Katalog Paweł Saczyński, 2019-06-18 Zawiercie Zawodowe, Scenariusze Elemenenty rezystancyjne- rezystory. ScenariuszScenariusz lekcji Przedmiot: Elektrotechnika i elektronika Temat: Elementy elektryczne- rezystory Cel główny: Zapoznanie uczniów z budową rezystorów oraz oznaczeniami. Wyznaczanie wartości rezystancji na podstawie kodu paskowego. Cele szczegółowe: - uczeń wie jakie jest przeznaczenie rezystorów - uczeń potrafi dokonać podziału rezystorów - uczeń potrafi na podstawie rysunków rozpoznać typ rezystora - uczeń zna symbole graficzne rezystorów - uczeń zna parametry podstawowe rezystorów - uczeń potrafi odczytać wartość rezystancji na podstawie kodu paskowego Kompetencje kluczowe realizowane: - kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne Uczeń posługuje się wiedzą matematyczną przy wyznaczaniu wartości rezystancji zastępczej. Posługuje się umiejętnościami w zakresie przeliczania wielokrotności i podwielokrotności liczb. - kompetencje informatyczne Uczeń posługuje się telefonem komórkowym i przeglądarką grafiki w celu odnalezienia różnych typów rezystorów. Uczeń w oparciu o przeglądarkę sprawdza cenę rezystorów. Metody: - wykład - burza mózgów - praca w grupach- rozwiązywanie zadań związanych z odczytem wartości rezystancji Środki dydaktyczne: - podręcznik „Podstawy elektrotechniki w praktyce” - kalkulatory matematyczne - telefon komórkowy z przeglądarką - komputer z rzutnikiem multimedialnym - przykładowe elementy rezystancyjne Przebieg: 1. Sprawdzenie obecności. 2. Zapoznanie z celami i zapisanie tematu lekcji. 3. Analiza wiadomości z podręcznika. Zadawanie pytań pomocniczych naprowadzających. 4. Przeglądanie zdjęć rezystorów w oparciu o przeglądarkę internetową grafiki. Praca młodzieży z własnymi telefonami i aplikacjami do przeglądania. Wyszukiwanie zdjęć i cen rezystorów. 5. Przedstawienie sposobu oznaczania wartości rezystancji. 6. Ćwiczenia w grupach w zakresie wyznaczania wartości rezystancji. Opracowywanie przez uczniów własnych zadań problemowych dla kolegów. 7. Podsumowanie zajęć i wskazanie szczególnie ważnych treści. Podczas pracy w grupach nauczyciel naprowadza uczniów. Szczególnie należy zwrócić uwagę na pracę uczniów mających problemy w nauce. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |