Katalog Lidia Sikora, 2019-06-18 Barłożno Uroczystości, Scenariusze Scenariusz imprezy andrzejkowej „W Krainie Magii i Zabaw”Scenariusz imprezy andrzejkowej „W Krainie Magii i Zabaw” OSOBY: Wróżka 1 Wróżka 2 Elfy WRÓŻKA 1 Serdecznie witamy wszystkich w naszej krainie. Chcemy przenieść dziś was w świat wróżb, fantazji i zabawy. Ale aby móc wejść do naszego magicznego świata, musicie spełnić dwa zadania. WRÓŻKA 2 Do krainy marzeń mogą wejść tylko te osoby, które uwolnią się od złych i ponurych myśli. Dlatego teraz my wróżki wraz z Elfami – dobrymi duszkami, które będą nam dziś towarzyszyły, dokonamy obcięcia kosmyków waszych włosów. Wrzucając kosmyk do pojemnika, każdy z was wypowie zaklęcie: „ZŁE I PONURE MYŚLI PRECZ”. (Elfy proszą o pomoc publiczność) WRÓŻKA 1 Abyśmy mogli czuć się dobrze w Krainie Magii i Zabaw, musimy nauczyć się marzyć. Ludzie mają różne marzenia. Wielu marzy o bogactwie – pięknym domu z basenem, bajkowym ogrodzie, odlotowym samochodzie. Inni chcą być sławni i podziwiani. Marzą, aby zostać gwiazdą filmu, piosenki czy znanym politykiem. Niektórzy chcieliby zwiedzić cały świat. Marzą o dalekich podróżach, nieznanych lądach albo o zdobyciu kosmosu. Marzą o poznaniu obcych planet, a nawet kosmitów. Jednak często marzenia ludzi sprowadzają się do zwykłych, codziennych spraw. WRÓŻKA 2 Tak. Dzieci marzą o sukcesach w szkole, dobrych kolegach, ładnym ubraniu. Dorośli marzą o wspaniałej rodzinie, kochanych dzieciach, satysfakcjonującej pracy. Wszystkie marzenia są ważne, ale najważniejsze jest to, aby towarzyszyło im szczęście. Jeśli dzięki naszym marzeniom będziemy zadowoleni, uśmiechnięci i lepsi dla innych - będziemy mogli powiedzieć, że nasze marzenia się spełniły. Marzyć to całkiem przyjemna rzecz, dlatego teraz Elfy zaproszą kilka osób na „spacer w wyobraźni”. (Gaśnie światło. Elfy wybierają 6 osób – 4 uczniów, 1 rodzica i 1 nauczyciela.) ZABAWA - Usiądźcie na krzesełkach. - Wsłuchajcie się w muzykę. - Zamknijcie oczy. I zaczynamy wędrówkę po krainie wyobraźni. (Układanie baśni po kolei po jednym zdaniu) WRÓŻKA 1 Bardzo dobrze poradziliście sobie z tym zadaniem. Fajnie jest pospacerować sobie w wyobraźni. W naszej krainie nie tylko marzymy. Przepowiadamy też przyszłość i świetnie się bawimy. WRÓŻKA 2 Nasze dobre duszki – Elfy – cały czas cierpliwie czekają w swoich „kącikach wróżb”. Wylosujcie teraz symbole, które wskażą wam, do którego kącika będziecie się mogli udać, aby poznać, co czeka was w przyszłości. (Losowanie. Symbole mogą oznaczać, np. wróżenie z ręki, wróżenie z kuli, wróżenie z kart itp. Wróżka 1 podchodzi z symbolami do publiczności i następuje losowanie.) Przepowiadać przyszłość będziemy później, natomiast teraz… WRÓŻKA 1 Teraz elfy nauczą was wspaniałej zabawy, a będzie to taniec – magiczne pląsy. TANIEC – I ZNÓW ZŁĄCZYMY KRĄG Ref. I znów złączymy krąg I znów popłynie pieśń Bo w kręgu przyjaciół Wesoło zawsze jest Kciuki w przód Łokcie w tył Kolanka ugiąć Nóżki wykrzywić Palce razem Przód w przód Kuperki w tył Głowa do góry Oczy zamknąć Języczki na wierzch (Elfy zaciągają do zabawy.) WRÓŻKA 1 Widzę, że świetnie potraficie się bawić. Nadszedł już czas, abyście odkryli swoją przyszłość. Elfy już czekają w swoich kącikach. Wylosowane symbole zaprowadzą was do właściwego kącika. Później można korzystać z wiedzy elfów przy kolejnych kącikach. WRÓŻKA 2 Spotkanie w magicznej krainie uważamy za otwarte. Pamiętajcie, że taka kraina naprawdę istnieje. Jeżeli będziecie chcieli do niej wrócić, zamknijcie oczy i pospacerujcie w wyobraźni. Pamiętajcie, że tak naprawdę to tylko od was zależy, czy spełnią się wasze marzenia. Życzymy udanej zabawy – elfy czekają. Autor: Lidia Sikora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |