![]() |
![]() |
Katalog Barbara Kurek, 2019-08-22 Dęblin Muzyka, Konspekty Konspekt zajęć z edukacji muzyki w klasie II.Konspekt zajęć z edukacji muzycznej w klasie II. Temat: Bawimy się rytmem. Cele zajęć: - kształtowanie poczucia rytmu, - rozwijanie umiejętności współpracy w parach, - pobudzanie wyobraźni i inwencji twórczej, - wyrabianie umiejętności poruszania się w przestrzeni, - doskonalenie estetyki i koordynacji ruchowej, - kształtowanie świadomego ruchu i prawidłowej postawy ciała, -utrwalenie znajomości nazw instrumentów perkusyjnych, - utrwalenie wyglądu i czasu trwania wartości rytmicznych: całej nuty, półnuty, ćwierćnuty i ósemki. Cele operacyjne: Uczeń potrafi: - zatrzymać się na przerwę i wznowić ruch, - naśladować ruch i gesty w rytm słyszanej muzyki, - wymienić podstawowe wartości nut, - reagować na zmiany tempa, - rozróżniać nutowe wartości rytmiczne, - słuchać i odtwarzać zadania rytmiczno – ruchowe, - nazwać instrumenty perkusyjne. Metody: - problemowo – odtwórcza, - problemowo – twórcza, - metoda organizowania i rozwijania działalności muzycznej dziecka. Formy prowadzenia zajęć: - indywidualna, - zespołowa, - grupowa. Formy działalności muzycznej: - śpiew, - ruch z muzyką, - gra na instrumentach, - improwizacja ruchowa, - tworzenie muzyki. Środki dydaktyczne: Plansze z wartościami rytmicznymi, płyta CD z muzyką, magnetofon, drewniane pałeczki, instrumenty perkusyjne, pianino, karty pracy, wstążki na kółkach, emotikony, kolorowe piórka, karteczki – buzie uśmiechnięte i smutne. Przebieg zajęć: 1. Muzyczne powitanie: Dzień dobry dzieci. Dzień dobry Pani. ( Wskazywanie kierunku melodii za pomocą gestów dłoni n – la). 2. Marsz dzieci zgodnie z akompaniamentem muzycznym. Klaśnięcie na 3 i na 4. Marsz – ćwierćnuty, ósemki – bieg, przerwa – zmiana kierunku ruchu. 3. Na melodię walca taniec w parach. Na pauzę tworzymy nieruchome figury (także w parach). 4. Echo rytmiczne. Dzieci wystukują i odtwarzają rytmy ( wyklaskiwanie, wytupywanie). 5. Wystukiwanie rytmów , wskazywanie ich na planszy, zastosowanie tataizacji (ćwierćnuta „ta” , ósemka „ti” ). „Który rytm wyklaskałam?” Powtarzanie przez dzieci. 6. Taniec ze wstążkami przy muzyce. 7. Zabawa z instrumentami perkusyjnymi. Przypomnienie nazw i brzmienia. Ilustracja muzyczna elementów pogodowych. 8. Zabawa z patyczkami drewnianymi przy muzyce. Patyczki witają się ze sobą: spokojnie, sennie, żywo, ostro, kłótliwie , znowu spokojnie, patyczki chcą ze sobą się pobawić przy muzyce. 9. Rytmizacja wiersza „Siała baba mak”. Rytm ćwierćnut, ósemek, półnut. 10. Ćwiczenia wyciszające i odreagowujące. Taniec z piórkiem przy muzyce. 11. Utrwalenie wartości nut. Karta pracy „Muzyczny domek Baby Jagi”. 12. Praca domowa „Kolorowanka instrumenty perkusyjne”. 13. Podsumowanie zajęć. Buzie uśmiechnięte i smutne . Wręczenie emotikonów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |