Katalog Ewa Widera-Raczek, 2019-06-18 Zdzieszowice Język niemiecki, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASIE I A SZKOŁY PODSTAWOWEJ - zwierzęta morskieSCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASIE I A SZKOŁY PODSTAWOWEJ Zapis w dzienniku: Opowiadanie „10 kleine Gummienten” Eric Carle. Czas: 45 min Cel globalny: • Uczniowie znają liczebniki • Uczniowie znają kolory • Uczniowie znają zwierzęta morskie Cele metodyczne: • Uczniowie potrafią zastosować dane słownictwo • Uczniowie potrafią słuchać ze zrozumieniem Cele dydaktyczne: • Integracja uczniów poprzez udział we wspólnej zabawie i pracy w grupach. Metody • oparte na aktywności ucznia (działania intelektualne i manualne, wypowiedź, zadania do wykonania) • oparte na aktywności nauczyciela (rozmowa, instrukcja, pokaz, pogadanka) • aktywizujące Formy pracy: • indywidualna • grupowa Środki dydaktyczne: obrazki, zwierzęta, kaczuszki, karty pracy, odgłosy zwierząt, kredki, białe kartki A4, tablica interaktywna, piosenki YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=msZSNtWozsI Faza: Wprowadzenie 1.Interakcja: Zgadnij co jest w paczce? Cel: Zadaniem uczniów jest odgadnięcie – co znajduje się w paczce ( małym kartoniku) Media: Paczka ( mały kartonik) Formy socjalne: Plenum 2.Interakcja: Przedstawienie opowiadania „10 kleine Gummienten” Eric Carle Cel: Uczniowie wysłuchują opowiadania. Po wysłuchaniu razem z nauczycielem układają kolejność zwierząt, które występowały w opowiadaniu. Media: Książka, obrazki zwierząt, kaczuszki Formy socjalne: Plenum Faza: Reproduktywna 3. Interakcja: Liczymy zwierzęta i opisujemy kolory Cel: Uczniowie przeliczają zwierzęta i opisują kolory. Media: Obrazki, nakrętki po napojach z liczebnikami Formy socjalne: Plenum 4. Interakcja: Jakie to zwierzątko – odgadujemy odgłosy Cel: Uczniowie wysłuchują odgłosy zwierząt i zgadują jakie to zwierzę. Media: Odgłosy mp3 Formy socjalne: Plenum/Indywidualna 5. Interakcja: Zabawa „5 kleine Fische”. Cel: Uczniowie uczestniczą w zabawie do piosenki „5 kleine Fische” Media: Piosenka YouTube Formy socjalne: Plenum Faza: Produktywna 6.Interakcja: Moja książeczka – ze zwierzętami morskimi – wykonujemy książeczki Cel: Uczniowie wykonują książeczki z ich ulubionymi zwierzętami morskimi. Media: Kredki, kartki A4 Formy socjalne: Praca indywidualna Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |