Katalog Aleksandra Ojczyk, 2019-06-18 Konary Agnieszka Surówka Historia, Scenariusze Scenariusz lekcji TIKScenariusz lekcji historii i j. angielskiego Temat lekcji : TIK. "Solidarność i jej bohaterowie". Powstanie Solidarności z wykorzystaniem czasu Past Simple. Klasa: IV a, IV b Termin przeprowadzenia lekcji 7.06.2019 10.06.2019 Czas trwania zajęć: 45 minut. Metody pracy: - pogadanka, - praca z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, - praca ze źródłem ikonograficznym, - film edukacyjny "Okrągły Stół i wybory 4 czerwca 1989 r.", - gra multimedialna "Quiz". Metody pracy: - praca indywidualna, - praca w grupach. Przebieg zajęć: I - Czynności organizacyjno - porządkowe: Przywitanie uczniów i sprawdzenie obecności. II - Faza wprowadzająca: 1. Nauczyciel wyświetla na tablicy multimedialnej wyszczególnione NaCoBezu - w j. polskim, a następnie w j. angielskim . Opowiada o zmianach i ograniczeniach, jakie prowadzili komuniści po II wojnie światowej. III - Faza realizacyjna: Nauczyciel posługując się źródłami ikonograficznymi (zdjęciami) wyświetlanymi na tablicy multimedialnej, przedstawia okolicznościach powstania "Solidarności", opowiada o bohaterach organizacji i o tym jak wpłynęła na życie w Polsce. Ponownie pokazuje zdjęcia postaci a każdy z uczniów ma opowiedzieć o zapamiętanych faktach, dotyczących jednej z ukazanych postaci w j. angielskim (forma grupowa). Następnie nauczyciel odtwarza na tablicy multimedialnej film edukacyjny "Okrągły Stół i wybory 4 czerwca 1989 r." https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=OS3O55bxJVo . Nauczyciel zadaje pytania związane z tematyką filmu. Uczniowie podają odpowiedzi a następnie zapisują je na tablicy interaktywnej w j. angielskim. Nauczyciel dzieli klasę (w wyniku losowania) na dwie grupy: - I grupa wspólnie rozwiązuje test multimedialny "Solidarność i jej bohaterowie" na platformie "Quiz" - pytania są w j. polskim i j. angielskim. - II grupa ma zadanie: w sposób chronologiczny ułożyć rozsypane wydarzenia w języku polskim i odpowiadające im te same zdania w j. angielskim, dotyczące tematu lekcji. Nauczyciel notuje wyniki a grupy zamieniają się zadaniami. III - Faza podsumowująca: Nauczyciel omawia wykonane zadania, ocenia pracę każdej z grup. Krótko podsumowuje poznany temat. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |