![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Knap, 2019-06-18 kielce Matematyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Plan opracowany został zgodnie z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. § 8. 2. 1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Doskonalenie kompetencji zawodowych. Wzbogacenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w szkoleniach, kursach, warsztatach i szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Okres stażu, według potrzeb Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. Podjęcie nauki na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą. Indywidualizacja nauczania. Diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów z matematyki Praca z uczniem zdolnym oraz z uczniem słabszym. Stosowanie metod aktywizujących. Uczestniczenie w pracach organów szkoły. Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych. Uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania i wychowania. Autoewaluacja. Monitorowanie efektywności własnej pracy. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8. 2. 2) wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, analiz, scenariuszy, … Okres stażu, według potrzeb Korzystanie z programów i portali edukacyjnych oraz zasobów informacyjnych Internetu. Opracowywanie prezentacji komputerowych. Wykorzystywanie na lekcjach matematyki zasobów tablicy interaktywnej. Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. Zachęcanie uczniów do wykorzystania informacji znajdujących się w Internecie w celu wykonania dodatkowych prac. Tworzenie własnych materiałów i pomocy dydaktycznych (kart pracy, krzyżówek, plansz, Kartkówek, sprawdzianów) Wykonywanie dyplomów, ogłoszeń, zaproszeń, podziękowań. Publikowanie aktualności oraz dokumentacji fotograficznej na stronie internetowej szkoły § 8. 2. 3) umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli i stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Według potrzeb Dzielenie się doświadczeniem na spotkaniach nauczycieli matematyki. Udostępnianie własnych opracowań, materiałów dydaktycznych, notatek za szkoleń. Praca w zespole przedmiotowym. Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. Organizacja szkolnych etapów konkursów ogólnopolskich oraz konkursu „Kangurek” Organizowanie szkolnych konkursów matematycznych. Praca w zespołach szkolnych. Współpraca z nauczycielami w zespole wychowawczym i profilaktyki. Współpraca w zespole do spraw oceniania. Współpraca z opiekunami Samorządu Uczniowskiego. § 8. 2. 4) c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, Organizowanie dodatkowych zajęć. Prowadzenie sobotnich maratonów z matematyką. Według potrzeb Prowadzenie nieodpłatnych zajęć indywidualnych z uczniem uzdolnionym matematycznie. Prowadzenie zajęć rozwijających z wykorzystaniem gier matematycznych i zasobów multimedialnych. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych. Współpraca przy organizacji Szkolnego Konkursu Matematycznego dla klas IV – VI. Współpraca przy organizacji szkolnego konkursu „Mistrz Tabliczki Mnożenia”. Współpraca przy organizacji Podchodów Matematycznych. Organizowanie imprez szkolnych. Współpraca przy organizacji szkolnych dyskotek. Współpraca przy organizacji szkolnych imprez: I Dzień Wiosny, Dzień Dziecka, itp. Przygotowywanie scenariuszy apeli i akademii okolicznościowych oraz dla kabaretu szkolnego „Przybij Piątkę” § 8. 2. 4) e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, Współpraca z wychowawcami i pedagogiem szkolnym. Spotkania, konsultacje, rozmowy. Według potrzeb Prowadzenie wspólnie przygotowanych wraz z pedagogiem lekcji wychowawczych. Zapraszanie specjalistów na zajęcia z wychowawcą. Współpraca z rodzicami. Systematyczny i częsty kontakt z rodzicami uczniów bezpośredni, telefoniczny oraz e-mailowy. § 8. 2. 5) umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego lub wychowawczego. Opis problemu ucznia zdolnego lub ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału. Według potrzeb Rozpoznawanie warunków sytuacji rodzinnej uczniów: rozmowy, wywiady, obserwacja. Powyższy plan może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. .............................................. podpis nauczyciela ........................................................................ data i podpis dyrektora szkoły Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |