Katalog Agnieszka Zbrzyzna-Pietuszko, 2019-06-18 Działdowo Język angielski, Sprawozdania Scenariusz lekcji z języka angielskiegoScenariusz lekcji z języka angielskiego Temat: Zwroty grzecznościowe na podstawie zabawy „Pass the cake” Klasa Ib – 13.12.2016r. Cele lekcji: - wprowadzenie słownictwa związanego ze zwrotami grzecznościowymi (Thank you, Please, Can I have a piece of cake? Could you pass me a piece of cake?) - doskonalenie poznanych struktur językowych - doskonalenie sprawności mówienia - prawidłowa wymowa nowo poznanego słownictwa - doskonalenie sprawności słuchania i mówienia – piosenka "Can I have a piece of cake?" Metody i formy pracy: - komunikacyjna - audiolingwualna - zabawy językowe - praca w grupie, w parach i indywidualna Przebieg: 1. Część porządkowo- organizacyjna (5 min.) Powitanie dzieci :-“Hello children!“. Dzieci udzielają odpowiedzi -„Hello teacher!“. Śpiewanie piosenki „Hello song“ (CD 1; 2) Rutynowa czynność na każdych zajęciach, pytanie o dzisiejszą pogodę -“What's the weather today?“. Ochotnicy przymocowują do tablicy karty obrazkowe, pasujące do panującej za oknem aury. Śpiewanie piosenki o pogodzie (CD 1; 3). 2. Część wstępna – warm up (5-6 min.) Przypomnienie słownictwa z działu Żywienie, nazwy owoców, warzyw i produktów zbożowych – utrwalanie słownictwa. 3. Część główna – nauka słownictwa i ćwiczenia praktyczne (15 min.) - Prezentacja słownictwa na kartach obrazkowych. Powtarzanie chóralne i indywidualne. Nauczycielka zadaje pytanie i odpowiada: „What‘s this?“ - „This a cake“. Dzieci pytają -“Can I have a piece of cake, please?“. Udzielanie odpowiedzi -„Thank you“. Zabawa w „Pass the cake“ - dzieci losują różne produkty żywnościowe i zadają sobie wzajemnie pytania z użyciem nowopoznanych zwrotów grzecznościowych. - Praca indywidualna i w parach – Słuchanie i śpiewanie piosenki „Can I have a piece of cake?“ (CD2; 37), indywidualne odgadywanie które pordukty żywnościowe pojawiły się w piosence np. „Is an apple in the song?“ -“Yes“. - Praca indywidualna – wykonywanie zadań w zeszycie ćwiczeń (str. 54) 4. Część utrwalająca - Praca w grupie – gry językowe dotyczące odgadywania poszczególnych produktów żywnościowych „What's my word?“ - Losowanie kart i udzielanie odpowiedzi na pytania np -„Can you pass me …..?“ -“Thank you“ - Piosenka na pożegnanie „Goodbye song“ (CD1; 4) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |