Katalog Karolina Bugiewicz, 2019-06-18 stary dybów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciel świetlicyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Karolina Wojda - Bugiewicz nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego na okres od 1 września 2016r. do 31 maja 2019r. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Karolina Wojda - Bugiewicz Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Halina Krajewska Nazwa placówki, w której nauczyciel odbywał staż: Szkoła Podstawowa nr 271 w Warszawie Plan rozwoju zawodowego zgodny z: - Rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli; - Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami); Cele wyznaczające kierunki działania w realizacji zadań w okresie stażu: Cele główne: - rozwój kompetencji nauczyciela - zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cele operacyjne: - poznawanie dokumentów programowych szkoły - obserwowanie i prowadzenie zajęć - realizowanie zadań wynikających z potrzeb placówki - uczestniczenie w formach doskonalenia, służących własnemu rozwojowi - doskonalenie warsztatu i metod pracy Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego wynikające z Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli obejmują: § 7 ust. 2 pkt 1 UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIE EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI 1. Współpracy z opiekunem stażu - zawarcie kontraktu - wykorzystanie pomocy opiekuna stażu w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego - wzajemna obserwacja zajęć oraz ich analiza z opiekunem stażu - kontrakt - wniosek rozpoczęcia stażu - plan rozwoju zawodowego - notatki ze spotkań z opiekunem stażu IX 2016 IX 2016 cały okres stażu 2. Planowanie pracy wychowawcy świetlicy Opracowanie planu pracy wychowawcy świetlicy uwzględniającego zadania szkoły i potrzeby dzieci plan pracy wychowawcy świetlicy IX 2016 IX 2017 IX 2018 3. Doskonalenie metod i warsztatu pracy wychowawcy świetlicy - udział w warsztatach , szkoleniach - czytanie literatury tematycznej - śledzenie stron internetowych o tematyce pedagogicznej - zaświadczenia, potwierdzenia - notatki - wykaz stron www cały okres stażu 4. Prowadzenie dokumentacji - prowadzenie dziennika - dziennik wg. potrzeb 5. Analiza własnej pracy - hospitacje zajęć oraz rozmowy pohospitacyjne z opiekunem stażu - podsumowanie pracy - samoocena V 2019 6. Przygotownie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - opis realizacji planu rozwoju zawodowego - potwierdzenie z realizacji planu rozwoju zawodowego V 2019 § 7 ust. 2 pkt 2 UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI 1. Poznanie środowiska dziecka oraz jego indywidualnych potrzeb. - Bieżące kontakty z rodzicami uczniów. - Rozmowy z pedagogiem szkolnym. - Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami. - Indywidualne rozmowy z uczniem. - Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. - Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie, orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej itp. - Opracowanie narzędzi diagnostyczno – ewaluacyjnych mających na celu lepsze poznanie uczniów, ich środowiska. - adnotacje w dzienniku - cały okres stażu 2. Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy świetlicy szkolnej. - Prowadzenie zajęć świetlicowych zgodnie z planem pracy. - Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych (pomoc uczniom mającym trudności w nauce). - Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. - Zapis w dzienniku - Na bieżąco 3. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów. - Organizowanie i przygotowywanie apeli, uroczystości i konkursów. - Pomoc uczniom z trudnościami w nauce. - Organizownie wycieczek - Udział w akcjach: Góra grosza oraz akcji zbierania nakrętek na rzecz dzieci niepełnosprawnych - Potwierdzenie współpracy cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 3 UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI 1. Organizowanie pracy przy pomocy komputera - Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. - Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. - Dokumentowanie przebiegu stażu. - wykorzystanie komputera oraz sprzętu w sali d wykorzystanie komputera oraz sprzętu w sali do pracy z dziećmi np. prezentacje, filmy itp. - Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp. - Materiały i pomoce dydaktyczne wg. potrzeb 2. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w internecie Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej - adresy stron internetowych X 2016 3. Wykorzystanie internetu jako źródła informacji - Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). - Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl. Strony www wg. potrzeb § 7 ust. 2 pkt 4 UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ u LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii - studiowanie literatury - rady szkoleniowe - wykaz lektur cały okres stażu 2. Rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych dzieci uczęszczających na świetlicę szkolną. Motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju. - Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. - Diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów - Obserwacja dzieci podczas pobytu na świetlicy szkolnej. . - Analiza ewentualnych problemów oraz pomoc dzieciom mającym trudności lub indywidualne potrzeby. - Rozmowy i konsultacje z: opiekunem stażu, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkolnym, psychologiem. Rozmowy z rodzicami. - Prowadzenie np. zajęć wynikających z zainteresowań i potrzeb dzieci. - Pomoc uczniom z trudnościami w nauce. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i zespołowej nauki. - Rozwijanie u uczniów umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej. - Rozwijanie twórczych inicjatyw uczniów - Pomoc w przygotowaniu się do świetlicowych konkursów: plastycznego, recytatorskiego, czytelniczego. - Eksponowanie prac plastycznych uczniów –wystawki dziecięce. - Motywowanie do aktywnego uczestnictwa na zajęciach w świetlicy. - Notatki Na bieżąco 3. Użycie nabytej wiedzy do pracy z dziećmi - Stosowanie aktywnych metod pracy (m.in.: zajęcia ruchowe, artystyczne – plastyczne, muzyczne, z zakresu żywego słowa). - notatki cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 5 UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ. LP ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego - gromadzenie materiałów dotyczących awansu zawodowego - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego - dokumentacja IX 2016 IX 2016 cały okres stażu 2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - zapoznanie się z dokumentacją szkolną - śledzenie zmian występujących w przepisach wewnątrzszkolnych oraz aktywny udział w tworzeniu przepisów wewnątrzszkolnych podczas Rad Pedagogicznych IX 2016 cały okres stażu Proszę o zgodę dokonania korekt w Planie Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu za zgodą Dyrekcji. Zatwierdzam do realizacji .............................................................. .......................................................... Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora placówki Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |