Katalog

Dominika Hilska, 2019-06-18
Piotrków Trybunalski

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego - na nauczyciela dyplomowanego

- n +

P L A N
ROZWOJU ZAWODOWEGO






Dominiki Hilskiej
nauczyciela języka angielskiego
w Szkole Podstawowej Nr 11
w Piotrkowie Trybunalskim







ubiegającego się o nadanie stopnia
nauczyciela dyplomowanego





Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2016
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31 V 2019


§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN
1.
Analiza dokumentów związanych z funkcjonowaniem szkoły oraz uaktualnianie wiedzy na temat
awansu zawodowego.
Analiza Statutu wraz z WSO, Szkolnego Programu Wychowawczego i Profilaktyki,
analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli,
opracowanie planu rozwoju zawodowego,
dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego,
przygotowanie sprawozdania z realizacji planu.
prawidłowo sformułowany wniosek
o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego zintegrowany
z dokumentacją szkoły,
gromadzenie dokumentów, dyplomów, zaświadczeń,
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Okres stażu
2.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym oraz poprzez samokształcenie.



Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli,
udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, spotkaniach warsztatowych,
współpraca z doradcami metodycznymi oraz konsultantami wydawnictwa Oxford i Macmillan,
stałe aktualizowanie wiedzy poprzez studiowanie nowości wydawniczych z zakresu metodyki nauczania języków obcych.
zaświadczenia, notatki,
Cały okres trwania stażu


3.

Opracowywanie procedur i dokumentów służących zapewnieniu jakości pracy szkoły

Udział w pracach zespołu zadaniowego do spraw nowelizacji Statutu,
opracowywanie planu dyżurów nauczycieli w czasie przerw międzylekcyjnych,
analiza pracy szkoły i opracowywanie procedur według potrzeb.

Dokumentacja szkolna

Cały okres stażu

4.

Organizowanie szkolnych konkursów wiedzy z języka angielskiego.

Organizowanie i przeprowadzenie konkursów na terenie szkoły.

regulaminy konkursów, sprawozdanie

Okres trwania stażu

5.

Przygotowanie uczniów do konkursów zewnętrznych: międzyszkolnych, rejonowych, ogólnopolskich.

Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów i olimpiad ogólnopolskich, np. Olimpus,
rozmowy, próby, ćwiczenia w czasie wolnym od zajęć.

Sprawozdanie, ewentualne dyplomy

Cały okres stażu

6.

Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Wspomaganie rodziców w przezwyciężaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych,
angażowanie rodziców w przygotowanie i uczestnictwo w imprezach klasowych,
stały kontakt z rodzicami uczniów mających problemy w nauce,
organizowanie uroczystości klasowych i wycieczek,
współpraca z PTTK.

Protokoły zebrań z rodzicami, scenariusze klasowych uroczystości, wpisy w dzienniku lekcyjnym.

Cały okres stażu

7.

Udział w różnorodnych formach promocji szkoły w środowisku.

Współorganizacja akcji związanych z promocją szkoły w środowisku – dni przedsiębiorczości, kiermasze, Dni Patrona itp.,
reprezentowanie szkoły w uroczystościach lokalnych- poczet sztandarowy.


Potwierdzenia, zdjęcia.

Na bieżąco


§ 8 ust. 2. pkt 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej


Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN

1.

Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej.
Zastosowanie technologii komputerowej i informatycznej na lekcjach jęz. angielskiego poprzez samodzielne przygotowanie materiałów do zajęć,
korzystanie z tablicy interaktywnej, odtwarzacza płyt CD w czasie zajęć,
wykorzystanie programów komputerowych do tworzenia dokumentacji szkolnej: świadectw, arkuszy ocen, sprawozdań,
przepisywanie do arkusza kalkulacyjnego tygodniowego rozkładu zajęć oraz danych związanych z klasyfikacją śródroczną i roczną,
dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.


Zaświadczenia,
kserokopie materiałów
Konspekty zajęć,

Sprawozdanie

Cały okres trwania stażu

2.

Usprawnianie pracy dydaktycznej i wychowawczej.


Projektowanie i drukowanie plakatów i dyplomów,
wykorzystywanie Internetu jako szerokiego źródła informacji,
wykorzystywanie na lekcjach prezentacji multimedialnych,
komputerowe opracowywanie dokumentacji klasowej.


Opracowywanie pomocy do zajęć (tabele, testy, flascards).

Dokumentacja komputerowa pracy nauczyciela (plany, sprawozdania, scenariusze, plakaty, zaproszenia, dyplomy).

Przykładowe pomoce wykonane techniką komputerową.


Na bieżąco, cały okres trwania stażu
3.
Wykonywanie pomocy dydaktycznych z użyciem technologii komputerowej.



4.
Udział w szkoleniu z zakresu wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Udział w szkoleniu, wdrożenie do pracy informacji zdobytych w czasie szkolenia.
Zaświadczenie o ukończeniu.
Wg harmo-
nogramu



§ 8 ust. 2. pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć


Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN
1.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Przekazywanie innym nauczycielom informacji z kursów, szkoleń, udostępnianie opracowanych testów, sprawdzianów, scenariuszy, planów, prezentowanie warsztatu pracy w czasie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, wymiana doświadczeń.

Notatki, potwierdzenia.


Cały
okres stażu

2.

Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich.

Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, opracowanie scenariuszy zajęć,
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
z innymi nauczycielami.


Scenariusze

Potwierdzen

Okres stażu

3.

Opracowywanie i upowszechnianie autorskich materiałów dydaktycznych poprzez przekazywanie do biblioteki i publikowanie na stronach internetowych.



Opracowanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole scenariuszy przeprowadzanych zajęć,
publikowanie swoich prac na stronach internetowych.

Potwierdzenia, wykaz udostępnianych materiałów.

Cały
okres stażu

4.

Pełnienie funkcji lidera nauczycielskiego zespołu przedmiotowego języka angielskiego.

Organizowanie pracy nauczycielskiego zespołu przedmiotowego,
dokumentowanie pracy zespołu,
wymiana spostrzeżeń
i doświadczeń w ramach zespołu.

Protokoły zebrań zespołu

Cały
okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt 4

- dotyczy realizacji co najmniej trzech wybranych zadań

§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich


Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN

1.

Nabywanie i kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań , wspomagających rozwój ucznia i szkoły.

Wybór programu nauczania, sporządzenie rozkładów nauczania lub planów wynikowych z języka angielskiego dla poszczególnych poziomów edukacyjnych,
opracowanie planu pracy wychowawcy wraz z tematyką zajęć z wychowawcą;


Rozkłady materiału nauczania lub plany wynikowe.



Plan pracy wychowawcy.

Okres stażu

2.

Opracowanie i wdrożenie programu działań dydaktycznych w zakresie języka angielskiego dla ucznia zdolnego - klasy III

Opracowanie i wdrożenie programu wspierania ucznia zdolnego w klasach III,
ewaluacja.

Opracowany program, wyniki ewaluacji.

Okres stażu



§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN

1.



Organizowanie wycieczek szkolnych.

Wyjazdy do teatru, kina,
muzeum,
wycieczki krajoznawcze.

Dokumentacja szkolna – karty wycieczek, zdjęcia.

W czasie trwania stażu

2.

Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych – koło zainteresowań z języka angielskiego dla uczniów klas IV -VI.

Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas IV-VI,
rozwijanie i doskonalenie sprawności językowych.

Dokumentacja szkolna,
sprawozdanie.

W czasie trwania stażu

3.

Prowadzenie zajęć dydaktycznych w zakresie języka angielskiego dla ucznia mającego trudności w nauce (dla klas IV-VI).

Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas IV-VI.


Dokumentacja szkolna,
sprawozdanie.

Okres stażu


4.

Współorganizowa-nie kolejnych edycji festiwalu piosenki angielskiej.

Przygotowanie uczniów do festiwalu, pomoc w opracowaniu tekstów piosenek.

Zaświadczenia, dyplomy, zdjęcia.

W czerwcu każdego roku

5.

Podejmowanie działań zmierzających do poprawy bazy dydaktycznej szkoły.

Pozyskiwanie środków finansowych na zakup sprzętu oraz oprogramowania do tablicy interaktywnej,
pozyskiwanie w ramach współpracy z wydawnictwami językowymi materiałów, książek do biblioteki szkolnej.

Potwierdzenia, wykaz uzyskanych pomocy, sprzętu.

Okres stażu




§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN

1.


Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną.


Rozwiązywanie problemów
wychowawczych,
spotkania ze specjalistami.

2.

Współpraca ze świetlicą szkolną i środowiskową.


Rozwiązywanie problemów
wychowawczych,
spotkania z wychowawcami świetlicy.



Potwierdzenia
opinie
3.

Współpraca z biblioteką szkolną i Biblioteką Pedagogiczną.


Korzystanie z księgozbioru podczas zajęć np. ze słownika dwujęzycznego,
wyjście na zajęcia biblioteczne.


Zaświadczenia potwierdzające organizowanie lekcji bibliotecznych.



Na bieżąco

4.

Współpraca z lokalnymi służbami – działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

Pogadanki
z przedstawicielami
policji lub straży
pożarnej nt.
bezpieczeństwa,
kontakt z pracownikami
w/w instytucji
w przypadku
ewentualnych
problemów.

Zaświadczenia potwierdzające organizowanie pogadanek.


Według potrzeb

5.

Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego.


Organizowanie działań na rzecz społeczności uczniowskiej oraz środowiska lokalnego,
wdrażanie uczniów do samorządności,
przygotowanie uroczystości szkolnych wg kalendarza imprez szkolnych,
organizowanie różnego typu akcji charytatywnych.

Roczne sprawozdanie z pracy SU.


Rok szkolny 2016/17

§ 8 ust. 2. pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły,
w której nauczyciel jest zatrudniony.


Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMIN

1.

Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych.

Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych,
ustalenie metod pracy
i oddziaływań wychowawczych,
systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu.


opis i analiza dwóch przypadków

W trakcie trwania stażu

2.

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych.

Spotkania ucznia i rodzica z wychowawcą,
uważna obserwacja uczniów,
poznanie środowiska domowego.

Notatki własne

Cały okres stażu

3.


Współpraca z wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym.

Wymiana doświadczeń
i spostrzeżeń.

Notatki własne

Cały okres stażu


Zastrzega się możliwość modyfikacji
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
w trakcie trwania stażu adekwatnie do potrzeb nauczyciela i szkoły
za zgodą Dyrektora Szkoły.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.