Katalog

Ewa Widera-Raczek, 2019-06-18
Zdzieszowice

Język niemiecki, Scenariusze

SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASIE I A SZKOŁY PODSTAWOWEJ - zwierzęta morskie

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO
W KLASIE I A SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Zapis w dzienniku: Opowiadanie „10 kleine Gummienten” Eric Carle.
Czas: 45 min

Cel globalny:

• Uczniowie znają liczebniki
• Uczniowie znają kolory
• Uczniowie znają zwierzęta morskie

Cele metodyczne:

• Uczniowie potrafią zastosować dane słownictwo
• Uczniowie potrafią słuchać ze zrozumieniem

Cele dydaktyczne:

• Integracja uczniów poprzez udział we wspólnej zabawie i pracy w grupach.

Metody

• oparte na aktywności ucznia (działania intelektualne i manualne, wypowiedź, zadania do wykonania)
• oparte na aktywności nauczyciela (rozmowa, instrukcja, pokaz, pogadanka)
• aktywizujące

Formy pracy:

• indywidualna
• grupowa


Środki dydaktyczne: obrazki, zwierzęta, kaczuszki, karty pracy, odgłosy zwierząt, kredki, białe kartki A4, tablica interaktywna, piosenki YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=msZSNtWozsI




Faza: Wprowadzenie
1.Interakcja: Zgadnij co jest w paczce?
Cel: Zadaniem uczniów jest odgadnięcie – co znajduje się w paczce ( małym kartoniku)
Media: Paczka ( mały kartonik)
Formy socjalne: Plenum



2.Interakcja: Przedstawienie opowiadania „10 kleine Gummienten” Eric Carle
Cel: Uczniowie wysłuchują opowiadania. Po wysłuchaniu razem z nauczycielem układają kolejność zwierząt, które występowały w opowiadaniu.
Media: Książka, obrazki zwierząt, kaczuszki
Formy socjalne: Plenum

Faza: Reproduktywna
3. Interakcja: Liczymy zwierzęta i opisujemy kolory
Cel: Uczniowie przeliczają zwierzęta i opisują kolory.
Media: Obrazki, nakrętki po napojach z liczebnikami
Formy socjalne: Plenum


4. Interakcja: Jakie to zwierzątko – odgadujemy odgłosy
Cel: Uczniowie wysłuchują odgłosy zwierząt i zgadują jakie to zwierzę.
Media: Odgłosy mp3
Formy socjalne: Plenum/Indywidualna

5. Interakcja: Zabawa „5 kleine Fische”.
Cel: Uczniowie uczestniczą w zabawie do piosenki „5 kleine Fische”
Media: Piosenka YouTube
Formy socjalne: Plenum
Faza: Produktywna

6.Interakcja: Moja książeczka – ze zwierzętami morskimi – wykonujemy książeczki
Cel: Uczniowie wykonują książeczki z ich ulubionymi zwierzętami morskimi.
Media: Kredki, kartki A4
Formy socjalne: Praca indywidualna


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.