenie lekcji otwartych. 1.Przygotowywanie scenariuszy.
2.Przeprowadzanie zajęć.
3.Omawianie lekcji.
Cały kres stażu



III. Prezentacja innym nauczycielom posiadanej dokumentacji pedagogicznej. 1.Udostępnienie scenariuszy lekcji, PSO, scenariuszy uroczystości szkolnych, planu dydaktycznego, podstawowych aktów prawnych oraz planów wynikowych.
2.Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów.
3. Umieszczeniena jednym z portali nauczycielskich opracowanych materiałów
Na bieżąco



IV. Praca w Zespole Językowym. 1. Opracowanie planu.
2. Sporządzanie protokołów i sprawozdań.
3.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zdobytym podczas różnorodnych form doskonalenia zawodowego.
Cały okres stażu



IV. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 a Rozporządzenia…/


Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych wyrównujących wiedzę z języka angielskiego. 1.Zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów mających trudności w nauce języka angielskiego.
Cały okres stażu

II. Zorganizowanie kółka języka angielskiego. 1.Opracowanie i wdrożenie programu kółka języka angielskiego
j.w.


V. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 c Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I. Podejmowanie działań zmierzających do wzbogacenia zasobu własnych pomocy dydaktycznych. 1.Systematyczne wzbogacanie własnego warsztatu pracy o filmy edukacyjne, prezentacje, teksty, nagrania oraz ich wykorzystywanie na zajęciach.
Cały okres stażu

II. Praca w szkolnych i pozaszkolnych pracach komisji. 1. Udział w pracach komisji
konkursowych, nadzorujących
przebieg sprawdzianu/egzaminu
Cały okres stażu

III. Praca w organizacji akcji i imprez ogólnopolskich. 1. Udział uczniów w akcjach typu:
„Sprzątanie Świata”, „Góra grosza”.

Cały okres stażu

IV. Organizacja wycieczek szkolnych 1. Współorganizacja/opieka w czasie
wycieczk szkolnych.
j.w.

IV. Organizacja międzyszkolnego turnieju języka angielskiego 1.Przygotowanie uczniów do udziału i
zorganizowanie międzyszkolnego
turnieju języka angielskiego.

j.w.



VI. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 e Rozporządzenia…/


Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I. Podejmowanie działań na rzecz uczniów z deficytami. 1.Praca z uczniem mającym trudności w nauce
a) opracowanie dodatkowych materiałów, pomocy
oraz z problemami wychowawczymi zgodnie z sugestiami poradni.
2.Analiza wskazań poradni odnośnie uczniów z deficytami.
Na bieżąco,

II. Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie. 1. Współpraca z wychowawcami klas,
pedagogiem, psychologiem szkolnym.


Na bieżąco,

III. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. 1.Współorganizowanie i organizowanie
uroczystości i akademii szkolnych i
ogólnoszkolnych. Zgodnie z potrzebami

IV. Organizowanie akcji charytatywnych 1. Udział uczniów w różnych akcjach charytatywnych np. „Paczka od św. Mikołaja“, „Pola Nadziei“
j.w.



VII. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 f Rozporządzenia…/


Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I. Organizacja konkursów. 1.Przygotowanie uczniów do udziału i
zorganizowanie konkursów
językowych i plastycznych.
Cały okres stażu



Zatwierdzam do realizacji:


...................................... ......................................................
miejscowość, data pieczęć i podpis dyrektora szkoły




































Lp. Zadania Formy realizacji Termin
I.
Wstępna analiza własnych umiejętności
1. Autorefleksja
1.09.2017

II.
Poznanie procedury awansu zawodowego
na stopień nauczyciela dyplomowanego.
1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego:
- art. 9a - 9d ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela /tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 97, poz. 674 z późn. zm./,
- § 8 rozporządzenia MENiS
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli /Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późn. zam./.
sierpień/wrzesień 2017





III.
Wykorzystanie wewnętrznych aktów prawnych ZS do podnoszenia efektów kształcenia oraz doskonalenia własnej pracy i podnoszenia jakości pracy szkoły.
1.Posługiwanie się w bieżącej pracy dokumentami Szkoły: Statutem, WSO, Programem wychowawczym, Programem profilaktyki,.

Cały okres stażu

IV.
Udział w szkolnych oraz pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego zgodnych z potrzebami szkoły,
nauczyciela i uczniów.
1.Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej w ramach WDN.
2. Udział w konferencjach metodycznych, szkoleniach, kursach i warsztatach.

Cały okres stażu


V.
Samodoskonalenie się zawodowe.
1.Analiza literatury pedagogicznej wzbogacającej pracę z uczniami
Cały okres stażu




VI.
Upowszechnianie nowoczesnych metod nauczania i oceniania.
1.Wdrażanie zasad oceniania kształtującego.
2.Stosowanie w pracy dydaktyczno-wychowawczej metod aktywizujących .
Cały okres stażu

VII.
Uwzględnianie w pracy dydaktycznej oraz wychowawczej możliwości i potrzeb rozwojowych ucznia.
1.Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym i zdolnym.
2.Indywidualizacja oceniania.
3.Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych.

Cały okres stażu

VIII.
Przygotowanie uczniów do udziału
w konkursach.
1.Dostarczenie uczniom niezbędnej literatury.
2.Praca z uczniami biorącymi udział w konkursach.

Cały okres stażu

IX.
Działania na rzecz uczniów w celu podniesienia jakości pracy szkoły.
1. Organizacja i pomoc w organizacji imprez, akcji, uroczystości, wycieczek i apeli szkolnych
Cały okres stażu

X.
Praca z uczniem zdolnym.
1. Analiza umiejętności uczniów
wykraczających poza poziom
przeciętny w zakresie wiedzy i
umiejętności językowych.
2.Przygotowywanie dodatkowych
zadań, różnych form pracy z
uczniem zdolnym.
3. Organizacja kółka
zainteresowań z języka
angielskiego (dla uczniów
zdolnych),
4. Przygotowanie i opracowanie planów pracy.
Cały okres stażu


II. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
/§ 8 ust. 2, pkt. 2 Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I.
Korzystanie
z internetowych portali edukacyjnych.
1. Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera.
2. Prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej.

Na bieżąco przez cały okres stażu

II.

Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.
1.Wykorzystanie edytora tekstu Word do wykonywania pomocy dydaktycznych, pisania scenariuszy oraz materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły.
Cały okres stażu

III.
Wykorzystanie zasobów internetu
w bieżącej pracy.
1.Wykorzystanie:
— edytora tekstów Microsoft Word do tworzenia pomocy dydaktycznych, dyplomów, testów oraz innych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela,
— arkusza kalkulacyjnego Excel do opracowania analizy testów,
2. Opracowanie kart pracy, testów, sprawdzianów, zaproszeń.

Na bieżąco przez cały okres stażu

IV.
Zastosowanie multimediów
w bieżącej pracy.
1. Wykorzystanie Internetu do pozyskiwania informacji wspierających działalność dydaktyczno – wychowawczą.
2. Zadawanie prac domowych do odrobienia których niezbędny jest dostęp do internetu (m.in. prezentacje, plakaty).
Cały okres stażu



III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
/§ 8 ust. 2, pkt. 3 Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji

I.

Prowadzenie lekcji koleżeńskich i otwartych.
1.Przygotowywanie scenariuszy.
2.Przeprowadzanie zajęć.
3.Omawianie lekcji.
Cały kres stażu



II.
Prezentacja innym nauczycielom posiadanej dokumentacji pedagogicznej.
1.Udostępnienie scenariuszy lekcji, PSO, scenariuszy uroczystości szkolnych, planu dydaktycznego, podstawowych aktów prawnych oraz planów wynikowych.
2.Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów.

Na bieżąco



III.
Współpraca
z nauczycielami innych przedmiotów.


1.Wspólne przygotowywanie
i przeprowadzanie uroczystości szkolnych, imprez i akcji (np. Sprzątanie Świata, Góra Grosza).
2.Wspólne opracowanie scenariuszy szkoleń i ich przeprowadzanie.
Cały okres stażu




IV.
Udział w pracy zespołu językowego
1. Opracowanie planu.
2. Sporządzanie protokołów i sprawozdań.
3.Wymiana doświadczeń.
Cały okres stażu


IV. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 a Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I.
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych wyrównujących wiedzę z języka angielskiego.
1.Zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów mających trudności w nauce języka angielskiego.
Cały okres stażu

II.
Zorganizowanie kółka języka angielskiego.
1.Opracowanie i wdrożenie programu kółka języka angielskiego
j.w.

III.
Opracowanie i wdrożenie działań związanych z organizacją lub współorganizacją konkursów przedmiotowych.
1. Zorganizowanie lub współzorganizowanie konkursów szkolnych i pozaszkolnych.
Cały okres stażu,


V. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 c Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I.
Podejmowanie działań zmierzających do wzbogacenia zasobu własnych pomocy dydaktycznych.
1.Systematyczne wzbogacanie własnego warsztatu pracy o filmy edukacyjne, prezentacje, teksty, nagrania oraz ich wykorzystywanie na zajęciach.
Cały okres stażu

II.
Udział w szkolnych i pozaszkolnych pracach komisji.
1. Udział w pracach komisji
konkursowych, nadzorujących
przebieg sprawdzianu/egzaminu

Cały okres stażu

III.
Udział w akcjach i imprezach ogólnopolskich.
1. Udział uczniów w akcjach typu:
„Sprzątanie Świata”, „Góra grosza”.

Cały okres stażu

IV.
Organizacja wycieczek szkolnych
1. Współrganizacja/opieka w czasie
wycieczk szkolnych.
j.w.


VI. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 e Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I.
Współpraca z Poradnią Psychologiczno
-Pedagogiczną.
1.Praca z uczniem mającym trudności w nauce oraz z problemami wychowawczymi zgodnie z sugestiami poradni.
2.Analiza wskazań poradni odnośnie uczniów z deficytami.
Na bieżąco,

II.
Współpraca
ze szkolnym pedagogiem.
1. Korzystnie z fachowej wiedzy doświadczenia pedagoga
w rozwiązywaniu problemów pojawiających się w pracy z uczniami trudnymi.
Na bieżąco,

III.
Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie.
1. Współpraca z wychowawcami klas,
pedagogiem, psychologiem szkolnym.

j.w.

IV.
Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej.
1.Współorganizowanie uroczystości i
akademii szkolnych. Zgodnie z potrzebami


VII. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
/§ 8 ust. 2, pkt. 4 f Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I.
Organizacja konkursów.
1.Przygotowanie uczniów do udziału i
zorganizowanie konkursów
językowych i plastycznych.
Cały okres stażu



VIII. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki,
typu i rodzaju szkoły
/§ 8 ust. 2, pkt. 5 Rozporządzenia…/

Lp. Zadania Formy realizacji Termin

I.
Wspieranie rozwoju uczniów zdolnych oraz zainteresowanych nauczanymi przedmiotami.
1.Motywowanie uczniów zdolnych do udziału w zajęciach pozalekcyjnych oraz samodzielnego zdobywania
i pogłębiania wiedzy.
2.Zachęcanie do aktywnego udziału
w realizowanych projektach edukacyjnych i konkurach.
3.Dostarczanie fachowej literatury.
Na bieżąco przez cały okres stażu

II.
Pomoc uczniom słabym oraz mającym trudności w nauce.
1.Organizowanie uczniom potrzebującym pomocy koleżeńskiej.
2.Dostosowanie metod nauczania oraz sposobów sprawdzania przyrostu wiedzy i umiejętności do poziomu percepcji oraz stopnia rozwoju ucznia.
3.Indywidualizacja oceniania.
4.Stosowanie zasad oceniania kształtującego.
Cały okres stażu
III.
Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych.
1. Zdiagnozowanie wybranych
problemów.
2. Ustalenie środków zaradczych i ich
zastosowanie.
3. Wnioski.
4. Wprowadzenie działań naprawczych.
Cały okres stażu.





Zatwierdzam do realizacji:


...................................... ......................................................
miejscowość, data pieczęć i podpis dyrektora szkoły



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.