Katalog Aleksandra Dudziak, 2019-08-22 Lubliniec Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanegoCEL GŁÓWNY 1. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych. 2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły. 3. Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393). §8, ust. 2, pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; ZADANIA FORMY REALIZACJI 1. Poznanie procedur awansu zawodowego Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r.) Udział w szkoleniu/warsztatach dot. Awansu zawodowego Śledzenie ewentualnych zmian. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2016 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych). Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołu przedmiotowego. Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych, kursach online, szkoleniach organizowanych np. przez WOM lub SOD. Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy. Lektura czasopism i stron anglojęzycznych. Opieka nad pracownią językową Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy imprez, itp. materiałów okres stażu 3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza i modyfikacja dokumentacji szkolnej: • Statut Szkoły, • Program Wychowawczy, • Program Profilaktyki, • PSO okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły oraz innych nauczycieli, notatki własne, programy, listy obecności itp. §8, ust. 2, pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; ZADANIA FORMY REALIZACJI 1. Wykorzystanie w pracy Internetu Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego. Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami. Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego. 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników. Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. Praktyczne wykorzystanie tablic interaktywnych w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Komunikacja z uczniami i rodzicami za pomocą dziennika, maila lub chatów internetowych. § 8 ust.2, pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; ZADANIA FORMY REALIZACJI 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich). Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół. Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych. okres stażu Konspekty, potwierdzenie dyrektora szkoły Scenariusze, karty pracy Zaświadczenia, lista obecności, maile, Protokoły z posiedzeń 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. Udział w forach i grupach internetowych dotyczących nauczania j. angielskiego okres stażu Potwierdzenie publikacji, zapis rozmów i publikowanych postów 3. Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Ukończenie form doskonalenia zawodowego Przeprowadzenie szkolenia dla Rady Pedagogicznej. okres stażu Opracowane referaty, protokoły spotkań. § 8 ust.2, pkt.4, lit. A Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; ZADANIA FORMY REALIZACJI 1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych Opracowanie programu i prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla uczniów podchodzących do egzaminu gimnazjalnego i uczniów zainteresowanych językiem angielskim oraz uczniów startujących w konkursach Okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 2. Opracowanie programu nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami Opracowanie programu nauczania i planu pracy na języku angielskim dla uczniów z zespołem Aspergera, prowadzenie indywidualnych zajęć z tymi uczniami. Okres stażu Dokumentacja, zapisy w dzienniku 3. Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy klasowego Plan pracy wychowawcy kl. I gimnazjum na cały cykl kształcenia (3 lata) Do 10 września 2016 Teczka wychowawcy § 8 ust.2, pkt.4, lit. C Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; ZADANIA FORMY REALIZACJI 1. Organizacja konkursu ogólnoszkolnego Przygotowanie i przeprowadzenie Gminnego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej „Zostań Gwiazdą” Maj cyklicznie Protokół i zdjęcia z konkursu 2. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły. Organizacja Akademii Organizacja Dnia Języków Obcych. Okres stażu Czerwiec Potwierdzenie dyrektora szkoły Publikacje na stronie internetowej szkoły 3. Organizacja imprez i wycieczek szkolnych Organizacja lub pomoc w organizacji różnego rodzaju wycieczek klasowych i szkolnych, wybór miejsc interesujących dla młodzieży, opracowanie harmonogramów, nawiązanie współpracy z przewodnikami i biurami podróży. Cały okres stażu Zdjęcia, protokoły, dokumentacja, listy uczestników, karta wycieczki § 8 ust.2, pkt.4, lit. E Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; ZADANIA FORMY REALIZACJI 1. Wolontariat Nawiązanie współpracy z Organizacją Pożytku Publicznego Okres stażu Notatki, zapis korespondencji internetowej, zdjęcia 2. Współpraca z rodzicami uczniów Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły, notatki ze spotkań 3. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego. Okres stażu Zaświadczenia 4. Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury organizacja wyjść do kina, muzeum, teatru, lekcje wychowawcze poświęcone tematyce kulturalnego zachowania i odpowiednich postaw w przestrzeni publicznej. Cały okres stażu Plan pracy wychowawcy, notatki, protokoły 5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym Rozmowy z pracownikami poradni na temat indywidualnych przypadków, wspieranie rodziców, organizacja zajęć ze specjalistami, rozmowy z pedagogiem szkolnym, wymiana zdań i opinii, uzyskanie pomocy w rozwiązaniu pojawiających się problemów Cały okres stażu Notatki, zdjęcia, zaświadczenie o współpracy § 8 ust.2, pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony; ZADANIA FORMY REALIZACJI Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków. Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go.Okres stażu Opis przypadków Powyższy plan, w trakcie jego realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie. Sporządziła: Aleksandra Dudziak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |