Katalog Anna Strzyżewska, 2019-07-16 Krzywda Ogólne, Scenariusze Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne prowadzonych podczas ferii zimowychScenariusz do zajęć Temat zajęć - ,, Wspólna zabawa to świetna sprawa". Cel ogólny: Zagospodarowanie wolnego czasu dzieciom Cele szczegółowe integracja dzieci w grupie wyrabianie postaw społecznie akceptowanych wyrabianie umiejętności spędzania wolnego czasu w sposób aktywny ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z napięciem, nauka bycia odpowiedzialnym za swoje zachowanie, Cele operacyjne: Uczeń: wykonuje ćwiczenia relaksacyjne wyraża emocje przez gest, symbol i w formie plastycznej Metody: ,, burza mózgów" ćwiczenia relaksacyjne pantomima swobodnej ekspresji plastycznej Forma: indywidualna grupowa Wprowadzenie Prowadząca: Miło mi powitać wszystkich uczestników dzisiejszych zajęć. Czas ferii to czas odpoczynku od nauki, dobrej zabawy a także czas spotkań z kolegami i koleżankami. Wy dzisiaj rozpoczynacie taki właśnie tydzień spotkań, który mamy nadzieję wypełni wam czas wolny, zapewni dobrą wspólną zabawę, zintegruje z innymi uczniami naszej szkoły, a nie tylko klasy. Ćwiczenie 1 Rytuał powitalny. Zajęcia zaczynamy od przywitania i zapytania każdego ucznia jak się czuje w dzisiejszym dniu? Jaki ma humor? W jakim jest nastroju?(osoby nie mówiące ,mogą wskazywać w miarę swoich możliwości na piktogramach, obrazkach). Ćwiczenie 2 Iskierka przyjaźni. (ćwiczenie wykonujemy na początku i na końcu zajęć) Uczniowie stoją lub siedzą w kręgu, trzymają się za ręce, prowadzący rozpoczyna słowami: - iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk i delikatnie ściska rękę najbliżej stojącej osoby następnie uścisk przekazywany jest następnej osobie. Zabawa trwa, aż uścisk wróci do osoby prowadzącej ĆWICZENIE 3 Wszyscy którzy....... Prowadzący zaczyna zdanie: - Niech podniosą rękę wszyscy którzy, lubią lato, lubią szkołę, słuchać muzyki, lubią się bawić itp. ĆWICZENIE 4 Zabawa ludzie do ludzi. Uczestnicy dobierają się w pary. Osoba prowadząca mówi: dłonie do dłoni, osoby w parach dotykają się dłońmi, -ręka do ręki - partnerzy dotykają się rękoma - noga do nogi - partnerzy dotykają się nogami - łokieć do łokcia - partnerzy dotykają się łokciami -ludzie do ludzi - w tym momencie następuje zamiana osób ĆWICZENIE 5 Zabawa z kłębkiem - odrzucając kłębek do kogoś z kręgu należy powiedzieć ulubiony kolor lub wskazać na obrazku : ,, dziękuję ci za to że....", utworzoną pajęczynę przecinamy. ĆWICZENIE 6 ,,Co czuje ślepiec"- wybieramy jedną chętną osobę, której zawiązujemy oczy np. szalikiem, chustką. Zadaniem wybranej osoby jest pokonanie przeszkód ustawionych w sali, osoby pozostałe biorące udział w zajęciach mogą podpowiadać słowami ,,ciepło" -,, zimno" , natomiast osoba prowadząca jest blisko i asekuruje. Ćwiczenie 7 Wspólny plakat ,, Wszędzie dobrze....., ale w naszej szkole najfajniej spędzamy czas" Uczniowie wybierają spośród przygotowanych obrazków jeden ulubiony, lub ten gdzie chcieli by pojechać. Samodzielnie lub z pomocą nauczyciela kolorują bądź wybierają pokolorowany i przyklejają na dużym arkuszu papieru. Na koniec przyklejamy zdjęcie naszej szkoły i napis ,, wszędzie dobrze, ale w naszej szkole najfajniej spędzamy czas. Ćwiczenia dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów, kolejność ćwiczeń może ulec zmianie. Opracowała: Anna Strzyżewska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |