![]() |
![]() |
Katalog Sywia Kozicka, 2019-08-22 Lubartów Zajęcia pozaszkolne, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego mianowanieRODZAJ DZIAŁAŃ WYNIKAJĄCYCH Z WYMAGAŃ ROZPORZĄDZENIA MEN Z DNIA 01.03.2013R. § 7 ust.1 pkt.1 Uczestnictwo w pracach organów szkoły, związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. . FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań: • uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym, konsultacje, porady. zgodnie z harmonogramem cały okres stażu - protokolarz RP - notatki Poznawanie funkcjonowania i organizacji szkoły poprzez analizę dokumentów: • Statutu Szkoły, Programu Rozwoju Szkoły, WSO. wrzesień- październik 2016r. - potwierdzenie opiekuna stażu o analizie dokumentów Współpraca z Samorządem Szkoły: • korzystanie z pomocy Samorządu Szkolnego w organizowaniu konkursów, wycieczek, • współorganizacja zabaw dla dzieci i młodzieży, • współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. cały okres stażu - potwierdzenie opiekuna Samorządu - potwierdzenia przez dyrektora szkoły Współpraca z rodzicami: • rozmowy indywidualne, • kontakt telefoniczny. według potrzeb - zapisy w dzienniku § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu: • uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego, udział w radach szkoleniowych, • udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, podnoszenie kompetencji nadających kwalifikacje doskonalące wiedzę i umiejętności. cały okres stażu - zaświadczenia - potwierdzenia Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej, poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych. cały okres stażu - notatki - ksero artykułów - bibliografia Tworzenie własnego warsztatu pracy ( budowanie bazy materiałów dydaktycznych, czasopism), cały okres stażu - spis zebranych pozycji § 7 ust. 1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. Analiza dokumentacji: • Karta Nauczyciela- ustawa z 26 stycznia 1982r (Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674 z późniejszymi zmianami) • Ustawa z dnia 18 lutego 2000r. o zmianie ustawy- Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Z 2000r.,Nr 19, poz.239), • Ustawa o systemie oświaty z 21 czerwca 1996r. (Dz.U. Z 1996r. Nr 67, poz.329 z późniejszymi zmianami), • Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Rozporządzenie MEN z 17 listopada 2010r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. Nr.228, poz.1487). cały okres stażu - teksty rozporządzeń - notatki Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka • analiza Praw Ucznia, Karty Praw Dziecka i Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. na bieżąco - notatki § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu Zawodowego nauczycieli. Zapoznanie z następującymi przepisami: • rozporządzeniem MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, • opracowanie planu rozwoju zawodowego, • sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. wrzesień 2016r. 2019r. - napisanie wniosku o umożliwienie odbycia stażu, - teczka „Awans Zawodowy” - zaświadczenia - napisanie wniosku Współpraca z opiekunem stażu • zawarcie kontraktu z opiekunem stażu określające przejrzyste warunki współpracy, • spotkania, konsultacje, rozmowy z opiekunem stażu, • opracowanie planu współpracy z opiekunem stażu. wrzesień 2016r. - kontrakt, - plan rozwoju zawodowego Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, • omówienie obserwowanych zajęć, • udział w lekcjach koleżeńskich. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu: • omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna, • przygotowanie scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych. cały okres stażu cały okres stażu - potwierdzenie uczestnictwa - scenariusze lekcji, - karty obserwacji zajęć, Dokumentowanie realizacji planu rozwoju: • gromadzenie dokumentacji: zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy, notatek. na bieżąco - zgromadzone dokumenty Sporządzenie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • omówienie projektu sprawozdania z opiekunem stażu, 2019r. - sprawozdanie § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Poznanie sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów: • współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym (rozpoznanie problemów wychowawczo-opiekuńczych wśród wychowanków). Otoczenie opieką uczniów potrzebujących pomocy: • współpraca z OPS w zakresie organizowania pomocy materialnej, rzeczowej dla uczniów i ich rodzin. cały okres stażu - potwierdzenie współpracy Uwzględnienie potrzeb rozwojowych wychowanków: • angażowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych, udziału w kołach zainteresowań , • motywowanie uczniów do współorganizowania kiermaszów szkolnych, • organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych, • organizowanie i współorganizowanie zajęć pozalekcyjnych (turniej warcabowy, Andrzejki, powitanie wiosny, przegląd teatralny). cały okres stażu - sprawozdania z organizacji imprez - zdjęcia - zapisy w dziennikach Uwzględnienie problemów społecznych i cywilizacyjnych: • realizowanie zadań zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym, • realizowanie zadań zgodnie ze szkolnym programem profilaktycznym, • prowadzenie indywidualnych rozmów z wychowankami, rozwiązywanie problemów wychowawczych na bieżąco. cały okres stażu - sprawozdanie z realizacji szkolnego programu wychowawczego i profilaktycznego § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Przygotowanie potrzebnych dokumentów np. planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów, planów, itp. cały okres stażu - dokumentacja Opracowanie materiałów pomocniczych na zajęcia, narzędzi pomiaru dydaktycznego przy użyciu techniki komputerowej. cały okres stażu - zgromadzone materiały Publikacja w Internecie - publikacja własnego planu rozwoju zawodowego na stronach portalu edukacyjnego. 2016r. - publikacja w Internecie Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej: • wyszukiwanie różnego rodzaju materiałów pomocniczych, informacji, wykorzystanie Internetu jako źródła pomysłów w pracy nauczyciela, • wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu. cały okres stażu - zgromadzone materiały §7 ust.2 pkt.4 Umiejętność stosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów z zakresu realizowanych przez nauczyciela zadań. Aktywna praca nad samokształceniem – aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: • korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, • korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej, • korzystanie z publikacji w Internecie, • poszerzanie wiedzy i wymiana doświadczeń ( udział w warsztatach, wykładach, kursach). cały okres stażu - bibliografia Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i profilaktycznym: • wdrażanie uczniów do przestrzegania praw i obowiązków ucznia, • rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów, • organizowanie pomocy koleżeńskiej, • objecie szczególną troską uczniów z trudnościami w nauce, • opieka nad uczniami uzdolnionymi i motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy, • przeciwdziałanie agresji, nałogom i uzależnieniom poprzez indywidualne rozmowy, pogadanki, systematyczną i skuteczną pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów. cały okres stażu - zapisy w dzienniku - potwierdzenia opiekuna stażu Współpraca z rodzicami: • pedagogizacja rodziców • informowanie o postępach uczniów w nauce oraz funkcjonowaniu w szkole - konsultacje, rozmowy indywidualne, telefoniczne. cały okres stażu - zapisy w dzienniku Współpraca z uczniem: • pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów, • rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów, • objecie szczególną troską uczniów z trudnościami w nauce, • motywowanie i wspieranie ucznia w rozwoju uzdolnień. cały okres stażu - zapisy w dzienniku § 7ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której zdobywał staż. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: • Statutu Szkoły, Szkolny Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, regulaminy szkolne. wrzesień 2016r. - notatki Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty • analiza przepisów prawa oświatowego ( Karta Nauczyciela, Ustawa o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MEN). cały okres stażu - notatki Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich: • uczestnictwo w Radach Pedagogicznych, • uczestnictwo w spotkaniach zespołów klasowych, • praca w komisjach powołanych w szkole. cały okres stażu - potwierdzenie przez dyrektora Zastosowanie przepisów prawa oświatowego w rozwiązywaniu bieżących problemów oceniania i dokumentowania zadań nauczyciela. cały okres stażu - potwierdzenie przez dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |