AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Nosal, 2020-05-19
Wieliczka

Zawodowe, Sprawdziany i testy

Ocena organoleptyczna - test

- n +

1.Pracownia właściwa analizy sensorycznej powinna mieć stałą temperaturę i wilgotność w zakresie

a.15-17 C, wilgotność ok. 69%
b.18-20C, wilgotność ok. 75%
c.22-25C, wilgotność ok.78%
d.25-27C, wilgotność 80 %

2.W ocenie organoleptycznej za pomocą dotyku można określić

a.połysk, szorstkość
b.porowatość, blask
c.wielkość , twardość
d.elastyczność, gładkość

3.Podczas oceny organoleptycznej bada się

a.barwę, zapach, wilgotność
b.zapach, wilgotność, konsystencję
c.smak, teksturę, kwasowość
d.twardość, konsystencję, porowatość

4.Wrażliwość sensoryczna to zdolność odczuwania wrażeń w wyniku

a.ocen jakościowych
b.bodźców zewnętrznych
c.bodźców wewnętrznych
d.ocen ilościowych

5.Wpisz prawidłowe odpowiedzi

a.stopień w jakim konsument lubi dany produkt (11 liter) - - - - - - - - - - -

b. stosunek konsumenta do ocenianego produktu związany z przyjęciem lub odrzuceniem wyrobu ( 10 liter)
- - - - - - - - - -

c. subiektywna ocena konsumenta w sytuacji wyboru między co najmniej dwoma podobnymi produktami (11 liter)
- - - - - - - - - - -

d. zakończenia nerwowe zdolne do odbierania i przekazywania bodźców ze świata zewnętrznego do ośrodkowego układu nerwowego (9 liter) - - - - - - - - -


6.UMAMI to piąty smak

a. kwasu glutaminowego
b. kwasu benzoesowego
c. kwasu propionowego
d. kwasu fosforowego

7.Metoda organoleptyczna badania żywności polega na:

a. badaniu właściwości chemicznych i fizycznych żywności za pomocą odczynników i specjalnego sprzętu
b. badaniu jakości żywności za pomocą zmysłu wzroku, smaku, dotyku, powonienia

8.Zespół cech zależnych od tekstury produktu to

a. zapach
b. smak
c. smakowitość
d. konsystencja

9.Pomiar cech jakościowych za pomocą zmysłów, prowadzony przez osoby odpowiednio przeszkolone i wykwalifikowane, w standardowych warunkach według standardowych metod to ocena

a. sensoryczna
b. organoleptyczna
c. konsumencka

10.Cechy organoleptyczne badanego produktu, wywołujące pobudzenie receptora to

a. bodźce
b. receptory
c. wyróżnik jakości
d. współczynnik ważkości



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.