Katalog Karolina Wraga - Wujków, 2019-06-18 Złocieniec Wychowanie fizyczne, Konspekty Konspekt zajęć wychowania fizycznego - Sposoby diagnozowania własnej sprawności fizycznej – wybrane próby testu sprawności fizycznej EurofitTEMAT: Sposoby diagnozowania własnej sprawności fizycznej – wybrane próby testu sprawności fizycznej Eurofit DATA :05.06.2019 KLASA: V PROWADZĄCY: Karolina Wraga - Wujków MIEJSCE ĆWICZEŃ: Sala gimnastyczna CEL OGÓLNY: Poznanie sposobów diagnozowania swojej sprawności, wykorzystywanie nowoczesnych technologii (TIK) na zajęciach wychowania fizycznego CELE SZCZEGÓŁOWE: • Uczeń wie jak wyszukiwać informacje • Uczeń potrafi wykorzystać znalezione informacje w praktyce • Uczeń wie jak posługiwać się taśmą mierniczą METODY I FORMY PRACY: • Praca w grupach • Forma zadaniowa • Metoda naśladowcza • Metoda zabawowa POMOCE I MATERIAŁY: • Telefon z dostępem do internetu • Materace, pachołki, taśma miernicza, stoper, linijka CZAS ZAJĘĆ: 45 min CZĘŚĆ WSTĘPNA 1.Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe 2.Ćwiczenia ożywiające *Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji oraz co będziemy realizować na zajęciach *Zabawa ożywiająca berek rozkroczny - metoda zabawowa CZĘŚĆ GŁÓWNA 1.Ćwiczenia kształtujące wolne *krążenia RR w przód, w tył *nożyce w przód, w tył *co kilka kroków skłon T * wyskoki w górę *zbieranie grzybów *skip A, skip C *skręty T w podskokach *opad T z pogłębianiem, *przedmachy RR *wymachy NN w marszu *skoki jednonóż *rozgrzewanie nadgarstków i karku Rozgrzewka w ruchu, forma strumieniowa, metoda naśladowcza 2.Część właściwa *Podział uczniów na grupy – dobór celowy *Losowanie zadania i odnalezienie właściwych informacji Nauczyciel dzieli uczniów na grupy, każda z grup losuje zadanie – mają odszukać w Internecie wybrane próby testu Eurofit: próba skoczności, próba siły tułowia, próba zwinności, próba gibkości. Po odnalezieniu prób, zadaniem grupy jest przygotowanie stanowiska , pokazanie próby przez jedna osobę i odpowiedzenie jak należy zinterpretowań wyniki. Każda z grup ma przydzielone miejsce na sali oraz do dyspozycji przygotowane pomoce, na którym ma przygotować pokaz. Uczniowie mogą prosić o pomoc nauczyciela *Czas na przygotowanie stanowiska *Pokaz i omówienie testu *Nauczyciel podsumowuje informacje wyszukane przez uczniów, oraz ewentualnie dopowiada dodatkowe informacje 3.Podsumowanie pracy przez nauczyciela, *Nauczyciel podsumowuje informacje wyszukane przez uczniów, oraz ewentualnie dopowiada dodatkowe informacje CZĘŚĆ KOŃCOWA 1.Ćwiczenia uspokajające *”Minutka ”- uczniowie stoją w kole z zamkniętymi oczami każdy w myślach odlicza minutę. Kiedy wg uczniów minie minuta otwierają oczy. Wygrywa ten który otworzy oczy ”najbliżej” minuty Nauczyciel odmierza czas stoperem. *Zbiórka, podsumowanie zajęć i , zakończenie lekcji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |