Katalog

Anna Strzyżewska, 2019-07-16
Krzywda

Ogólne, Scenariusze

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne prowadzonych podczas ferii zimowych

- n +


Scenariusz do zajęć
Temat zajęć - ,, Wspólna zabawa to świetna sprawa".
Cel ogólny:
Zagospodarowanie wolnego czasu dzieciom
Cele szczegółowe
 integracja dzieci w grupie
 wyrabianie postaw społecznie akceptowanych
 wyrabianie umiejętności spędzania wolnego czasu w sposób aktywny
 ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z napięciem,
 nauka bycia odpowiedzialnym za swoje zachowanie,
Cele operacyjne: Uczeń:
 wykonuje ćwiczenia relaksacyjne
 wyraża emocje przez gest, symbol i w formie plastycznej
Metody:
 ,, burza mózgów"
 ćwiczenia relaksacyjne
 pantomima
 swobodnej ekspresji plastycznej
Forma:
 indywidualna
 grupowa
Wprowadzenie
Prowadząca: Miło mi powitać wszystkich uczestników dzisiejszych zajęć.
Czas ferii to czas odpoczynku od nauki, dobrej zabawy a także czas spotkań z
kolegami i koleżankami.
Wy dzisiaj rozpoczynacie taki właśnie tydzień spotkań, który mamy nadzieję
wypełni wam czas wolny, zapewni dobrą wspólną zabawę, zintegruje z innymi
uczniami naszej szkoły, a nie tylko klasy.
Ćwiczenie 1
Rytuał powitalny. Zajęcia zaczynamy od przywitania i zapytania każdego
ucznia jak się czuje w dzisiejszym dniu? Jaki ma humor? W jakim jest
nastroju?(osoby nie mówiące ,mogą wskazywać w miarę swoich możliwości na
piktogramach, obrazkach).
Ćwiczenie 2
Iskierka przyjaźni. (ćwiczenie wykonujemy na początku i na końcu zajęć)
Uczniowie stoją lub siedzą w kręgu, trzymają się za ręce, prowadzący
rozpoczyna słowami:
- iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk i delikatnie
ściska rękę najbliżej stojącej osoby następnie uścisk przekazywany jest następnej
osobie.
Zabawa trwa, aż uścisk wróci do osoby prowadzącej
ĆWICZENIE 3
Wszyscy którzy.......
Prowadzący zaczyna zdanie:
- Niech podniosą rękę wszyscy którzy, lubią lato, lubią szkołę, słuchać
muzyki, lubią się bawić itp.
ĆWICZENIE 4
Zabawa ludzie do ludzi.
Uczestnicy dobierają się w pary. Osoba prowadząca mówi: dłonie do dłoni,
osoby w parach dotykają się dłońmi,
-ręka do ręki - partnerzy dotykają się rękoma
- noga do nogi - partnerzy dotykają się nogami
- łokieć do łokcia - partnerzy dotykają się łokciami
-ludzie do ludzi - w tym momencie następuje zamiana osób
ĆWICZENIE 5
Zabawa z kłębkiem - odrzucając kłębek do kogoś z kręgu należy powiedzieć
ulubiony kolor lub wskazać na obrazku : ,, dziękuję ci za to że....", utworzoną
pajęczynę przecinamy.
ĆWICZENIE 6
,,Co czuje ślepiec"- wybieramy jedną chętną osobę, której zawiązujemy
oczy np. szalikiem, chustką. Zadaniem wybranej osoby jest pokonanie przeszkód
ustawionych w sali, osoby pozostałe biorące udział w zajęciach mogą podpowiadać
słowami ,,ciepło" -,, zimno" , natomiast osoba prowadząca jest blisko i asekuruje.
Ćwiczenie 7
Wspólny plakat ,, Wszędzie dobrze....., ale w naszej szkole najfajniej
spędzamy czas"
Uczniowie wybierają spośród przygotowanych obrazków jeden ulubiony, lub
ten gdzie chcieli by pojechać. Samodzielnie lub z pomocą nauczyciela kolorują
bądź wybierają pokolorowany i przyklejają na dużym arkuszu papieru. Na koniec
przyklejamy zdjęcie naszej szkoły i napis ,, wszędzie dobrze, ale w naszej szkole
najfajniej spędzamy czas.
Ćwiczenia dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów,
kolejność ćwiczeń może ulec zmianie.
Opracowała: Anna Strzyżewska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.