Katalog Karol Palica, 2019-07-16 Zdzieszowice Awans zawodowy, Sprawozdania Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowegoSprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego Karol Palica nauczyciel mianowany Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2016 r. Data zakończenia stażu 31 V 2019 r. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8ust.2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją Zadania Forma realizacji Termin Efekty Doskonalenie i rozwijanie własnego warsztatu pracy - wzbogaciłem bazę pomocy dydaktycznych o nowe programy komputerowe do kształcenia słuchu: EarMastero raz Amabile, nowe pozycje nutowe dla chóru szkolnego, zestaw multimedialny, tablicę z pięciolinią oraz tablice demonstracyjne Okres stażu - wzbogacenie warsztatu pracy - bardziej efektywna praca z uczniem - uatrakcyjnienie zajęć Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły - w okresie stażu uczestniczyłem w doskonaleniu zawodowym, które dotyczyło pracy dydaktycznej, wychowawczej i funkcjonowania szkoły. Poniżej wymieniam szkoleniowe rady pedagogiczne, spotkania nauczycieli, kursy, seminaria, konsultacje metodyczne i warsztaty w których uczestniczyłem: Kształtowanie gestem techniki dyrygenckiej chóru – prowadzący: dr hab. Agnieszka Franków – Żelazny, Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego Warsztaty chóralne, prowadzący - dr Małgorzata Podzielny, PSM Nr 2 w Kędzierzynie – Koźlu Spotkania nauczycieli w celu omówienia wyników badania poziomu nauczania z przedmiotów kształcenie słuchu i audycje muzyczne , Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Opolu, Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Katowicach Neurony na rzecz ucznia i szkoły – przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI wieku, prowadzący - Lesław Tomczak, Regionalne centrum Rozwoju Edukacji w Opolu Szkolenie RODO Komunikacja nauczyciel – uczeń – rodzic w szkołach artystycznych, prowadzący - dr Małgorzata Ratalewska PSM I stopnia w Leśnicy Praca z chórem dziecięcym – ogólnopolska konferencja, Akademia Muzyczna we Wrocławiu Rozśpiewanie chóru – warsztaty dla chórmistrzów, prowadząca: prof. Elżbieta Wtorkowska, Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Opolu Warsztaty z kształcenia słuchu, prowadząca: mgr Anna Komosa, PSM Nr 2 w Kędzierzynie – Koźlu Warsztaty z kształcenia słuchu, prowadząca: Iga Eckert, PSM I stopnia w Strzelcach Opolskich Warsztaty chóralne, prowadząca: mgr Anna Sikora, PSM Nr 2 w Kędzierzynie – Koźlu Literatura chóralna w twórczości Stanisława Moniuszki –seminarium dla chórmistrzów, PSM I i II stopnia w Opolu Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy, PSM Nr 2 w Kędzierzynie – Koźlu Spotkania metodyczne – prowadzenie zespołów wokalnych, chórów dziecięcych, prowadzący: dr Małgorzata Podzielny, Olesno - obserwowałem lekcje kształcenia słuchu i zajęcia chóralne prowadzone przez innych nauczycieli kształcenie słuchu: Trójdźwięki durowe i molowe – przewroty, słuchowe rozpoznawanie postaci, lekcja w klasie V cyklu dziecięcego – prowadzący: mgr Anna Komosa Dominanta septymowa – przewroty, rozwiązanie na tonikę oraz słuchowe rozpoznawanie postaci, lekcja w klasie VI cyklu dziecięcego - prowadzący: mgr Anna Komosa Skale poza systemem dur-moll – pentatonika, lekcja w klasie VI cyklu dziecięcego – prowadzący: mgr Anna Komosa Słuchowe rozpoznawanie funkcji harmonicznych, lekcja w klasie VI cyklu dziecięcego, prowadzący: mgr Iga Eckert Ćwiczenia solfeżowe i harmoniczne w tonacji C-dur, lekcja w klasie I cyklu młodzieżowego, prowadzący: mgr Iga Eckert Zajęcia chóralne: Prowadzenie zbiorowej i indywidualnej emisji głosu w chórach dziecięcych i młodzieżowych, prowadzący: dr Małgorzata Podzielny, mgr Anna Sikora, mgr Oskar Koziołek-Goetz, Kanony w początkowym etapie kształcenia młodego chórzysty, prowadzący: dr Małgorzata Podzielny Rozśpiewanie chóru, prowadzący: prof. Elżbieta Wtorkowska Nauka kanonów Stanisława Moniuszki, prowadzący: dr Małgorzata Podzielny Metody pracy z chórem dziecięcym, prowadzący: prof. Dariusz Dyczewski 16 IX 2016 r. 14 III 2017 r. 23 III 2017 r., 13 XII 2018 r. 19 IX 2016 r. 3 i 21 XI 2018 r. 12 I 2018 r. 23 III 2018 r. 15 V 2018 r. 24 XI 2017 r. 20 X 2018 r. 26 III i 3 IV 2019 r. 9 V 2019 r. 29 III 2019 r. 9 V 2019 r. 14 II 2017 r. 17 IX 2018 r. 24 XI 2017 r. 24 XI 2017 r. 6 XI 2016 r. 20 X 2018 r. 20 X 2018 r. 20 II 2017 r. 26 III i 3 IV 2019 r. 5 IV 2019 r. 14 III 2017 r. 15 V 2018 r. 9 V 2019 r. 23 III 2018 r. - podniesienie własnych kompetencji zawodowych, - efektywna realizacja zadań podczas zajęć - uatrakcyjnienie zajęć - inspiracja do podejmowania nowych działań - rozwój umiejętności własnych - wdrożenie efektywnych metod pracy Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej: „ Rozpoznanie oraz rozwiązywanie wybranych problemów związanych z realizacją przedmiotu kształcenie słuchu” - przygotowanie pytań kluczowych, projektu ewaluacji, narzędzi badawczych oraz końcowego raportu Rok szkolny 2018/2019 - podniesienie skuteczności pracy dydaktycznej - niwelowanie niepowodzeń szkolnych Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych - prowadziłem zajęcia wyrównawcze dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Okres stażu - nadrabianie zaległości spowodowanych niską frekwencją - racjonalna i skuteczna pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych - efektywna pomoc uczniom napotykającym trudności - pomoc uczniom z problemami głosowymi: wąska skala głosu, problemy intonacyjne, emisyjne Praca z uczniami szczególnie uzdolnionymi - prowadziłem zajęcia pozalekcyjne z kształcenia słuchu dla uczniów szczególnie uzdolnionych, w czasie których przygotowywałem ich do udziału w Międzyszkolnym Konkursie Solfeżowym w Nysie oraz w Turnieju Muzycznym w Prudniku Okres stażu - przygotowanie uczniów do udziału w konkursach - rozwijanie umiejętności uczniów ponadprzeciętnie zdolnych - realizowanie zadań o wysokim poziomie trudności Poszerzenie własnego warsztatu pracy dydaktycznej o nowe metody nauczania - stosowałem na zajęciach kształcenia słuchu wybrane metody aktywizujące: mapa skojarzeń, łańcuchowa mapa skojarzeń, linie czasu, burza mózgów Okres stażu - efektywna realizacja zadań podczas zajęć - trwała wiedza - uatrakcyjnienie zajęć Podnoszenie i mierzenie jakości własnych działań dydaktycznych - przygotowałem ucznia do udziału w Międzyszkolnym Konkursie Solfeżowym w Nysie. W roku szkolnym 2017/2018 Szymon Bich – uczeń klasy V cyklu dziecięcego otrzymał wyróżnienie I stopnia w grupie młodszej. - chór szkolny brał udział w przesłuchaniach chórów szkół muzycznych I i II stopnia Regionu Opolskiego. W roku szkolnym 2016/2017 otrzymaliśmy Złote Pasmo - reprezentacja uczniów klas ostatnich uczestniczyła w międzyszkolnym turnieju muzycznym w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Prudniku - w okresie wiosennym przeprowadzałem kolejne edycje wewnątrzszkolnego konkursu solfeżowego. - w klasach ostatnich przeprowadzany był test Centrum Edukacji Artystycznej z przedmiotów kształcenie słuchu i audycje muzyczne - regularnie zapraszałem do obserwacji lekcji Dyrektora Szkoły oraz kierownika sekcji przedmiotów teoretycznych 27 III 2018 r. 18 V 2017 r., 9 V 2019 r. 30 V 2017 r. 28 V2019 r. III 2017, 2018, 2019 r. III 2018, 2019 r. 25 X 2016 r., 11 IX 2017 r., 21 XI 2017 r., 20 III 2018 r. 29 I 2019 r. 22 II 2019 r. - wzrost motywacji do rozwoju własnego i uczniów - wzrost efektywności procesu dydaktycznego - nagrody, wyróżnienia Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań - współpracowałem z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, nauczycielami - członkami sekcji przedmiotów teoretycznych oraz Radą Rodziców Okres stażu - rozwiązywanie bieżących problemów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - współtworzenie ważnych dokumentów szkoły: statutu szkoły, planu pracy i programu wychowawczego - współdecydowanie w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących różnych obszarów funkcjonowania szkoły - rozwój własnych kompetencji zawodowych - aktywny udział w życiu szkoły, planowaniu i organizowaniu imprez szkolnych, wyjazdów na koncerty, wydarzeń kulturalnych - zaangażowanie rodziców w działania wychowawcze szkoły, organizowanie imprez i uroczystości Dbanie o estetykę i wyposażenie sali lekcyjnej - postarałem się o zawieszenie na ścianach dyplomów promujących osiągnięcia uczniów, plansz demonstracyjnych o instrumentach muzycznych, ważniejszych zasadach muzyki, czołowych kompozytorach polskich i europejskich - aktualizowałem gazetkę ścienną, zamieszczałem na niej informacje o życiu muzycznym szkoły, regionu oraz kraju. - na bieżąco dbałem o odpowiednie utrzymanie stanowisk komputerowych, wyposażenie każdego komputera w dostęp do Internetu, program do kształcenia słuchu oraz program do edycji nut - wyposażyłem klasę w zestaw multimedialny Okres stażu, według potrzeb - wzbogacanie warsztatu pracy - kreowanie dobrego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym - trwałe i estetyczne pomoce dydaktyczne Promowanie szkoły na terenie miasta i regionu -chór szkolny uświetniał następujące wydarzenia: szkolne koncerty kolęd koncerty bożonarodzeniowe w kościołach: • kościół p.w. Świętej Jadwigi Śląskiej w Kędzierzynie – Koźlu • kościół p.w. Wniebowzięcia NMP w Kędzierzynie – Koźlu • kościół p.w. Nawiedzenia NMP w Cisku szkolne koncerty z okazji święta konstytucji koncerty poświęcone - Feliksowi Nowowiejskiemu i Stanisławowi Moniuszce uroczystość zakończenia roku akademickiego w Uniwersytecie III wieku w Kędzierzynie – Koźlu Msza św. z okazji zakończenia roku szkolnego - byłem w całości odpowiedzialny za organizację i prowadzenie koncertów z okazji święta konstytucji oraz koncertów poświęconych Feliksowi Nowowiejskiemu i Stanisławowi Moniuszce - zatroszczyłem się o zakup ze środków pieniężnych Rady Rodziców jednolitych strojów dla chóru oraz o ich bieżące należyte utrzymanie 22 XII 2016 r., 21 XI 2017 r., 20 XII 2018 r. 8 I 2017 r. 7 I 2018 r. 15 I 2017 r. V 2017, 2018 2019 r. XI 2016 r., IV 2019 r. 9 VI 2017 r. VI 2017 , 2018 r. V 2017, 2018, 2019 oraz XI 2016 r. IX 2016 r. - promowanie szkoły na terenie miasta, gminy, powiatu i regionu - tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym Przeprowadzenie analizy własnej pracy oraz obserwacja i analiza możliwości uczniów - systematycznie po zakończeniu każdego półrocza dokonywałem ewaluacji własnej pracy - analizowałem możliwości uczniów w oparciu o wyniki sprawdzianów, odpowiedzi ustne, zadania domowe i obserwacje własne podczas wykonywania określonych zadań w czasie lekcji - stosowałem indywidualizację procesu nauczania Okres stażu - wyeliminowanie z dydaktyki nieskutecznych metod nauczania - doskonalenie procesu kształcenia - poznanie możliwości i ograniczeń poszczególnych uczniów - dostosowywanie realizowanych na lekcji zadań do indywidualnych możliwości rozwojowych ucznia § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Działania Formy realizacji Termin Efekty Pogłębienie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną - samodoskonaliłem umiejętności posługiwania się technologią informacyjną i komputerową w następującym zakresie: wykorzystanie w pracy możliwości służbowej poczty elektronicznej tworzenie prezentacji w programie PowerPoint używanie programu Microsoft Office Picture Menager używanie ogólnodostępnych internetowych programów do kształcenia słuchu on-line: www.ksztalceniesluchu.pl, www.dur-moll.pl oraz zakupionego przez szkołę komputerowego programu Amabile 1,2,3 i 4 obsługa programu do edycji nut - Musescore Okres stażu - wzrost kompetencji zawodowych - wzbogacenie warsztatu pracy -sprawna komunikacja z rodzicami i uczniami - przesyłanie notatek, kart pracy nut, nagrań utworów muzycznych za pośrednictwem poczty elektronicznej - tworzenie materiałów nutowych za pomocą programów do edycji nut - prezentacje w programie PowerPoint - uatrakcyjnienie zajęć - poszerzenie możliwości samodoskonalenia uczniów poza zajęciami lekcyjnymi Wykorzystanie urządzeń multimedialnych, programów komputerowych w pracy dydaktyczno -wychowawczej - prowadziłem zajęcia z wykorzystaniem urządzeń i programów komputerowych oraz kamery cyfrowej: w trakcie prowadzenia zajęć z kształcenia słuchu uczniowie rozwiązywali zadania z dostępnych w Internecie programów do kształcenia słuchu on-line. Zachęcałem również uczniów do używania ich w pracy poza lekcjami w celu samodoskonalenia korzystaliśmy z komputerowych programów do kształcenia: Earmaster i Amabile cz. 1-4 w celu samodzielnego doskonalenia słuchu muzycznego proponowałem uczniom korzystanie z programów do kształcenia słuchu dostępnych w telefonach komórkowych, tabletach np. Earperfect. Zachęcałem do używania bezpłatnej aplikacji – pianino dostępnej w telefonach komórkowych, tabletach, pomocnej przy nauce solfeżu na zajęciach z chóru wykorzystywałem zestaw multimedialny i komputer w celu prezentacji nagrań literatury chóralnej używałem kamery cyfrowej Okres stażu - wzbogacanie warsztatu pracy - uatrakcyjnienie zajęć - skuteczne metody nauczania odpowiadające na wyzwania współczesności - aktywizowanie uczniów podczas zajęć - doskonalenie procesu nauczania - wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) w przygotowaniu się do zajęć i samodoskonaleniu Wykorzystywanie Internetu oraz jego zasobów używałem służbowej poczty elektronicznej do kontaktów z nauczycielami, uczniami, rodzicami, wydawnictwami oraz księgarniami za pośrednictwem służbowej poczty elektronicznej udostępniałem uczniom foldery z nagraniami mp3, notatkami, nutami serwisy internetowe, fora i portale internetowe służyły mi do wymieniania się z innymi nauczycielami poglądami i informacjami na temat pracy nauczyciela czerpałem informacje z zasobów Internetu na temat szkoleń, awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego oraz ich aktualizacji, a także ofert księgarni i wydawnictw. Tym sposobem pozyskiwałem również pomoce dydaktyczne, materiały i pomysły na zajęcia edukacyjne. Okres stażu - sprawna komunikacja z rodzicami, uczniami, nauczycielami, wydawnictwami i księgarniami - szybki przepływ informacji - przesyłanie notatek, kart pracy nut, nagrań utworów muzycznych za pośrednictwem poczty elektronicznej - efektywne poszukiwanie informacji, pomysłów, materiałów i pomocy dydaktycznych w Internecie Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych - za pomocą programów komputerowych tworzyłem scenariusze lekcji, testy, karty pracy, programy koncertów, plakaty, prezentacje multimedialne, arkusze konkursowe, Okres stażu - trwałe i estetyczne pomoce dydaktyczne, plakaty, programy koncertów tworzone przy pomocy programów komputerowych § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Forma realizacji Termin Efekty Prowadzenie zajęć otwartych - regularnie prowadziłem lekcje otwarte dla zainteresowanych nauczycieli. Poniżej przedstawiam tematykę zrealizowanych zajęć: Trójdźwięki durowe i molowe – przewroty, słuchowe rozpoznawanie postaci, lekcja w klasie V cyklu dziecięcego Dominanta septymowa – przewroty, rozwiązanie na tonikę oraz słuchowe rozpoznawanie postaci, lekcja w klasie VI cyklu dziecięcego Dyktanda w tonacji G – dur - praca z programem komputerowym Amabile cz. 4, lekcja w klasie IV cyklu dziecięcego Internetowe programy do kształcenia słuchu, lekcja w klasie V cyklu dziecięcego Ćwiczenia harmoniczne na bazie trójdźwięków triady, lekcja w klasie II cyklu młodzieżowego Harmoniczne ćwiczenia improwizacyjne, lekcja kształcenia słuchu w klasie IV cyklu dziecięcego Rozwijanie umiejętności wokalnych na materiale pieśni „Dona Nobis Pacem”, zajęcia chóralne - gościnnie prowadziłem lekcje muzyki dla uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Szymiszowie, Publicznej Szkoły Podstawowej w Kielczy i Publicznej Szkoły Podstawowej w Leśnicy 15 XI 2016 r. 28 XI 2017 r. 9 I 2018 r. 20 III 2018 r. 20 XI 2018 r. 6 XI 2019 r. 16 IV 2019 r. 21 V 2016 r., 27 V 2018 r., 24 V 2019 r. - wzbogacanie warsztatu pracy innych nauczycieli - promowanie własnego warsztatu pracy - promowanie ciekawych rozwiązań metodycznych - stosowanie przez nauczycieli efektywnych metod pracy - podniesienie kompetencji innych nauczycieli Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu prowadzenia chórów dziecięcych i młodzieżowych - prowadziłem warsztaty chóralne dla uczniów szkół ogólnokształcących: Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Kielczy, Publicznej Szkoły Podstawowej w Szymiszowie, Publicznego Gimnazjum w Szymiszowie oraz Publicznej Szkoły Podstawowej w Leśnicy - dzieliłem się wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu chóru, zbiorowej i indywidualnej emisji głosu z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej i nauczycielami muzyki w szkołach ogólnokształcących 7 XI 2016 r. 16 IV 2017 r. 23 X 2018 r. Według potrzeb - wzbogacanie warsztatu pracy innych nauczycieli - promowanie własnego warsztatu pracy - podnoszenie kompetencji innych nauczycieli - promowanie ciekawych rozwiązań metodycznych Wymiana doświadczeń z pedagogami tych samych specjalności - brałem udział w regionalnych spotkaniach nauczycieli kształcenia słuchu i audycji muzycznych dotyczących testów CEA oraz podnoszenia jakości nauczania z przedmiotów teoretycznych w szkołach muzycznych I stopnia. Dzieliłem się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem oraz promowałem własne metody i formy pracy 23 III 2017 r. 13 XII 2018 r. -wzbogacanie warsztatu pracy innych nauczycieli - promowanie własnego warsztatu pracy - promowanie ciekawych rozwiązań metodycznych Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań - udostępniałem innym nauczycielom w szkole własne opracowania scenariuszy zajęć oraz arkusze sprawdzianów, testów i konkursów szkolnych - opublikowałem na stronach internetowych www.edukacja.edux.pl., www.profesor.pl plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie, wybrane scenariusze zajęć, opisy i analizy wybranych wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego Okres stażu - wzbogacanie warsztatu pracy innych nauczycieli - promowanie własnego warsztatu pracy i ciekawych rozwiązań metodycznych - podniesienie kompetencji innych nauczycieli Prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego - prowadziłem zajęcia z emisji głosu dla pracujących w szkole nauczycieli przedmiotów ogólno-muzycznych - prowadziłem zajęcia z emisji głosu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Kielczy oraz w Publicznej Szkole Podstawowej w Szymiszowie 16 IV 2019 r. 10 X 2016 r. 12 III 2018 r. - poznanie przez nauczycieli skutecznych metod prowadzenia emisji głosu w trakcie wykonywania ćwiczeń solfeżowych, śpiewania triad, gam - poznanie sposobów na poprawę intonacji w czasie realizacji zadań związanych ze śpiewem na zajęciach kształcenia słuchu - poznanie sposobów prowadzenia emisji głosu na zajęciach muzyki w klasach I –VII Szkoły Podstawowej Pomoc nauczycielom w pracy dydaktyczno-wychowawczej - pomagałem innym nauczycielom w szkole w posługiwaniu się sprzętem multimedialnym oraz w obsłudze komputera i programów komputerowych - dzieliłem się umiejętnością efektywnego poszukiwania materiałów w zasobach Internetu, w szczególności materiałów nutowych. Według potrzeb - rozwijanie umiejętności innych nauczycieli w zakresie obsługi komputera, programów internetowych i sprawnego poszukiwania materiałów z zasobów Internetu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Forma realizacji Termin Efekty Opracowanie i wdrożenie programu nauczania z przedmiotu chór - opracowałem i realizowałem program nauczania z przedmiotu chór Okres stażu - ciekawie prowadzone zajęcia - atrakcyjny dla ucznia i jednocześnie wartościowy repertuar - wzrost świadomości i umiejętności wokalnych -wysoki poziom prezentacji chóralnych - integracja środowiska uczniów § 8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Forma realizacji Efekty Efekty Udział w wydarzeniach artystycznych o zasięgu lokalnym i regionalnym organizowałem wyjścia i wyjazdy uczniów na koncerty festiwalowe, koncerty w Filharmonii, Bibliotece Publicznej. Poniżej wymieniam koncerty, w których brali udział uczniowie szkoły: Śląski Festiwal im. Ludwika van Beethovena, ratusz w Głogówku, Mateusz Rożek – fortepian, Michał Kowalczyk – skrzypce Festiwal Mikołaja z Koźla: Schola Gregoriana Sancti Casimiri, kościół p.w. św. Jadwigi Śląskiej w Kędzierzynie – Koźlu, Salon muzyki i poezji pt. „ Poezja i liryka wokalna o tematyce maryjnej” , kościół p.w. Wniebowzięcia NMP w Kędzierzynie – Koźlu Śląski Festiwal im. Ludwika van Beethovena: Ratusz w Głogówku, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia AMADEUS, Festiwal Mikołaja z Koźla: Schola Gregoriana Cardinalis Stephani Wyszyński „ Music of the Night – Planety”, Filharmonia Opolska Salon muzyki i poezji pt. „Pieśń o słońcu niewyczerpanym”, kościół p.w. Wniebowzięcia NMP w Kędzierzynie – Koźlu Śląski Festiwal im. Ludwika van Beethovena: Orkiestra Filharmonii Opolskiej, kościół p.w. Św. Bartłomieja w Głogówku Festiwal Mikołaja z Koźla: Ensemble Peregrina , Kościół p.w. św. Jadwigi Śląskiej w Kędzierzynie – Koźlu 200. Rocznica urodzin Stanisława Moniuszki, Filharmonia Opolska 30 IX 2016 r. 7 X 2016 r. 12 V 2017 r. 9 IV 2017 r. 15 IX 2017 r. 13 X 2017 r. 17 V 2018 r. 21 IX 2018 r. 5 X 2018 r. 10 V 2019 r. - przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym miasta i regionu - rozwijanie zainteresowań - zagospodarowanie czasu wolnego od nauki - przygotowanie świadomych odbiorców sztuki - integracja uczniów szkoły - wdrożenie uczniów do kulturalnego zachowania w miejscach publicznych Organizowanie Wewnątrzszkolnego Konkursu Kształcenia Słuchu - wraz z innym nauczycielem kształcenia słuchu w szkole organizowałem kolejne edycje Wewnątrzszkolnego Konkursu Kształcenia Słuchu. Przygotowywałem arkusze konkursowe, sprawdzałem prace i ustalałem wyniki konkursów III 2017,2018 2019 r. - wzrost motywacji do rozwoju - trwała wiedza - rozwój umiejętności słuchowych Popularyzacja wiedzy na temat życia i twórczości czołowych kompozytorów polskich - z okazji ustanowionego przez Sejm i Senat Rzeczpospolitej Polskiej roku Feliksa Nowowiejskiego (2016) oraz roku Stanisława Moniuszki (2018) zorganizowałem i przeprowadziłem konkursy o życiu i twórczości wyżej wymienionych kompozytorów. Postarałem się również o okolicznościową gazetkę. XI 2016 r. IV/V 2019 r. - promowanie polskiej kultury muzycznej - kształtowanie postaw patriotycznych - rozwój zainteresowań - upowszechnianie wiedzy o życiu i twórczości ważnych polskich kompozytorów Rozbudzanie i rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów wykraczających poza program nauczania przedmiotów ogólno -muzycznych w szkole muzycznej I stopnia - w ramach zajęć pozalekcyjnych prowadziłem szkolne koło zainteresowań dla uczniów chcących rozwijać wiedzę i umiejętności muzyczne wykraczające poza program nauczania. Na zajęcia uczęszczali uczniowie różnych klas szkoły. Pobudzałem i rozwijałem zainteresowania muzyczne dotyczące harmonii funkcyjnej, form muzycznych, historii muzyki oraz edytorstwa muzycznego Rok szkolny 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019 - Rozbudzanie i rozwijanie muzycznych zainteresowań wykraczających poza program zajęć ogólno-muzycznych w szkołach muzycznych I stopnia Organizowanie spotkań integracyjnych z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka - corocznie z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka organizowałem spotkania integracyjne dla uczniów w formie wyjść do restauracji, na rynek miasta, do parku miejskiego VI 2017, 2018 r. - integracja zespołu klasowego - poznanie środowiska uczniów - eliminowanie niepożądanych zjawisk i zachowań - właściwe relacje interpersonalne §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Forma realizacji Termin Efekty Współpraca z instytucjami kultury, Uniwersytetem III wieku, parafią w celu organizacji różnego rodzaju przedsięwzięć kulturalnych i artystycznych - przy współpracy z Urzędem Miasta, parafią p.w. Św. Jadwigi, Ośrodkiem Kultury, Uniwersytetem III wieku współorganizowałem następujące wydarzenia kulturalne: koncerty bożonarodzeniowe koncert z okazji Dnia Matki festyn z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka jarmark bożonarodzeniowy uroczystość z okazji zakończenia roku akademickiego w Uniwersytecie III wieku - chór szkolny przy współpracy z parafią p.w. Św. Jadwigi brał udział w przygotowaniu oprawy muzycznej okolicznościowych Mszy Świętych - prowadziłem zajęcia warsztatowe dla chóru Chóru Viva la Musica ze Strzeleckiego Ośrodka Kultury w Strzelcach Opolskich, chóru parafialnego z parafii św. Wawrzyńca ze Strzelec Opolskich - brałem udział w pracach jury następujących konkursów i przesłuchań: • Konkurs Piosenki Wartościowej organizowany przez Publiczną Szkołę Podstawową w Szymiszowie • Konkurs kolęd i pastorałek w języku niemieckim Es Weinachtet organizowany przez Publiczną Szkołę Podstawową w Warmątowicach, • Konkurs Pieśni Patriotycznej organizowany przez Publiczną Szkołę Podstawową w Suchej • Wiosenne prezentacje artystyczne w Strzeleckim Ośrodku Kultury w Strzelcach Opolskich 8 I 2017 r. 21 XII 2017 r., 7 I 2018 r., 20 XII 2018 r. 28 V 2017 r. 1 VI 2017 r. 17 XII 2016 r. 17 VI 2017 r. 12 V 2017 r. 11 V 2018 r. 15 III 2018 r. 22 IX 2018 r. 29 IX 2018 r. 15 V 2017 r. 24 IV 2018 r. 4 XII 2017 r. 10 XII 2018 r. 13 XI 2018 r. 13 III 2017 r. 22 III 2018 r. - promocja szkoły na terenie miasta, regionu - tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym - wdrożenie uczniów do aktywnego uczestnictwa w kulturze miasta i regionu - kształtowanie u uczniów pożądanych społecznie postaw - budzenie empatii - udział w tworzeniu lokalnej kultury muzycznej przy współpracy z ośrodkami kultury, parafiami i szkołami §8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Forma realizacji Termin Efekty Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych Diagnozowaniu problemów służyły obserwacje uczniów w czasie zajęć, przerw międzylekcyjnych, wyjazdów szkolnych i koncertów. O problemach ucznia informowali mnie również rodzice i inni nauczyciele szkoły. Najczęściej zauważane i zgłaszane problemy : • nadmierna ilość zajęć dodatkowych poza szkołą ogólnokształcącą i muzyczną (korepetycje przedmiotowe, studio piosenki, próby orkiestry, basen, zajęcia przygotowujące do bierzmowania, udział w praktykach religijnych) • brak czasu wolnego w planie dnia. • niska motywacja do nauki przedmiotów ogólno-muzycznych • brak pomocy ze strony rodziców • duża rozpiętość wiekowa uczniów w zespołach klasowych Okres stażu - poznanie środowiska uczniów - wzrost pozytywnych relacji nauczyciel – rodzic - świadome i efektywne udzielanie pomocy dziecku w nauce - właściwe organizowanie czasu wolnego przez rodziców - niwelowanie i eliminowanie niepożądanych zachowań Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |