Katalog Anita Szałek, 2019-07-23 Siemiątkowo Zajęcia pozaszkolne, Konspekty zajęcia matematyczne - kolekcja kredekScenariusz zajęć - edukacja przedszkolna. Nauczyciel prowadzący: Anita Szałek Data: 11.01.2018r. Grupa: 3,4,- 5 latki Temat zajęć: Kolorowe kredki. Treści z podstawy programowej: I.5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne; I.8 wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała; III.5 ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku; III.9 komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne; wyraża swoje oczekiwania społeczne wobec innego dziecka, grupy IV.12 klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt); IV.15 przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego; Cele ogólne: - rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji, - rozwijanie umiejętności liczenia, dodawania. Cele operacyjne: Dziecko: - potrafi poprawnie segregować kredki według jednej wybranej cechy: koloru, długości lub grubości; - potrafi liczyć oraz dodawać na liczmanach; Metody pracy: Praktycznego działania, ćwiczenia w grupach, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: Kolorowe kredki, koszyczki, plastikowe kubeczki, kartki – brązowa i fioletowa, tamburyn, karta pracy Przebieg zajęć: 1. Powitanie 2. Przedstawienie celu zajęć: - na dzisiejszych zajęciach nauczymy się tworzyć własne kolekcje według określonych cech kredek oraz będziemy utrwalać liczenie na liczmanach 3. Dzieci losują z pojemnika kredki. - Każde dziecko określa kolor wylosowanej kredki. 4. N. umieszcza w środku koła pojemniki. - Dzieci liczą pojemniki znajdujące się w środku. 5. N. wyjaśnia dzieciom, że będą kłaść kredki w jednakowym kolorze do wybranego pojemnika. - Dzieci wkładają kredki - segregują według podanego koloru oraz nazywają powstałe kolekcje. 6. N. ponownie miesza kredki i pyta dzieci: - Czym jeszcze oprócz koloru różnią się kredki? ( długością) N. prosi dzieci, żeby posegregowały kolory według długości – do jednego pudełka włożymy kredki długie, do drugiego – krótkie. Dzieci segregują kredki, a potem nazywają swoje kolekcje: długie kredki, krótkie kredki. 7. N. mówi dzieciom, że kredki różnią się kolorem, długością i jeszcze czymś. Pyta dzieci: - Czym różnią się jeszcze kredki? N. pokazuje dzieciom dwie kredki – grubą i cienką – i pyta, czym się one różnią. - Dzieci segregują kredki według grubości – do jednego pudełka wkładają grube kredki, do innego cienkie. Dzieci nazywają swoje kolekcje: grube kredki, cienkie kredki. 8. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. N. wkłada do każdego kubeczka (pierwszego, drugiego, trzeciego) po kilka kredek od 1- 4. - Dzieci mają za zadanie odpowiedzieć, ile kredek znajduje się w danym kubeczku stosując liczebniki porządkowe. - N. do kubeczków dokłada po jednej, dwie, trzy kredki dzieci ponownie liczą kredki i odpowiadają, ile kredek jest w danym kubeczku? - N. prosi, żeby dzieci wskazały, w którym kubeczku jest najwięcej kredek, a w którym najmniej. 9. Zabawa ,, Co każde kolor?” N. wyjaśnia, dzieciom, że gdy pokaże kartkę w kolorze brązowym, wówczas one usiądą na dywanie, a gdy pokaże kartkę w kolorze fioletowym – przykucną. Dzieci biegają po sali przy dźwiękach tamburynu. Podczas przerwy w grze patrzą na nauczyciela, który pokazuje kartkę w określonym kolorze, i reagują odpowiednio do ustaleń. Dźwięki tamburynu są sygnałem do ponownego biegu. 10. Zabawa ,,Rysujemy wspólnie” N. rozkłada na dywanie białe kartki i kredki. Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu, omijając kartki. Podczas przerwy w grze nauczyciel rzuca dużą kostką. - Dzieci liczą ile oczek wypadło. Dobierają się w grupy po tyle osób ile oczek wypadło, siadają przy wybranej kartce i rysują tyle kresek ile zostało wyrzuconych oczek. - Słysząc dźwięk tamburynu dzieci ponownie rozpoczynają zabawę. 11. Wykonie kart pracy. 12. Zakończenie, podziękowanie za udział w zajęciach. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |