AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Edyta Gutowska, 2019-07-04
Radom

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

konspekt zajęć w klasie trzeciej

- n +

Konspekt zajęć lekcyjnych w klasie
prowadzący Edyta Gutowska

Temat dnia: Lekcja u Maruszy.
Zapis w dzienniku: Poznanie literatury fantasy na przykładzie fragmentu książki Jacka Inglota „Eri i smok”. Opowiadanie przygody głównej bohaterki. Opisywanie i rysowanie elfa. Malowanie postaci ze świata fantastyki. Właściwości lecznicze ziół. Dzielenie liczb przez 1, 10 i samą siebie. Rozwiązywanie zadań prostych i złożonych. Rozmienianie banknotów o określonej wartości.
Cele:
Uczeń:
• określa czas i miejsce akcji oraz wyodrębnia bohaterów;
• poznaje cechy charakterystyczne utworu fantasy;
• ocenia postawę bohatera opowiadania;
• opisuje zainteresowania bohatera utworu;
• tworzy definicję wyrazu „zioła”;
• wyszukuje informacje o danym gatunku ziół;
• rozpoznajemy gatunki ziół po ich zapachu, smaku i wyglądzie;
• wymienia różne zastosowania ziół;
• dzieli i mnoży w zakresie 100;
• dzieli liczbę przez nią samą i przez 1, obserwuje wynik;
• mnoży liczbę przez 1, obserwuje wynik;
• wykonuje obliczenia pieniężne, rozmienia pieniądze;
• wie, co to jest oszczędzanie; kształtuje prawidłowe postawy przyszłego konsumenta;
• konstruuje zadania z treścią zgodnie z działaniem.

Środki dydaktyczne: egzemplarze książek w stylu fantasy, fragment filmu „Jak wytresować smoka”, prezentacja multimedialna „Zioła - znaczenie i wykorzystanie”, ćwiczenia interaktywne ze stron Scholaris i e-podręcznika, zioła w doniczkach i suszone, podręczniki ,ćwiczenia, bloki, kredki świecowe.

Metody: pogadanka, pokaz, praca z tekstem, aktywizujące.

Formy pracy: indywidualna, grupowa.

Przebieg zajęć:
Czynności porządkowe: sprawdzenie listy obecności, podanie tematu i celów lekcji.
1.Zabawa wprowadzająca do debatowania „Porozmawiaj ze mną”. Uczniowie w parach rozmawiają na temat „Kiedy uczestnictwo w lekcjach sprawia mi przyjemność?”, na sygnał nauczyciela wymieniają się w parach i rozmawiają na temat „Kiedy uczestnictwo w lekcjach nie sprawia mi przyjemności?”, na kolejny sygnał dzieci znajdują osobę , z którą rozmawiają na temat sławnych postaci i ich rozmów z nimi. Na zakończenie ćwiczenia nauczyciel pyta poszczególne dzieci z kim rozmawiały i na jaki temat.
1. Obejrzenie fragmentu filmu fantasy „Jak wytresować smoka?”
Uczniowie po obejrzeniu filmu wyodrębniają postacie i wydarzenia fantastyczne.
2. Poznanie definicji opowiadania fantasy.
3. Nauczyciel zapoznaje uczniów z nowym gatunkiem opowiadania – fantasy. Zwraca uwagę na jego charakterystyczne cechy. Prezentuje uczniom książki z gatunku fantasy.





4. Czytanie tekstu Jacka Inglota „Lekcja u Maruszy”.
Prezentacja książki Jacka Inglota „Eri i smok”, przybliżenie uczniom postaci autora.
Uczniowie czytają opowiadanie. Po przeczytaniu odpowiadają na pytania: Kim była Marusza?, Czym się zajmowała?, Kto się u niej uczył?, Czego Eri musiała się uczyć?, Co zbierała Marusza i jaką moc miały kamienie i zioła?, itp.
5. Wyszukiwanie w tekście fragmentów realnych i fantastycznych.
Wskazywanie realnych i fantastycznych cech opowiadania. ĆzP3 s. 37, ćw. 1
6. Rysowanie elfa Sigura – praca kredkami świecowymi.
Uczniowie wskazują w tekście postacie ze świata fantastyki. Rysują na kartkach postać elfa Singura
i ustanie opisują jego wygląd.
7. Uzupełnianie opisu elfa.
Uczniowie uzupełniają w ćwiczeniach opis elfa, korzystają z wyrazów pomocniczych zamieszczonych w ćwiczeniu. Przepisują opis do zeszytu, chętni odczytują swoje prace. ĆzP3 s. 37, ćw. 2
8. Nauczyciel prosi dzieci o odszukanie w opowiadaniu informacji o tym, czym zajmowała się szeptucha. Uczniowie czytają na głos odpowiednie fragmenty. Nauczyciel rozpoczyna dyskusję na temat umiejętności i zajęcia kobiety oraz tego, jaką wiedzę chciała przekazać dziewczynce. Następnie prosi dzieci o podyktowanie nazw roślin, o których jest mowa w opowiadaniu, i zapisuje je na tablicy.
9. Definiowanie pojęcia „zioła” – praca w czteroosobowych zespołach. Układanie z rozsypanki zdaniowej definicji i odczytywanie, przepisanie definicji do zeszytu.
10. Prezentacja multimedialna „Zioła - znaczenie i wykorzystanie” – zasoby własne nauczyciela.
Podczas prezentacji uczniowie zapoznają się z różnymi gatunkami ziół, ich wyglądem i przeznaczeniem.
11. Zioła – jak je rozpoznać?
Uczniowie w czteroosobowych zespołach przygotowują wystawę, eksponują suszone zioła w miseczkach, ustawiają doniczki ze świeżymi roślinami, szklanki z zaparzonymi herbatkami ziołowymi. Następnie poznają zgromadzone na wystawie zioła: rozcierają je i wąchają, dotykają, smakują. Po kilku minutach wszyscy siadają na dywanie. Chętny uczeń wybiera dowolną miseczkę i opowiada, co czuje w rękach, określa zapach, wygląd i smak rośliny. Potem każdy uczeń decyduje, które dwa rodzaje ziół chętnie dodawałby do potraw.
12. Układanie i pisanie zdań na temat dwóch wybranych ziół, wykonanie rysunku w zeszycie.
Wykonanie ćwiczeń ĆzP3 s. 38, ćw. 4, ĆzP3 s. 38, ćw. 5, ĆzP3 s. 38, ćw. 6
13. Wykonanie ćwiczeń interaktywnych „Obliczenia na łące”, „Dzielenie i mnożenie”.
Wykorzystanie z e-podręcznika: ćwiczenie interaktywne polegające na przyporządkowaniu działania do odpowiedniej liczby.
14. Obliczanie ilorazów- wykonanie ćwiczeń ĆzPM3 s. 26, ćw. 1,2,3,4,5 i ĆzPM3 s. 27, ćw. 6,7,8,9,10.
15. Praca domowa.
Napisz krótkie opowiadanie w stylu fantasy, narysuj do niego ilustrację.
16. Podsumowanie zajęć.
Zabawa „Znajdź osobę, która…..”

http://scholaris.pl/resources/run/id/49494 - rozpoznawanie ziól

http://scholaris.pl/resources/run/id/49498 - puzzle mniszek

http://scholaris.pl/resources/run/id/49501 film o ziołach
http://scholaris.pl/resources/run/id/49487 film o ziołach i zadanie

Edyta Gutowska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.