Katalog

Zdzisława Zdyb, 2019-07-16
Bieruń Stary

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz uroczystości zakończenia roku szkolnego dla kl. IV szkoły podstawowej

- n +

Scenariusz uroczystości zakończenia roku szkolnego dla kl. IV szkoły podstawowej

Informacje wprowadzające :

1) w przygotowanie uroczystości można zaangażować całą klasę ,
2) wyznaczamy dwóch uczniów prowadzących,
3) dłuższy tekst mówiony przydzielamy osobom, które wyróżniają się w klasie bardzo dobrą dykcją,
4) w scence rodzajowej pt. „Jedziemy na wakacje” występują: uczeń –„Czerwiec” przebrany za kolejarza, 8 chłopców i 8 dziewczynek,
5) miejsce: sala gimnastyczna ,
6) dekoracja: kolorowe plakaty obrazujące nadjeżdżający pociąg na tle przyrody,
7) oprawa muzyczna:
o piosenka pt. Ostatni dzwonek (Wakacji czas)-linia melodyczna- występ uczennicy
o piosenka „Jedzie pociąg z daleka” z linią melodyczna, którą śpiewają wszyscy zaangażowani uczniowie.

I. Wstęp

Uroczystość rozpoczyna się występem muzycznym uczennicy, piosenka z linią melodyczną : Ostatni dzwonek (Wakacji czas).

Prowadzący 1
1. „Ostatni dzwonek, wakacji nadszedł czas ….” Słowa tej piosenki mówią o szybko mijającym czasie.
Dzisiaj zebraliśmy się, aby odebrać świadectwa, które są efektem naszej całorocznej pracy.

Chcemy podziękować dyrekcji oraz naszym nauczycielom za to, że przez cały rok szkolny uczyli nas być lepszymi i mądrzejszymi.

Prowadzący 2

Dziękujemy również naszym rodzicom za pomoc w nauce, troskę w wychowaniu i okazywane zrozumienie i miłość.


A teraz zapraszamy na krótki występ artystyczny.

- linia melodyczna z piosenką „ Jedzie pociąg z daleka”

II. Scenka „Jedziemy na wakacje”

Na scenę wjeżdża „pociąg”- uczniowie w kolejności jeden za drugim wchodzą na salę gimnastyczna i wspólnie śpiewają piosenkę z podkładem muzycznym „Jedzie pociąg z daleka” . Ustawiają się na scenie.

Na przedzie "Czerwiec" -(uczeń przebrany w strój maszynisty, na głowie czapka kolejarza), który zwraca się słowami do publiczności na sali gimnastycznej

Czerwiec:
Jedzie, jedzie pociąg!
Do klasy przyjechał.
Czerwiec – maszynista
ciepło się uśmiecha.

Wszyscy:
Przed naszą tablicą
zrobił sobie stację.
Czeka, żeby wszystkich
zabrać na wakacje.

(„Pociąg” staje. Czerwiec kłania się ładnie.)

Czerwiec:
Jak się macie, mili?

Wszyscy:
Dobrze!
Nie najgorzej!

Czerwiec:
No, to gdzie was zawieźć?

Chłopiec I:
W góry!

Chłopiec II:
I nad morze!

Dziewczynka I:
A mnie zawieź na wieś!

Chłopcy:
A nas nad jezioro!

Dziewczynka II:
Chcę jechać do lasu,
w którym grzybów sporo!

Wszyscy:
Spełnisz wszystkie prośby?

Czerwiec:
Możecie się nie bać.
Ale.....przed wyjazdem
pożegnać się trzeba!

Dziewczynka III
Pożegnajmy Panią!

Chłopiec III:
Pożegnajmy klasę!

Czerwiec:
Świetnie! A mój pociąg
odsapnie tymczasem.
(czerwiec i cały „pociąg” zatrzymuje się)


Chłopiec IV:
Wszystkim czterem kątom,
oknom, drzwiom i szafie
kłaniam się najładniej,
Jak tylko potrafię.
Teraz odpoczniecie od naszych hałasów.
Na tym kończę!
Czołem!
Brak mi słów i czasu!


Dziewczynka IV:
A ja chcę wygłosić
przemowę do ławek,
bo biedule wiodą
życie nieciekawe.
Chociaż mają nogi
Wędrować nie mogą,
ani leśną ścieżką,
ani polną drogą.
Niech więc im się latem
śni co noc i co dzień,
że nie stoją w klasie,
lecz w pięknym ogrodzie!

Dziewczynka V:
Że śmieszne wiewiórki
Skaczą sobie po nich.....

Chłopiec V:
Dzięcioł dla nich stuka......

Dziewczynka VI:
Świerszcz im w trawie dzwoni.

Chłopiec VI:
Uwaga! Uwaga!
Proszę o ciszę!
Dlaczego o ciszę?
Bo ważny list piszę!

(Podchodzi do tablicy i przypina tekst oraz recytuje go z pamięci ):

Kochana tablico!
Ty na pożegnanie
od dziewcząt i chłopców
śliczny list dostaniesz.
Skrzypiałaś ze złości,
gniewałaś się na nas,
bo byłaś dość często
strasznie zamazana.
Wybacz nam gryzmoły,
błędy zawijasy.
Masz na przeprosiny
ten kwiatek od klasy!

(Rysuje na tablicy kwiatek. Wraca na swoje miejsce.

Na środek sceny wychodzi 1 uczeń z bukietem , podchodzi do swojej wychowawczyni i wręczają jej kwiaty.


Czerwiec:
Teraz ja wtrącę
Swoje trzy grosze.
Uwaga!
Baczność!
O uśmiech proszę!

(Wszyscy zwracają się do pani i uśmiechają się do Niej)

Dziewczynka VII:

Kto się spóźniał, wiercił gadał,
nie odrabiał trudnych zadań?

Wszyscy (ze wstydem)
My!

Chłopiec VII:
Kto tak chętnie hałasował,
że aż Pani puchła głowa?

Wszyscy:
My!

Dziewczynka VIII:
Kto kłopoty sprawiał co dzień,
z kolegami nie żył w zgodzie?

Wszyscy:
My!

Chłopiec VIII:
Więc kto Pani podziękuje
i za piątki i za dwóje?

Wszyscy:
My!

Chłopiec I:
Kto poprosi, żeby Pani
do pociągu wsiadła z nami?

Wszyscy:
My!

Czerwiec:
Pani miejsce –
tu - na przedzie!
Proszę śpiewać!
Pociąg jedzie!

Nauczyciel dołącza do pociągu i razem opuszczają salę gimnastyczną ( w tle ponownie podkład z linią melodyczną „Jedzie pociąg z daleka”).

III. Uroczystość rozdania świadectw i nagród dla uczniów wyróżniających się w nauce.

Prowadzący 1

A teraz nadszedł czas na wyróżnienia i podziękowania dla uczniów wyróżniających się w nauce.


1) Rozdanie świadectw i dyplomów- dyrektor szkoły .

2) Krótka informacja na temat: „Przestrzegania bezpieczeństwa podczas wakacji”- dyrektor.

Prowadzący 2

Życzymy wszystkim zasłużonego wypoczynku, miłych i słonecznych wakacji. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym!


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.