![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Dominika Olszewska, 2019-06-18 Leszno Pedagogika, Plany pracy Program zajęć wyrównawczychPROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Założenia programowe: - Adresaci – uczniowie klas IV-V - Liczba uczestników – 8 osób - Termin realizacji – 01.09.2016 – 30.06.2018, 1godz./tydz. Cel główny: Podniesienie świadomości ortograficznej u uczniów. Cele szczegółowe: 1. Poprawa komunikacji interpersonalnej, kształcenie umiejętności pracy w grupie. 2. Eliminowanie konfliktów przez uczenie sztuki kompromisu i kształcenie takich cech jak cierpliwość i wyrozumiałość wobec innych. 3. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i obowiązkowości. 4. Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Praca nad poczuciem własnej wartości. 6. Uświadamianie uczniom ich mocnych stron i uczenie bazowania na nich w codziennym życiu. 7. Wdrażanie do samodzielnej pracy. 8. Motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności. 9. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych na materiale ortograficznym. 10. Wypracowanie nawyków poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem. Zadania do realizacji: 1. Eliminowanie stresu i napięć emocjonalnych. 2. Stwarzanie okazji do odnoszenia sukcesu. 3. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych: a) w sferze słuchowo-językowej: – ćwiczenie koncentracji uwagi, – wzbogacanie słownika czynnego i biernego; b) w sferze wzrokowej: – usprawnianie analizatora wzrokowego, – ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej, – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej; c) w sferze ruchowej: – ćwiczenie motoryki ręki piszącej, – poprawa poziomu graficznego pisma, – utrwalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. 4. Usprawnianie techniki czytania. 5. Ćwiczenia w rozumieniu czytanej treści. 6. Wypracowanie nawyku pisania poprawnego pod względem ortograficznym. 7. Wdrażanie do autokorekty. 8. Wypracowanie umiejętności redagowania tekstów. Forma pracy: - indywidualna i grupowa Metody pracy min.: 1.Omówienie zasad ortograficznych 2.Formułowanie wypowiedzi. 3. Czytanie i analiza tekstu. 4.Wyszukiwanie informacji w tekście. 5. Układanie pytań i formułowanie odpowiedzi 6. Rysowanie wzorów i pisanie po śladzie 7. Wyjaśnianie znaczeń wyrazów trudnych. 8. Labirynty, łamigłówki, rebusy, krzyżówki. 9. Wyjaśnianie znaczenia przysłów. 10. Uzupełnianie luk w wyrazach i zdaniach. 11. Dopasowywanie Dzięki uczestnictwie w zajęciach uczniowie zrozumieją własne trudności i będą się starali skutecznie je pokonywać. Ich aktywność i motywacja do nauki przyczynią się do zredukowania negatywnych postaw wobec szkoły i samych siebie. Podczas zajęć uczniowie usprawniają funkcje poznawcze zaangażowane w proces uczenia się. Nauczą się pisać i czytać ze zrozumieniem oraz stosować autokontrolę i autokorektę. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |