Katalog Anna Kurkowska, 2019-06-18 Jedwabne WOS, Scenariusze Scenariusz lekcji wos "Unia Europejska"Scenariusz lekcji z wiedzy o społeczeństwie dla kl. VIII Szkoły Podstawowej Temat: Unia Europejska CELE ZAJĘĆ: Po zajęciach uczeń/uczennica: • będzie umiał/a wskazać główne przyczyny integracji europejskiej • będzie potrafił/a wymienić głównych „ojców założycieli zjednoczonej Europy” i wskazać ich rolę w procesie integracji europejskiej • będzie potrafił/a przedstawić główne etapy integracji europejskiej • będzie umiał/a wymienić główne symbole UE • • będzie umiał/a wyjaśnić znaczenie pojęcia „zjednoczeni w różnorodności” • • będzie umiał/a współpracować w grupie w celu realizacji prostych zadań i poleceń. • METODY I FORMY PRACY: • burza mózgów • dyskusja • praca z tekstem i materiałem dźwiękowym • wykorzystanie aplikacji internetowych • praca w grupach MATERIAŁY POMOCNICZE: • Materiał pomocniczy nr 1. Ojcowie założyciele zjednoczonej Europy – opis, układanka • Materiał pomocniczy nr 2. Etapy integracji europejskiej, układanka Materiał pomocniczy nr 3 Tekst źródłowy opisujący przyczyny integracji europejskiej Materiał pomocniczy nr 4 – Tekst opisujący symbole UE • Materiał dźwiękowy – hymn UE • dostęp do aplikacji Quizizz, telefony komórkowe • flaga UE, motto • rzutnik, komputer, dostęp do internetu wizytówki, kartki, mazaki, Przebieg zajęć Wprowadzenie (8-10 minut) Losowanie grup – uczniowie wchodząc losują wizytówki ( żółte gwaizdki z napisami: przyczyny, etapy, symbole, założyciele) I zajmują miejsca przy odpowiednich stolikach – 4 grupy na stolikach zanjsują się wizytówki z nazwmi grup oraz kartki pomocnicze – prosimy o pomoc, praca zakończona. Nauczyciel sprawdza obecność na zajęciach, następnie włącza hymn UE i pyta czy rozpoznają utwór i domyślają się jaki będzie temat dzisiejszej lekcji. Podaje temat i cele lekcji Rozwinięcie Na tablicy narysowana gwiazda, w środku pytanie: Co nas łączy w Europie? Uczniowie zapisują odpowiedzi na małych samoprzylepnych kartkach, następnie przyklejają je wewnątrz gwiazdy, grupując podobne w te same ramię . Na podstawie odpowiedzi I wiadomości z poprzedniej lekcji ( organizacje międzynarodowe) próbujemy wspólnie stworzyć definicję UE. Praca w grupach – 10 minut Każda grupa ma do wykonania inne zadanie. I – na podstawie tekstu źródłowego wyszukuje przyczyny integracji europejskiej II – układa w porządku chronologicznym etapy integracji europejskiej III – dopasowuje portrety (sylwetki) ojców założycieli zjedoczonej Europy do opisów IV- opisuje symbole UE i objaśnia ich symbolikę na podstawie wysłuchanej melodi, wywieszonej w klasie flagi oraz korzystając z internetu, dewizę prezentuje w kilku wersjach językowych Prezentacja wyników prac przez lidera - 16 minut. Omówieni i ocenienie pracy grup przez nauczyciela. Podsumowanie UE – Quizizz ( uczniowie na telafonach, wyniki na ekranie tablicy interaktywnej) Praca domowa – utrwalenie liczby państw należących do UE poprzez pokolorowanie państw należących do UE na mapie Europy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |