Katalog Dorota Piskorska, 2019-06-18 Lublin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju na stopień nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopien n-la mianowanego Organizowanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy. Analizowanie i dokumentowanie własnych działań. Ocenianie skuteczności i dokonywanie korekt w tym działaniu. 1. Dokonanie samooceny dotychczasowych osiągnięć zawodowych i określenie drogi dalszego rozwoju. - autorefleksja, określenie własnych atutów i ograniczeń w realizacji zamierzonych celów 2. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza zapisów ustaw i rozporządzeń MEN dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: Karty Nauczyciela, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn.1 grudnia 2004r w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego, ustawy o systemie oświaty. 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. - spotkania konsultacyjne - spisanie kontraktu normującego zasady współpracy - wzajemna obserwacja zajęć 4.Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły i opiekuna stażu. - obserwacje lekcji przez dyrektora szkoły. - obserwacja lekcji przez opiekuna stażu. - konspekty lekcji 5. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami przedmiotu. - rozmowy - przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli nauczania zintegrowanego. 6. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego. - uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych - udział w innych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego - uczestniczenie w kursach doskonalących wiedzę i umiejętności z zakresu metodyki nauczanego przedmiotu: 7.Gromadzenie i opracowanie środków dydaktycznych. - wykonanie pomocy dydaktycznych - współpraca z wydawnictwem językowym- gromadzenie plansz, kalendarzy, kart obrazkowych, itp. 8. Opracowanie narzędzi badawczych, dokonywanie analiz i ewaluacji. - opracowanie testu osiągnieć uczniów na koniec kl. III - analiza testu osiągnięć uczniów na koniec klasy III 9. Wprowadzanie rozwiązań wspierających pracę wychowawczo – dydaktyczną - wykorzystanie metod aktywizujących w pracy z uczniami - studiowanie lektury z zakresu pedagogiki, dydaktyki i metodyki Uwzględnianie w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z sytuacją środowiskową i rodzinną, uczniów. - rozmowa z wychowawcami i rodzicami - udział w spotkaniach klasowych zespołów nauczycieli 2. Dostrzeganie specyficznych potrzeb wychowanków i pomoc w ich zaspakajaniu. - rozmowa z wychowawcami, rodzicami o sytuacji rodzinnej uczniów - organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów z trudnościami w nauce 3. Promocja zdrowego stylu życia. - realizacja treści o tematyce prozdrowotnej na lekcjach j. angielskiego - konkurs na najciekawszą pracę propagującą zdrowy styl życia - wystawa plakatów o tematyce zdrowotnej na tablicy ściennej na korytarzu szkolnym - umieszczenie na łamach gazetki szkolnej zdjęć najciekawszych prac uczniowskich propagujących zdrowy styl życia Uczestniczenie w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statusu oraz specyfiki szkoły. 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły i innych przedsięwzięciach mających na celu realizację podstawowych funkcji i zadań szkoły. - udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych - praca w zespole nauczania zintegrowanego- przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli zespołu - praca w zespole humanistycznym: udział w pracy komisji konkursowych English is Easy, I can read in English. - uczestniczenie w pracach komisji na sprawdzianie w klasie VI - opracowanie kryteriów oceniania sprawdzianu końcowo-rocznego z j. angielskiego w klasie III - sprawdzanie i ocena prac, analiza wyników sprawdzianu w klasie III 2.Współpraca z klasowymi zespołami nauczycieli. - rozmowy, konsultacje, obserwacja lekcji prowadzonych w kl. IV - VI przez nauczycieli j. angielskiego, obserwacja lekcji prowadzonych w kl. I – III przez nauczycieli nauczania zintegrowanego 3.Współpraca z rodzicami. - indywidualne konsultacje - udział w uroczystościach klasowych i szkolnych - zebrania z rodzicami 4.Analiza sytuacji i przypadków uczniów trudnych wychowawczo. - rozmowa z uczniem, rozmowa z uczniem i rodzicem, rozmowa z wychowawcą, rozmowa z pedagogiem 5.Sprawowanie opieki nad uczniami na terenie szkoły i poza szkołą. - pełnienie dyżurów nauczycielskich na korytarzach i w stołówce szkolnej - opieka nad uczniami podczas wyjazdów na wycieczki szkolne Wykorzystanie w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej 1.Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. - udział w szkoleniach doskonalących umiejętność obsługi komputera i wykorzystanie zdobytej wiedzy na lekcjach j. angielskiego 2. Opracowanie komputerowe dokumentacji nauczyciela kontraktowego. - opracowanie planu rozwoju zawodowego- opracowanie sprawozdania - opracowanie dokumentacji potwierdzającej realizację założonych zadań - wykorzystanie technologii komputerowej do opracowania narzędzi badawczych. - opracowanie testu osiągnięć edukacyjnych 3. Pozyskiwanie materiałów informacyjnych i dydaktycznych z Internetu. - wykorzystanie materiałów zawartych na stronach wydawnictw językowych i British Counsil na zajęciach lekcyjnych - wydruki stron www. - przykładowe materiały (wykreślanki, krzyżówki, kolorowanki, itp.) 4. Opracowanie środków dydaktycznych do wykorzystania w codziennej pracy. - pisanie konspektów lekcji, sprawdzianów, zestawów ćwiczeń dla uczniów - opracowanie pomocy dydaktycznych (plansze, karty wyrazowe, wykreślanki, itp.) - pomoce opracowane za pomocą technologii komputrowej Pogłębianie wiedzy i umiejętności z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela 1. Udział w formach doskonalenia zawodowego pogłębiających wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki. - uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych - uczestniczenie w kursach doskonalących wiedzę i umiejętności z zakresu pedagogiki i psychologii. 2. Samodzielne zdobywanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki, ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich. - poznawanie literatury przedmiotu - dziennik lektur Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której odbywał się staż oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami. 1. Poznanie podstawowych aktów prawnych dotyczących oświaty. - analiza zapisów ustaw, oraz rozporządzeń MEN - poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. - analiza dokumentów szkolnych: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktyki, regulaminów szkolnych - poznanie pracy biblioteki szkolnej, świetlicy, pedagoga szkolnego Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |