![]() |
![]() |
Katalog Joanna Trzcińska, 2019-06-18 Ciechanów Język angielski, Konspekty konspekt lekcji języka angielskiego - "W sklepie - dialogi" LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Prowadzący: Joanna Trzcińska Klasa: V Temat: Would you like …? - in a shop. (W sklepie – dialogi – ćwiczenia komunikacyjne) Cele ogólne: - wzbogacenie zasobów słownictwa o słowa i wyrażenia związane z zakupami; - doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; - doskonalenie umiejętności aktywnego prowadzenia rozmów na tematy dnia codziennego (zakupy); - rozwijanie świadomości językowej uczniów; - aktywizowanie uczniów, wykorzystanie ich potencjału oraz kształtowanie w nich pewności siebie w posługiwaniu się językiem obcym; - doskonalenie umiejętności współpracy w parach i grupach. Cele operacyjne: Uczeń: zna brytyjską walutę, potrafi ją poprawnie zapisać i wymówić; dobiera ceny do ich słownych zapisów; potrafi wyszukać szczegółowe informacje w dialogu oraz poprawnie go czyta; zna rodzaje sklepów oraz produkty, jakie można w nich kupić; umie prowadzić rozmowy w sklepie w roli sprzedawcy i kupującego: pyta o ceny i je podaje, decyduje, co chce kupić itd. ; rozumie usłyszany tekst i potrafi uzupełnić go brakującymi wyrazami; bierze aktywny udział w lekcji, współpracuje z innymi; wykazuje postawę otwartości w stosunku do innych kultur; rozwija świadomość własnego potencjału językowego oraz pewność siebie w posługiwaniu się językiem angielskim. Metody pracy: - aktywizujące - burza mózgów, mapa mentalna - interaktywne – tworzenie dialogów, odgrywanie ról - praktyczne - praca z tekstem Formy pracy: - praca indywidualna - praca w grupach - praca w parach Pomoce dydaktyczne: - komputer z dostępem do internetu, tablica multimedialna, projektor - aplikacja „British money” stworzona przez nauczyciela na stronie https://learningapps.org - oprogramowanie „Active teach” do podręcznika „Look 2” - karty pracy - karty do opracowania map mentalnych oraz dialogów - „kwiatki” do ewaluacji. Przebieg lekcji: Faza wstępna: 1. Sprawdzenie listy obecności. 2. Zabranie pracy domowej dla chętnych. 3. Podanie tematu zajęć: Would you like …? - in a shop. i objaśnienie celów lekcji. Faza zasadnicza Prezentacja materiału 1. Uczniowie korzystając z aplikacji „British money” stworzonej przez nauczyciela na stronie https://learningapps.org łączą zapisane słownie ceny brytyjskie z obrazkami przedstawiającymi zapisy liczbowe cen (załącznik nr 1). Doskonalenie i utrwalenie materiału 1. Zadaniem uczniów jest zapisać słownie podane na karcie pracy ceny, następnie słuchają nagrania, by sprawdzić swoje odpowiedzi. Ćwiczenie to jest zróżnicowane pod względem stopnia trudności - uczniowie z opiniami z poradni mają za zadanie jedynie dopasować podane ceny do ich zapisów słownych. Wybrani uczniowie odczytują zapisane ceny; nauczyciel sprawdza pracę uczniów słabszych. 2. Uczniowie zostają podzieleni na 4 grupy. Każda z nich otrzymuje kartę do opracowania mapy mentalnej związanej z różnymi typami sklepów oraz produktami, które można w nich kupić (załącznik nr 2). Zadaniem grup jest stworzenie metodą burzy mózgów map znanych im nazw produktów w kategoriach- supermarket, sklep z zabawkami, sklep komputerowy oraz odzieżowy. Czas wykonania zadania - 3 minuty. Liderzy grup prezentują swe mapy mentalne. 3. Uczniowie mają za zadanie posłuchać nagrania i uzupełnić dialog w sklepie (załącznik nr 3). Również to polecenie jest zindywidualizowane - uczniowie z opiniami z poradni otrzymują wersję z mniejszą liczbą słów do wpisania oraz podanymi początkowymi literami brakujących słów. 4. Uczniowie pracując w parach losują obrazki przedstawiające różne produkty oraz ich ceny (załącznik nr 4). Należy stworzyć dialogi w sklepach wcielając się w rolę kupującego wskazane na karteczkach towary oraz sprzedającego. (Pary zostają dobrane tak, by uczniowie słabsi współpracowali z tymi bardziej uzdolnionymi). Wybrane pary prezentują swoje dialogi. W przypadku, gdyby parę tworzyło dwoje uczniów słabszych otrzymują oni dialog do ułożenia we właściwej kolejności (załącznik nr 4b). Faza podsumowująca 1. Uczniowie dokonują ewaluacji zajęć – w odpowiednim miejscu na kwiatku zaznaczają kolorowym mazakiem odczucia dotyczące lekcji, swojego zaangażowania, atmosfery, pracy w grupach itp. 2. Zadanie i objaśnienie pracy domowej- karty pracy (załącznik nr 5) - dla wszystkich - uzupełnianie dialogu w sklepie i zapisywanie słownie cen angielskich; dla uczniów słabszych – przyporządkowywanie produktów do sklepów, w których można je nabyć oraz łączenie cen z ich zapisami słownymi; dla uczniów uzdolnionych - dodatkowo list do przyjaciela z Londynu na temat ulubionego miejsca dokonywania zakupów (czas na wykonanie - 1 tydzień). Na kartach pracy znajduje się także NACOBEZU. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |