Katalog

Magdalena Sobczak, 2019-07-04
Wschowa

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PERZYJĘTYCH
DO REALIZACJ ZADAŃ TERMIN
REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.



• Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Sierpień/wrzesień 2015r.

• Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Wrzesień 2015r. Wniosek o rozpoczęcie stażu
• Sporządzenie planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2015r. Plan rozwoju zawodowego
• Śledzenia zmian w prawie oświatowym Na bieżąco
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań Dokumenty zaświadczające realizacje zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Przez cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy Uzyskanie oceny dorobku zawodowego
Czerwiec 2018r. Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego
Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły



WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
§ 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych.
• Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. • Podniesienie jakości nauczania
• Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych Przez cały okres stażu • Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć
• Teczki tematyczne
Doskonalenie zawodowe- kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego
- doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanych przedmiotów
-podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze • Udział w wewnątrzszkolnym
doskonaleniu nauczycieli – rady
szkoleniowe,
• Uczestnictwo w
pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia) • Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń
• Wzbogacenie warsztatu pracy W trakcie całego stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia
Praca nad integracją zespołu klasowego.
Kształtowanie prawidłowych relacji koleżeńskich i postaw społecznych.
Kształtowanie postaw patriotycznych • Organizacja wycieczek klasowych oraz imprez ujętych
w planie wychowawczym klasy.
• Współpraca z uczniami podczas imprez szkolnych
• Zintegrowanie zespołu klasowego
• Wdrożenie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości
• Wzrost świadomości uczniów na temat przynależności narodowej Na bieżąco w trakcie stażu • Scenariusze lekcji
• Wpisy w dzienniku


Systematyczna współpraca z rodzicami

• Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne, uroczystości klasowe.
• Przeprowadzanie ankiet, kontakty indywidualne z uczniami i ich rodzicami w celu poznawania sytuacji rodzinnej wychowanków, pogłębienia wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.
• Nawiązanie prawidłowych relacji z rodzicami służących wspomaganiu w wychowaniu i nauczaniu młodzieży z niepełnosprawnością umysłową.
• Dogłębne poznanie ucznia i jego potrzeb

Na bieżącow trakcie stażu
• Zapisy w dzienniku
lekcyjnym


Udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentacji wewnątrzszkolnej • Praca w zespołach powołanych przez Dyrektora Szkoły do tworzenia i modyfikacji dokumentacji szkolnej • Podniesienie jakości pracy szkoły W trakcie stażu Dokumentacja szkolna
Współtworzenie procedur wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. • Praca w zespole do spraw mierzenia jakości pracy szkoły w tym opracowanie kwestionariuszy ankiet oraz ich wyników • Podniesienie jakości pracy szkoły W trakcie stażu przynajmniej raz Raport z prac zespołu
Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań Samoocena
Rozmowy z
Dyrektorem
Wnioski do dalszej pracy Koniec pierwszego i drugiego półrocza w każdym roku szkolnym Autorefleksja









§ 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną • Uczestniczenie w różnych formach doskonalących z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych w praktyce W trakcie stażu • Zaświadczenia
Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej • Prowadzanie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystywanie programów multimedialnych, tablicy interaktywnej
• Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów
• Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego
Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna
• Prace uczniów
Organizacja warsztatu pracy
przy użyciu technik
komputerowych • Opracowanie dokumentacji szkolnej (IPET, IPR, zestawień, sprawozdań, raportów)
• Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów)
• Omawianie lekcji z wykorzystaniem opracowanej i przygotowanej przeze mnie prezentacji Power Point • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego
• Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna
• Materiały dydaktyczne
Wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej • Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki
• Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet • Pozyskiwanie nowych wiadomości przydatnych w pracy
• Znajomość przepisów i aktów prawa oświatowego Na bieżąco trakcie stażu



§ 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACI DOWODY REALIZACJI
Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz materiałów dydaktycznych • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej szkoły
• Udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych Wykorzystanie Internetu w praktyce



Rok szkolny
2015/2016


W trakcie stażu Strona internetowa szkoły


Lista stron z publikacjami
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów

• Prowadzenie lekcji otwartych

• Przekazywanie wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń zainteresowanym nauczycielom Podniesienia jakości nauczania Przez cały okres stażu Lista udostępnionych materiałów
Scenariusze lekcji

Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych. • Udział w pracach zespołu wychowawczego omawianie i rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów Rozwiązywanie na bieżąco problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Notatki
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych • Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem Wymiana doświadczeń W trakcie stażu Notatki własne



§ 8 ust.2 pkt. 4 lit. a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych,
opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
ZADANIA FORMY REALIZACJI EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Opracowanie i wdrożenie programu własnego Opracowanie i wdrożenie programu własnego zajęć socjoterapeutycznych „Lubię siebie” dostosowanego do możliwości uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Dostosowanie programu zajęć do możliwości i zainteresowań uczniów Rok szkolny 2016/2017




Opracowany program

















§ 8 ust 2 pkt. 4 lit. c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Organizowanie
i współorganizowanie imprez szkolnych - okolicznościowych • Współorganizowanie okolicznościowych imprez szkolnych (wynikających z kalendarza szkolnego)
• Współpraca z Samorządem Uczniowskim Integracja uczniów

Uatrakcyjnienie procesu nauczania Według kalendarza imprez szkolnych Scenariusze imprez

Organizowanie
i współorganizowanie wycieczek szkolnych • Organizowanie wycieczek dydaktycznych
i wyjść klasowych
Wzrost poziomu wiedzy u uczniów
Uatrakcyjnienie procesu
dydaktycznego
Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych W trakcie stażu Sprawozdania z wycieczek
Aktywny udział w promocji szkoły • Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych
• Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku
W trakcie stażu









§ 8 ust.2 pkt. 4 lit. e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Spotkania i rozmowy
z pedagogiem i psychologiem szkolnym • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna

Współpraca
z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • Obserwacja uczniów
• Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb)
• Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna

Współpraca
z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie • Współpraca związana z uzyskiwaniem pomocy dla uczniów w trudnej sytuacji. • Poprawa jakości życia uczniów W zależności od potrzeb Dokumentacja szkolna











§ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Z ADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów uczniów z autyzmem • Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych
• Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki Rozwiązywanie problemów młodzieży Cały okres stażu Zaświadczenia ze szkoleń



Wykaz literatury


Diagnoza wybranych problemów
edukacyjnych lub wychowawczych
• Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego lub wychowawczego
• Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go Rozwiązanie problemu Okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis przypadków
Wnioski i analiza podjętych działań













Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.

.............................................
Opracowała

Zatwierdzam do realizacji:


Wschowa , ............................... .............................................
data podpis i pieczęć dyrektora szkoły


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.