Katalog Dorota Morawiec, 2019-06-18 Częstochowa Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz - Dlaczego są dzień i noc oraz pory roku. GlobusScenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I B 8.02.2016r. Dlaczego są dzień i noc oraz pory roku. Globus Edukacja przyrodnicza Cel ogólny Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powtarzania dnia i nocy. Uświadomienie dzieciom, że „Ziemia krąży wokół Słońca” Cele szczegółowe Uczeń: - potrafi skojarzyć przeznaczenie rzeczy realnych z czynnością fizjologiczną ludzi ( sen, nauka, praca, odpoczynek ) - umiejętnie słucha opowiadania - prezentuje ruchem czynności związane z ruchem Ziemi - uświadamia sobie następstwa dni i nocy - odpowiada na pytania Metody: słowna pokaz, czynnościowa Formy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: koc, piżama, poduszka, plecak, książka, radio, globus, model układu słonecznego, lampka, pluszowe słoneczko, ilustracje przedstawiające dzień i noc, pory roku, gwiazdki, niebieskie i żółte kółeczka Przebieg zajęć 1. Powitanie przy zabawie „ Witam tych, którzy…” - Witam wszystkich ,którzy lubią zimę… - Witam wszystkich, którzy lubią sen… - Witam wszystkich którzy nie boją się ciemności…. - Witam wszystkich , którzy lubią śmiech i dobrą zabawę… 2. Odczytanie wyrazów napisanych na tablicy, które są tematem zajęć „ Dzień i noc” 3. Omawianie ilustracji prezentującej dzień i noc – wyjaśnienie różnic 4. Wprowadzenie do tematu zajęć. Oglądanie rzeczy związanych ze snem i spaniem oraz z pozostałymi rzeczami. Wypowiedzi wokół eksponowanych rzeczy. 5. Słuchanie bajki pt: „ Królowa dnia i nocy” 6. Rozmowa na temat bajki. Co to za kraina, którą rządziła Królowa? Co się działo, gdy odwracała się twarzą do miasta? Co się działo, gdy odwracała się tyłem? Dlaczego Królowa poczuła się zraniona? Co zrobiły dzieci, aby przeprosić Królową? Jaki nowy kolor powstał? 7. Zabawa „Dzień i noc” Nauczyciel rozdaje dzieciom koła: niebieskie i żółte ( niebieski kolor to noc , żółty to dzień ). Dzieci poruszają się po sali. Na hasło dzień dzieci z żółtymi kołami stają i podnoszą koła wysoko nad głowa, a dzieci z kołami niebieskimi przykucają. 8. Prezentacja Układu Słonecznego. Przypomnienie wiadomości o planetach 9. Prezentacja modelu globusa - wyjaśnienie uczniom , że Ziemia wykonuje jeden obrót wokół własnej osi w ciągu 24 godzin. - pokaz mórz i lądów na globusie - prezentacja ruchu obrotowego Ziemi wokół Słońca ( jeden uczeń jest słońcem, a drugi jest ziemią, wykonuje obrót wokół słońca. 10. Wyjaśnienie występowania pór roku. Uzupełnianie podpisów obrazków pór roku. 11. Praca z podręcznikiem –Nasz Elementarz - odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu zamieszczonego w elementarzu. 12. Zabawa ruchowa: dzieci stają w kręgu. Jedno wchodzi do środka. Gra rolę Słońca .Na hasło: Dzień! Dzieci stają twarzą do Słońca. Na hasło: Noc! – odwracają się do niego tyłem. 13. Ewaluacja: dzieci otrzymują małe gwiazdki jeżeli zajęcie podobało to wrzucają je do pudełeczka z uśmiechniętą minką. Jeżeli zajęcie nie podobało się wrzucają gwiazdkę do pudełka. Opracowanie - Dorota Morawiec Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |