Katalog Magdalena Sobczak, 2019-07-04 Wschowa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PERZYJĘTYCH DO REALIZACJ ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Sierpień/wrzesień 2015r. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Wrzesień 2015r. Wniosek o rozpoczęcie stażu • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2015r. Plan rozwoju zawodowego • Śledzenia zmian w prawie oświatowym Na bieżąco Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań Dokumenty zaświadczające realizacje zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Przez cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Czerwiec 2018r. Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych. • Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. • Podniesienie jakości nauczania • Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych Przez cały okres stażu • Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć • Teczki tematyczne Doskonalenie zawodowe- kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego - doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanych przedmiotów -podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze • Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli – rady szkoleniowe, • Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia) • Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń • Wzbogacenie warsztatu pracy W trakcie całego stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia Praca nad integracją zespołu klasowego. Kształtowanie prawidłowych relacji koleżeńskich i postaw społecznych. Kształtowanie postaw patriotycznych • Organizacja wycieczek klasowych oraz imprez ujętych w planie wychowawczym klasy. • Współpraca z uczniami podczas imprez szkolnych • Zintegrowanie zespołu klasowego • Wdrożenie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości • Wzrost świadomości uczniów na temat przynależności narodowej Na bieżąco w trakcie stażu • Scenariusze lekcji • Wpisy w dzienniku Systematyczna współpraca z rodzicami • Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne, uroczystości klasowe. • Przeprowadzanie ankiet, kontakty indywidualne z uczniami i ich rodzicami w celu poznawania sytuacji rodzinnej wychowanków, pogłębienia wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. • Nawiązanie prawidłowych relacji z rodzicami służących wspomaganiu w wychowaniu i nauczaniu młodzieży z niepełnosprawnością umysłową. • Dogłębne poznanie ucznia i jego potrzeb Na bieżącow trakcie stażu • Zapisy w dzienniku lekcyjnym Udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentacji wewnątrzszkolnej • Praca w zespołach powołanych przez Dyrektora Szkoły do tworzenia i modyfikacji dokumentacji szkolnej • Podniesienie jakości pracy szkoły W trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współtworzenie procedur wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. • Praca w zespole do spraw mierzenia jakości pracy szkoły w tym opracowanie kwestionariuszy ankiet oraz ich wyników • Podniesienie jakości pracy szkoły W trakcie stażu przynajmniej raz Raport z prac zespołu Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań Samoocena Rozmowy z Dyrektorem Wnioski do dalszej pracy Koniec pierwszego i drugiego półrocza w każdym roku szkolnym Autorefleksja § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną • Uczestniczenie w różnych formach doskonalących z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych w praktyce W trakcie stażu • Zaświadczenia Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej • Prowadzanie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystywanie programów multimedialnych, tablicy interaktywnej • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna • Prace uczniów Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie dokumentacji szkolnej (IPET, IPR, zestawień, sprawozdań, raportów) • Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów) • Omawianie lekcji z wykorzystaniem opracowanej i przygotowanej przeze mnie prezentacji Power Point • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna • Materiały dydaktyczne Wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej • Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki • Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet • Pozyskiwanie nowych wiadomości przydatnych w pracy • Znajomość przepisów i aktów prawa oświatowego Na bieżąco trakcie stażu § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACI DOWODY REALIZACJI Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz materiałów dydaktycznych • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej szkoły • Udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych Wykorzystanie Internetu w praktyce Rok szkolny 2015/2016 W trakcie stażu Strona internetowa szkoły Lista stron z publikacjami Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów • Prowadzenie lekcji otwartych • Przekazywanie wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń zainteresowanym nauczycielom Podniesienia jakości nauczania Przez cały okres stażu Lista udostępnionych materiałów Scenariusze lekcji Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych. • Udział w pracach zespołu wychowawczego omawianie i rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów Rozwiązywanie na bieżąco problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Notatki Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych • Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem Wymiana doświadczeń W trakcie stażu Notatki własne § 8 ust.2 pkt. 4 lit. a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Opracowanie i wdrożenie programu własnego Opracowanie i wdrożenie programu własnego zajęć socjoterapeutycznych „Lubię siebie” dostosowanego do możliwości uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i znacznym. Dostosowanie programu zajęć do możliwości i zainteresowań uczniów Rok szkolny 2016/2017 Opracowany program § 8 ust 2 pkt. 4 lit. c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych - okolicznościowych • Współorganizowanie okolicznościowych imprez szkolnych (wynikających z kalendarza szkolnego) • Współpraca z Samorządem Uczniowskim Integracja uczniów Uatrakcyjnienie procesu nauczania Według kalendarza imprez szkolnych Scenariusze imprez Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych • Organizowanie wycieczek dydaktycznych i wyjść klasowych Wzrost poziomu wiedzy u uczniów Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych W trakcie stażu Sprawozdania z wycieczek Aktywny udział w promocji szkoły • Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych • Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku W trakcie stażu § 8 ust.2 pkt. 4 lit. e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Spotkania i rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • Obserwacja uczniów • Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie • Współpraca związana z uzyskiwaniem pomocy dla uczniów w trudnej sytuacji. • Poprawa jakości życia uczniów W zależności od potrzeb Dokumentacja szkolna § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Z ADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów uczniów z autyzmem • Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki Rozwiązywanie problemów młodzieży Cały okres stażu Zaświadczenia ze szkoleń Wykaz literatury Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego lub wychowawczego • Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go Rozwiązanie problemu Okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis przypadków Wnioski i analiza podjętych działań Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. ............................................. Opracowała Zatwierdzam do realizacji: Wschowa , ............................... ............................................. data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |