Katalog Anna Solecka, 2019-07-23 Pajęczno Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiegoSCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Data: 21.11.2018. Temat: Wyrażanie sugestii i propozycji spędzania czasu – ćwiczenia w mówieniu. Poziom: szkoła podstawowa, klasa Vb, 3 godziny języka angielskiego tygodniowo Pomoce dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, tablica multimedialna – oprogramowanie do podręcznika Cel lekcji: nauka zwrotów służących proponowaniu sposobów spędzania czasu Cele szczegółowe: - przypomnienie nazw instrumentów muzycznych; - przypomnienie formy twierdzącej czasu Present Continuous; - uczeń potrafi nazwać poznane instrumenty muzyczne i rozpoznać je na obrazku; - uczeń potrafi ułożyć poprawne zdanie twierdzące w czasie Present Continuous; - uczeń potrafi zaproponować formę spędzania czasu wolnego oraz zareagować na propozycję; Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć: metoda audio – lingwalna, metoda gramatyczno – tłumaczeniowa, metoda komunikacyjna Formy pracy wykorzystywane podczas zajęć: praca zbiorowa, praca indywidualna, praca w parach, praca samodzielna Zagadnienia z podstawy programowej realizowane podczas zajęć: Tematyka: Życie rodzinne i towarzyskie Słuchanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych w tekście, rozumienie zwrotów dnia codziennego Reagowanie ustne: podawanie swoich upodobań, proszenie o informacje, wyrażanie swoich emocji Czytanie: rozumienie ogólnego sensu tekstu, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, współdziałanie w grupie Tok lekcji: - zapoznanie uczniów z celami lekcji; - ćwiczenie utrwalające nazwy instrumentów muzycznych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej i strony www.learningapps.org, rozpoznawanie ich na obrazku; - przypomnienie formy twierdzącej czasu Present Continuous, uczniowie układają zdania w tym czasie bądź zamieniają inne przykłady na formę czasu Present Continuous; - wprowadzenie do wysłuchania dialogu, wyjaśnienie zadania 1; - odczytanie dialogu przez dwie pary uczniów, zadanie2; - powtórzenie za nagraniem zwrotów z dialogu służących proponowaniu form spędzania czasu, zadanie 3; - wysłuchanie i zaznaczenie co dzieci zdecydowały się robić, zadanie 4 oraz dopasowanie odpowiedzi do propozycji na podstawie nagrania, zadanie 5; - ćwiczenie w formie ustnej przez uczniów zwrotów poznanych w dialogu do tworzenia krótkich wypowiedzi z wykorzystaniem propozycji obrazkowych, zadanie 6; - tworzenie i odgrywanie dialogu na podstawie ćw. 1 z wykorzystaniem innych czynności, zadanie 7 i 8; - zadanie pracy domowej w zeszycie ćwiczeń; - podsumowanie lekcji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |