![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Wioletta Stankowska, 2020-05-21 Piotrków Trybunalski Matematyka, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 26 stycznia – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r., poz. 967). Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 1574). I. DANE OSOBOWE: Imię i nazwisko: ………………………… Nazwa i adres szkoły: ………………………. Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy II. STAŻ: Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2018 r. Termin zakończenia stażu: 31.05.2021 r. III. CELE STAŻU: Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: poszerzenie zakresu wiedzy; doskonalenie własnych umiejętności, warsztatu i metod pracy; spełnienie wymagań klasyfikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela mianowanego; zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły. IV. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO: Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej (§7 ust.2, pkt 2). Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia (§7 ust. 2 pkt 3). Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy (§7 ust. 2 pkt 4). Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego (§7 ust. 2 pkt 5). Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§7 ust. 2 pkt. 6). Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§7 ust.2, pkt 7). Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych (§7 ust.2, pkt 8). (§7 ust.2, pkt 2) Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględnianie ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. 1. Realizacja zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie z Programem Wychowawczo- Profilaktycznym Szkoły: - dostosowanie Planu Wychowawczego do potrzeb klasy, - organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom, - mediacje rówieśnicze w klasie, szkole, - działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej, - bieżące rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych, - planowanie i wdrażanie działań naprawczych. 2. Zarządzanie zespołem klasowym: - diagnozowanie sytuacji wychowawczej, - rozmowy wspierające i profilaktyczne z uczniami., - motywowanie uczniów do pokonywania trudności, -objęcie PP-P uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji rodzinnej, - konsultacje z pedagogiem, nauczycielami przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych, - organizacja imprez, przedsięwzięć na rzecz środowiska lokalnego. 3. Podejmowanie działań uwzględniających indywidualizację procesu kształcenia: - budowanie relacji wewnątrzszkolnych opartych na systemie wspólnych wartości i właściwej komunikacji z rodzicami, - pomoc uczniom mającym trudności w nauce lub w kontaktach z rówieśnikami, - zorganizowanie pomocy koleżeńskiej, - diagnoza szkolna w celu rozpoznawania przyczyn niepowodzeń szkolnych, - podejmowanie wspólnie z rodzicami i pedagogiem działań zmierzających do poprawy sytuacji szkolnej uczniów. 4. Rozwijanie zainteresowań uczniów: - prowadzenie zajęć w ramach koła matematycznego, - przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych. 5. Rozpoznawanie możliwości psychofizycznych i potrzeb rozwojowych uczniów: - dostosowanie wymagań oraz form i metod pracy do indywidualnych potrzeb uczniów, - prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia, - organizowanie pomocy uczniom mającym problemy edukacyjne, - wymiana doświadczeń z nauczycielami i rodzicami uczniów. (§7 ust. 2 pkt 3) Wykorzystywanie w pracy metod aktywizujących ucznia. 1. Wykorzystanie w czasie zajęć z uczniem TI (w tym tablicy interaktywnej), programów edukacyjnych (e-podręcznik, wsipnet). 2. Stosowanie innowacyjnych metod nauczania za pomocą platformy Learning.apps. 3. Stosowanie aktywizujących metod pracy z uczniami: - gry dydaktyczne, - burza mózgów, - praca w grupach. (§7 ust. 2 pkt 4) Ewaluacja własnej pracy i wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy. 1. Współpraca z opiekunem stażu, bieżąca analiza realizacji planu rozwoju zawodowego: - określenie warunków współpracy, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu, - spotkania, konsultacje, rozmowy, - obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli. 2. Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej: - opracowywanie i modyfikowanie rozkładów materiału, planów wychowawczych, przedmiotowych zasad oceniania z matematyki w klasach IV-VIII, - współpraca z gronem pedagogicznym, udział w pracach Rady Pedagogicznej, - opracowywanie narzędzi pomiaru dydaktycznego. 3. Doskonalenie warsztatu pracy: - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w celu podnoszenia jakości pracy szkoły, - gromadzenie materiałów wzbogacających pracę nauczyciela i wychowawcy klasy, - tworzenie pomocy dydaktycznych. 4. Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej pracy: - opracowanie planu rozwoju zawodowego, - przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, - ewaluacja własnych działań. (§7 ust. 2 pkt 5) Dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego. 1. Udział w zajęciach otwartych organizowanych przez innych nauczycieli. 2. Wymiana doświadczeń z opiekunem stażu i nauczycielami. 3. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań: - współorganizowanie pracy Samorządu Uczniowskiego, między innymi: dyskotek, konkursów oraz różnorodnych imprez i uroczystości; opracowanie wyborów do Samorządu Uczniowskiego; wdrażanie akcji charytatywnych oraz szklonych i międzyszkolnych przedsięwzięć, - współorganizowanie wycieczek szkolnych. 4. Udział w pracach zespołu nauk ścisłych: - opracowanie rocznego planu pracy zespołu, - aktualizacja programów nauczania, - uwzględnienie potrzeb edukacyjnych ucznia na zajęciach edukacyjnych, - przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych, - przeprowadzenie diagnozy umiejętności matematycznych, -wybór programów nauczania oraz podręczników na następny rok szkolny. 5. Podnoszenie jakości pracy szkoły: - opracowanie tygodniowego rozkładu zajęć – przydział sal, - pełnienie funkcji lidera Zespołu badania jakości pracy szkoły i ewaluacji wewnętrznej zajęć: organizacja planu ewaluacji wewnętrznej, koordynowanie działaniami zespołu. 6. Pełnienie funkcji koordynatora wewnątrzszkolnych i zewnętrznych konkursów matematycznych: - przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych. - udział uczniów w konkursach matematycznych na różnych szczeblach, - organizowanie konkursów, olimpiad i innych projektów edukacyjnych na terenie szkoły; podejmowanie współpracy z organizatorami konkursów i olimpiad na szczeblu międzyszkolnym, wojewódzkim, ogólnopolskim, - współorganizowanie i udział w realizacji projektów edukacyjnych, m.in: „Dzień Tabliczki Mnożenia”; „Dzień Matematyki”, - współorganizowanie działań na rzecz bezpieczeństwa uczniów: wdrażanie programów sprawnościowych UODO, projektów rozwijających kompetencje matematyczne i cyfrowe uczniów. (§7 ust. 2 pkt. 6) Uwzględnianie w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Diagnoza problemów społecznych oraz cywilizacyjnych, poznanie potrzeb, zainteresowań charakterystycznych dla wieku rozwojowego uczniów: - obserwacja własna, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągane z posiedzeń Rady Pedagogicznej nt. zagrożeń i problemów wychowawczych uczniów szkoły, - współpraca z pedagogiem szkolnym, - udział w szkoleniach wewnątrzszkolnych, - prowadzenie zajęć wychowawczych w oparciu o diagnozę potrzeb. 2. Rozpoznanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów, w celu udzielenia pomocy uczniom potrzebującym: - obserwacja, rozmowy z rodzicami i uczniami, - wymiana informacji z pedagogiem szkolnym na temat sytuacji szkolnej i opiekuńczej uczniów. 3. Diagnozowanie problemów wychowawczo – opiekuńczych uczniów: - ocena aktualnej sytuacji wychowawczej w zespole klasowym, - szukanie efektywnych rozwiązań problemów wychowawczych, - opracowywanie i modyfikowanie planów wychowawczych, - spotkania z rodzicami podczas zebrań, konsultacji, dni otwartych, dyżurów, - bieżący kontakt telefoniczny z rodzicami, - rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami, - rozmowy z pedagogiem szkolnym. 4. Uwzględnianie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów zdolnych, słabych. - stosowanie właściwych form i metod pracy z uczniami, - tworzenie planów pracy dla uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, - dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z opiniami P P – P, - zajęcia rozwijające dla uczniów zdolnych, - zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne. (§7 ust. 2 pkt. 7) Posługiwanie się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły. 1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty: - Ustawa z dnia 26 stycznia – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r., poz. 967.), -Ustawa z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203), - Ustawa z dnia 7 września 1991 r.o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560 i 1669), -Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290 i 1669), - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 1574), - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1534). 2. Analiza Statutu Szkoły, PZO i obowiązujących regulaminów. 3. Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia awansu. 4. Aktualizacja wiedzy z obszaru prawa oświatowego. (§7 ust. 2 pkt. 8) Korzystanie w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. 1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela: - przygotowywanie potrzebnych dokumentów, m.in. planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów, planów nauczania, ogłoszeń, podziękowań, dyplomów, - wykorzystanie w czasie zajęć urządzeń multimedialnych (w tym tablicy interaktywnej), programów edukacyjnych (e-podręcznik, wsipnet), internetu, - zachęcanie uczniów do korzystania ze strony internetowej wsipnet.pl, na której mogą pogłębiać swoją wiedzę dotyczącą matematyki (dodatkowe zadania dla chętnych), a także matzoo.pl by doskonalić i utrwalać zdobytą wiedzę. 2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela: - wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu, - wdrażanie uczniów do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i internetu. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |