Katalog Joanna Skręt, 2019-06-18 Chorzów Religia, Konspekty "Chcemy ufać Bogu jak Abraham" - konspekt lekcji religii w klasie trzeciejJoanna Skręt Chorzów, 24.11.2016 nauczyciel religii Konspekt lekcji religii w trzeciej klasie Szkoły Podstawowej nr 5 w Chorzowie TEMAT: Chcemy ufać Bogu jak Abraham. TERMIN REALIZACJI: 3b – 25.11.2016 CELE: • Zapoznanie uczniów z postacią Abrahama i opowiadaniem o jego powołaniu. • Wychowanie do naśladowania Abrahama w jego zawierzeniu i zaufaniu Bogu. Uczeń: • Wie, kim był Abraham. • Rozumie, co znaczy ufać, zawierzyć Bogu. • Potrafi śpiewać refren piosenki „Ruszaj”. • Wyjaśnia, jak można pokonać przeszkody utrudniające pójście do kościoła na Mszę św. • Pragnie uczestniczyć w spotkaniu z Jezusem w Eucharystii. POMOCE DYDAKTYCZNE: • Podręcznik, Zeszyt ćwiczeń, zeszyt, Pismo Święte (Rdz 12, 1-2a), tablica, gwiazdki z obietnicami Bożymi dla każdego ucznia, teksty piosenki „Ruszaj”, gitara, klej, kredki. METODY: • Opowiadanie urozmaicone schematycznym rysunkiem • Czytanie tekstu biblijnego • Czytanie tekstu z podręcznika • Rozmowa kierowana • Oglądanie i analiza ilustracji • Kolorowanie ilustracji • Śpiew PRZEBIEG LEKCJI: Wprowadzenie: • Prowadzimy modlitwę. • Powtarzamy treści ostatniej lekcji o Jezusie, naszym Królu. Uczniowie przypominają, na czym ma polegać królowanie Jezusa w naszym życiu. • Opowiadamy dzieje Abrahama na podstawie biblijnej księgi Rodzaju, tworząc jednocześnie schematyczny rysunek na tablicy. Wypisujemy na tablicy kluczowe słowa: Abram, Abraham, Ur, Ziemia Obiecana, Kanaan itp. • Podczas opowiadania czytamy krótki fragment Pisma Świętego (Rdz 12, 1-2a). • Podkreślamy dwa ważne wydarzenia: Boże wezwanie do opuszczenia rodzinnego kraju oraz obietnicę licznego potomstwa i wielkiego narodu. • Zwracamy uwagę, że droga Abrahama nie była łatwa, musiał pokonywać wiele trudności, był narażony na różne niebezpieczeństwa, doświadczał głodu, a czasem musiał stoczyć walkę z obcym plemieniem. Rozwinięcie: • W celu utrwalenia treści opowiadania uczniowie czytają tekst z podręcznika pt. „Abraham” i analizują ilustracje zamieszczone poniżej. • Stawiamy uczniom pytanie: Czego uczy nas Abraham? W czym możemy go naśladować? Prowadzimy uczniów do wniosku, że Abraham uczy nas jak powierzyć się Bogu i ufać Mu w każdej sytuacji. Nie tylko wtedy, gdy jesteśmy radośni, ale także wtedy, gdy jesteśmy smutni, chorzy, gdy coś się nam nie udaje. • Rozdajemy uczniom papierowe gwiazdki z obietnicami Bożymi: „Bóg Cię kocha”: „Bóg pragnie Twojego szczęścia”, „Bóg ma dla Ciebie wspaniały plan”, „Bóg daje Ci życie wieczne”. Uczniowie odczytują powyższe obietnice wobec całej klasy i wklejają do zeszytu. • Rozdajemy teksty i gramy na gitarze piosenkę „Ruszaj”. Uczniowie włączają się w śpiew refrenu tej piosenki. • Wskazujemy, iż szczególną okazją do powierzenia się Bogu i okazania mu zaufania jest nasz udział we Mszy św. Podsumowanie: • W oparciu o ilustracje z Zeszytu Ćwiczeń rozmawiamy z uczniami o przeszkodach, jakie czasem trzeba pokonać, by pójść do kościoła na spotkanie z Jezusem podczas niedzielnej Eucharystii (telewizor, komputer, brzydka pogoda, zabawa na świeżym powietrzu na kolegami). • Zachęcamy uczniów do podania swoich propozycji, jak można pokonać te przeszkody i z radością wziąć udział w niedzielnej Mszy św. • Uczniowie wykonują zadanie: wklejają i kolorują w Zeszycie Ćwiczeń obrazek przedstawiający dzieci uczestniczące we Mszy św. • Powtarzamy najważniejsze treści tej katechezy i informujemy, że na następnej lekcji poznamy kolejną postać biblijną, przez którą Bóg chce nam coś bardzo ważnego powiedzieć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |