AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Rybka, 2019-07-04
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem TIK- edukacja wczesnoszkolna

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ Z WYKORZYSTANIEM „TIK”

PRZEDMIOT: edukacja wczesnoszkolna
PROWADZĄCA: Aleksandra Rybka
Prywatna Szkoła Podstawowa nr 72
KLASA: I
CZAS TRWANIA: 45 min.
TEMAT ZAJĘĆ: Jestem Polką i Polakiem

CELE OGÓLNE:
- Zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
- wymienia symbole narodowe Polski i podaje ich charakterystykę,
- wyjaśnia znaczenie symboli narodowych w życiu każdego człowieka,
- zachowuje prawidłową postawę podczas śpiewania hymnu,
- układa puzzle z symbolami narodowymi,
- zaznacza kontury Polski,
-dodaje i odejmuje w zakresie 10,
- odpowiada na pytania dotyczące obejrzanego filmu.

METODY PRACY:
- e-zabawa
- pokaz
- quiz
- gra dydaktyczna - pogadanka problemowa

FORMY PRACY:
zbiorowa, indywidualna, grupowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

- konturowa mapa polski - koło fortuny www.classtools.net
-film animowany pt. „Polak Mały”

PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej zaszyfrowane hasło. Rolą uczniów jest podawanie dowolnych liter i odgadnięcie hasła: Jestem Polką i Polakiem.
2. Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej konturową mapę Polski, wskazuje jej granice.
3. Nauczyciel wręcza uczniom mapy konturowe Polski. Zadaniem uczniów jest wklejenie map do zeszytu.
4. Nauczyciel zaprasza uczniów do zabawy interaktywnej polegającej na wpisywaniu w okienka wyników działań matematycznych. Poprawne rozwiązanie działania odsłania fragment obrazka. Uczniowie odkrywają w ten sposób pierwszy symbol narodowy- godło.
5. Nauczyciel rozdaje uczniom kolorowankę matematyczną.
6. Nauczyciel zapoznaje uczniów z symbolami narodowymi. Uczniowie oglądają film animowany pt. „Polak Mały”.
7. Nauczyciel wyświetla puzzle w programie online www.jigsawplanet.com Uczniowie mają za zadanie ułożyć puzzle.
8. Nauczyciel zadaje uczniom pytania kontrolne podsumowujące temat zajęć:
- W jakim państwie mieszkamy?
- Jakie symbole narodowe znamy?
-Chłopcy mieszkający w Polsce to…
-Dziewczynki mieszkające w Polsce to…
-Jakie barwy ma flaga Polski?
- Co symbolizują barwy na fladze Polski?
-Jak wygląda godło Polski?
-W jakich sytuacjach śpiewamy hymn Polski?
-Jak należy zachowywać się podczas śpiewania hymnu?


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.