Katalog Dominika Hilska, 2019-06-18 Piotrków Trybunalski Język francuski, Scenariusze Scenariusz zajęć - klasa I szkoły podstawowej - język angielski25. 01. 2016r. Klasa Ia Temat: Toys – rozpoznawanie i nazywanie zabawek. Cele: Uczeń: rozpoznaje wybrane zabawki, nazywa zabawki po angielsku, śpiewa piosenkę: Sing la la la la, Czas: 45 minut Środki dydaktyczne: karty obrazkowe – zabawki, karty wyrazowe - zabawki, płyta CD. Dominujące techniki i metody pracy: aktywizujące metody pracy: zabawy z kartami obrazkowymi, nazywanie obrazków, dopasowywanie napisów do ilustracji, słuchanie wyliczanki o zabawkach oraz piosenki. Formy pracy: praca całą klasą. Przebieg zajęć: 1. Wstęp Powitanie i sprawdzenie obecności. Przypomnienie wiadomości z poprzednich zajęć (spring, It’s rainy, umbrella, caterpillar, snail, grass) 2. Prezentacja nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych: Nauczyciel kolejno wskazuje karty przedstawiające zabawki i nazywa je po angielsku, uczniowie powtarzają kilka razy. Nauczyciel wskazuje karty i zadaje pytanie: What is it? (Co to jest?). Zachęca uczniów do odpowiadania np. a car. Nauczyciel prosi do tablicy kilku uczniów i mówi: Point to a car (Pokaż samochód). Uczniowie wskazują wybrane zabawki. Nauczyciel ponownie wymienia nazwy wszystkich zabawek i umieszcza pod kartami obrazkowymi odpowiednią kartę wyrazową. 3. Utrwalenie nowego słownictwa: Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 40. Nauczyciel prosi uczniów, aby opisali co widzą na rysunku. Uczniowie wskazują właściwe zabawki słuchając nagrania. Uczniowie ponownie słuchają i w jego trakcie powtarzają nazwy zabawek. Uczniowie słuchają wyliczanki o zabawkach. Nauczyciel prosi do tablicy sześcioro uczniów. Rozdaje im karty obrazkowe prezentujące zabawki. Ponownie odtwarza nagranie. Prosi uczniów, aby unosili karty obrazkowe, gdy zabawka zostanie wymieniona w nagraniu. Piosenka : Sing la la la la . Kilkukrotne wysłuchanie piosenki, zachęcenie dzieci do udawania, że bawimy się wymienionymi w tekście zabawkami, wydajemy dźwięki charakterystyczne dla tych zabawek. 4. Podsumowanie zajęć: Powtórzenie nowych wyrazów: zabawa z kartami obrazkowymi i wyrazowymi. Wspólne zaśpiewanie piosenki Sing la la la la Ocena pracy uczniów, udzielenie pochwał. Zaznaczenie w zeszytach ćwiczeń pracy domowej (str.37) i wyjaśnienie pracy domowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |