Katalog

Joanna Skręt, 2019-06-18
Chorzów

Religia, Konspekty

"Chcemy ufać Bogu jak Abraham" - konspekt lekcji religii w klasie trzeciej

- n +

Joanna Skręt Chorzów, 24.11.2016
nauczyciel religii

Konspekt lekcji religii
w trzeciej klasie Szkoły Podstawowej nr 5 w Chorzowie


TEMAT: Chcemy ufać Bogu jak Abraham.

TERMIN REALIZACJI:
3b – 25.11.2016

CELE:
• Zapoznanie uczniów z postacią Abrahama i opowiadaniem o jego powołaniu.
• Wychowanie do naśladowania Abrahama w jego zawierzeniu i zaufaniu Bogu.

Uczeń:
• Wie, kim był Abraham.
• Rozumie, co znaczy ufać, zawierzyć Bogu.
• Potrafi śpiewać refren piosenki „Ruszaj”.
• Wyjaśnia, jak można pokonać przeszkody utrudniające pójście do kościoła
na Mszę św.
• Pragnie uczestniczyć w spotkaniu z Jezusem w Eucharystii.


POMOCE DYDAKTYCZNE:
• Podręcznik, Zeszyt ćwiczeń, zeszyt, Pismo Święte (Rdz 12, 1-2a), tablica, gwiazdki
z obietnicami Bożymi dla każdego ucznia, teksty piosenki „Ruszaj”, gitara, klej, kredki.

METODY:
• Opowiadanie urozmaicone schematycznym rysunkiem
• Czytanie tekstu biblijnego
• Czytanie tekstu z podręcznika
• Rozmowa kierowana
• Oglądanie i analiza ilustracji
• Kolorowanie ilustracji
• Śpiew


PRZEBIEG LEKCJI:
Wprowadzenie:
• Prowadzimy modlitwę.
• Powtarzamy treści ostatniej lekcji o Jezusie, naszym Królu. Uczniowie przypominają, na czym ma polegać królowanie Jezusa w naszym życiu.
• Opowiadamy dzieje Abrahama na podstawie biblijnej księgi Rodzaju, tworząc jednocześnie schematyczny rysunek na tablicy. Wypisujemy na tablicy kluczowe słowa: Abram, Abraham, Ur, Ziemia Obiecana, Kanaan itp.
• Podczas opowiadania czytamy krótki fragment Pisma Świętego (Rdz 12, 1-2a).
• Podkreślamy dwa ważne wydarzenia: Boże wezwanie do opuszczenia rodzinnego kraju oraz obietnicę licznego potomstwa i wielkiego narodu.
• Zwracamy uwagę, że droga Abrahama nie była łatwa, musiał pokonywać wiele trudności, był narażony na różne niebezpieczeństwa, doświadczał głodu, a czasem musiał stoczyć walkę z obcym plemieniem.
Rozwinięcie:
• W celu utrwalenia treści opowiadania uczniowie czytają tekst z podręcznika
pt. „Abraham” i analizują ilustracje zamieszczone poniżej.
• Stawiamy uczniom pytanie: Czego uczy nas Abraham? W czym możemy go naśladować?
Prowadzimy uczniów do wniosku, że Abraham uczy nas jak powierzyć się Bogu
i ufać Mu w każdej sytuacji. Nie tylko wtedy, gdy jesteśmy radośni, ale także wtedy, gdy jesteśmy smutni, chorzy, gdy coś się nam nie udaje.
• Rozdajemy uczniom papierowe gwiazdki z obietnicami Bożymi: „Bóg Cię kocha”: „Bóg pragnie Twojego szczęścia”, „Bóg ma dla Ciebie wspaniały plan”, „Bóg daje Ci życie wieczne”.
Uczniowie odczytują powyższe obietnice wobec całej klasy i wklejają
do zeszytu.
• Rozdajemy teksty i gramy na gitarze piosenkę „Ruszaj”. Uczniowie włączają się w śpiew refrenu tej piosenki.
• Wskazujemy, iż szczególną okazją do powierzenia się Bogu i okazania mu zaufania jest nasz udział we Mszy św.
Podsumowanie:
• W oparciu o ilustracje z Zeszytu Ćwiczeń rozmawiamy z uczniami o przeszkodach, jakie czasem trzeba pokonać, by pójść do kościoła na spotkanie z Jezusem podczas niedzielnej Eucharystii (telewizor, komputer, brzydka pogoda, zabawa na świeżym powietrzu na kolegami).
• Zachęcamy uczniów do podania swoich propozycji, jak można pokonać
te przeszkody i z radością wziąć udział w niedzielnej Mszy św.
• Uczniowie wykonują zadanie: wklejają i kolorują w Zeszycie Ćwiczeń obrazek przedstawiający dzieci uczestniczące we Mszy św.
• Powtarzamy najważniejsze treści tej katechezy i informujemy, że na następnej lekcji poznamy kolejną postać biblijną, przez którą Bóg chce nam coś bardzo ważnego powiedzieć.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.