Katalog

Karolina Bugiewicz, 2019-06-18
stary dybów

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciel świetlicy

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Karolina Wojda - Bugiewicz


nauczyciela kontraktowego ubiegającego się
o stopień nauczyciela mianowanego


na okres od 1 września 2016r. do 31 maja 2019r.





Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Karolina Wojda - Bugiewicz
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
mgr Halina Krajewska
Nazwa placówki, w której nauczyciel odbywał staż:
Szkoła Podstawowa nr 271 w Warszawie

Plan rozwoju zawodowego zgodny z:
- Rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni
awansu zawodowego nauczycieli;
- Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami);

Cele wyznaczające kierunki działania w realizacji zadań w okresie stażu:

Cele główne:
- rozwój kompetencji nauczyciela
- zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Cele operacyjne:
- poznawanie dokumentów programowych szkoły
- obserwowanie i prowadzenie zajęć
- realizowanie zadań wynikających z potrzeb placówki
- uczestniczenie w formach doskonalenia, służących własnemu rozwojowi
- doskonalenie warsztatu i metod pracy


Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
wynikające z Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 marca 2013r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli obejmują:

§ 7 ust. 2 pkt 1

UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIE EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH


LP.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI
SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI

1.
Współpracy z opiekunem stażu
- zawarcie kontraktu

- wykorzystanie pomocy opiekuna stażu w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego

- wzajemna obserwacja zajęć oraz ich analiza z opiekunem stażu
- kontrakt

- wniosek rozpoczęcia stażu
- plan rozwoju zawodowego



- notatki ze spotkań z opiekunem
stażu



IX 2016


IX 2016



cały okres stażu





2.

Planowanie pracy wychowawcy świetlicy

Opracowanie planu pracy wychowawcy świetlicy uwzględniającego zadania szkoły i potrzeby dzieci

plan pracy wychowawcy świetlicy

IX 2016
IX 2017
IX 2018


3.

Doskonalenie metod i warsztatu pracy wychowawcy świetlicy

- udział w warsztatach , szkoleniach

- czytanie literatury tematycznej

- śledzenie stron internetowych o tematyce pedagogicznej


- zaświadczenia, potwierdzenia


- notatki

- wykaz stron www

cały okres stażu

4.

Prowadzenie dokumentacji

- prowadzenie dziennika

- dziennik

wg. potrzeb





5.
Analiza własnej pracy
- hospitacje zajęć oraz rozmowy pohospitacyjne z opiekunem stażu

- podsumowanie pracy



- samoocena

V 2019

6.
Przygotownie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
- opis realizacji planu rozwoju zawodowego
- potwierdzenie z realizacji planu rozwoju zawodowego



V 2019



§ 7 ust. 2 pkt 2

UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH


LP.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI
SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI

1.
Poznanie środowiska dziecka oraz jego indywidualnych potrzeb. - Bieżące kontakty z rodzicami uczniów.
- Rozmowy z pedagogiem szkolnym.
- Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami.
- Indywidualne rozmowy z uczniem.
- Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych
i pozaszkolnych.
- Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi
w szkole: opinie, orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej itp.
- Opracowanie narzędzi diagnostyczno – ewaluacyjnych mających na celu lepsze poznanie uczniów, ich środowiska.



- adnotacje w dzienniku


- cały okres stażu

2.
Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych
wynikających z funkcji wychowawcy świetlicy szkolnej.



- Prowadzenie zajęć świetlicowych zgodnie
z planem pracy.
- Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych
(pomoc uczniom mającym trudności w nauce).
- Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.


- Zapis w dzienniku














- Na bieżąco

3.
Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów.

- Organizowanie i przygotowywanie apeli, uroczystości i konkursów.
- Pomoc uczniom z trudnościami w nauce.
- Organizownie wycieczek
- Udział w akcjach: Góra grosza oraz akcji zbierania nakrętek na rzecz dzieci niepełnosprawnych





- Potwierdzenie współpracy


cały okres stażu



§ 7 ust. 2 pkt 3

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ

LP.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI

1.







Organizowanie pracy przy pomocy komputera - Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp.
- Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp.
- Dokumentowanie przebiegu stażu.
- wykorzystanie komputera oraz sprzętu w sali d wykorzystanie komputera oraz sprzętu w sali do pracy z dziećmi np. prezentacje, filmy itp.
- Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp.
- Materiały i pomoce dydaktyczne

wg. potrzeb

2.






Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w internecie
Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej


- adresy stron internetowych

X 2016





3.

Wykorzystanie internetu jako źródła informacji
- Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi).
- Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl.


Strony www

wg. potrzeb









§ 7 ust. 2 pkt 4

UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA
W SPRAWACH NIELETNICH, W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ
u

LP.

ZADANIA
FORMY REALIZACJI SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI

1.
Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii
- studiowanie literatury
- rady szkoleniowe
- wykaz lektur

cały okres stażu

2.
Rozpoznawanie problemów edukacyjnych
i wychowawczych dzieci uczęszczających na świetlicę szkolną. Motywowanie
i wspieranie uczniów
w rozwoju.








- Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków.


- Diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów
- Obserwacja dzieci podczas pobytu na świetlicy szkolnej.
.
- Analiza ewentualnych problemów oraz pomoc dzieciom mającym trudności lub indywidualne potrzeby.
- Rozmowy i konsultacje z: opiekunem stażu, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkolnym, psychologiem. Rozmowy z rodzicami.
- Prowadzenie np. zajęć wynikających z zainteresowań i potrzeb dzieci.

- Pomoc uczniom z trudnościami
w nauce. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i zespołowej nauki.

- Rozwijanie u uczniów umiejętności
z zakresu komunikacji interpersonalnej.

- Rozwijanie twórczych inicjatyw uczniów

- Pomoc w przygotowaniu się do świetlicowych konkursów:
plastycznego, recytatorskiego, czytelniczego.
- Eksponowanie prac plastycznych uczniów –wystawki dziecięce.

- Motywowanie do aktywnego uczestnictwa na
zajęciach w świetlicy.



- Notatki







Na bieżąco

3.
Użycie nabytej wiedzy do pracy z dziećmi
- Stosowanie aktywnych metod pracy
(m.in.: zajęcia ruchowe, artystyczne – plastyczne, muzyczne, z zakresu żywego słowa).



- notatki


cały okres stażu











§ 7 ust. 2 pkt 5

UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ.


LP
ZADANIA

FORMY REALIZACJI
SPOSOBY DOKUMENTOWANIA TERMINY REALIZACJI

1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
- analiza przepisów prawa
oświatowego dotyczących
awansu zawodowego

- sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego

- gromadzenie materiałów dotyczących awansu zawodowego

- wniosek o rozpoczęcie stażu

- plan rozwoju zawodowego


- dokumentacja

IX 2016


IX 2016



cały okres stażu

2.
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły
- zapoznanie
się z dokumentacją
szkolną
- śledzenie zmian
występujących w przepisach
wewnątrzszkolnych oraz
aktywny udział w tworzeniu przepisów wewnątrzszkolnych podczas Rad Pedagogicznych




IX 2016



cały okres stażu


Proszę o zgodę dokonania korekt w Planie Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu za zgodą Dyrekcji.








Zatwierdzam do realizacji




.............................................................. ..........................................................
Miejscowość i data
Podpis i pieczęć dyrektora placówki


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.