AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dominika Olszewska, 2019-06-18
Leszno

Pedagogika, Plany pracy

Program zajęć wyrównawczych

- n +

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH




Założenia programowe:
- Adresaci – uczniowie klas IV-V
- Liczba uczestników – 8 osób
- Termin realizacji – 01.09.2016 – 30.06.2018, 1godz./tydz.


Cel główny:
Podniesienie świadomości ortograficznej u uczniów.


Cele szczegółowe:
1. Poprawa komunikacji interpersonalnej, kształcenie umiejętności pracy w grupie.
2. Eliminowanie konfliktów przez uczenie sztuki kompromisu i kształcenie takich cech jak cierpliwość i wyrozumiałość wobec innych.
3. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i obowiązkowości.
4. Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
5. Praca nad poczuciem własnej wartości.
6. Uświadamianie uczniom ich mocnych stron i uczenie bazowania na nich w codziennym życiu.
7. Wdrażanie do samodzielnej pracy.
8. Motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności.
9. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych na materiale ortograficznym.
10. Wypracowanie nawyków poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem.


Zadania do realizacji:
1. Eliminowanie stresu i napięć emocjonalnych.
2. Stwarzanie okazji do odnoszenia sukcesu.
3. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych:
a) w sferze słuchowo-językowej:
– ćwiczenie koncentracji uwagi,
– wzbogacanie słownika czynnego i biernego;
b) w sferze wzrokowej:
– usprawnianie analizatora wzrokowego,
– ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
c) w sferze ruchowej:
– ćwiczenie motoryki ręki piszącej,
– poprawa poziomu graficznego pisma,
– utrwalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
4. Usprawnianie techniki czytania.
5. Ćwiczenia w rozumieniu czytanej treści.
6. Wypracowanie nawyku pisania poprawnego pod względem ortograficznym.
7. Wdrażanie do autokorekty.
8. Wypracowanie umiejętności redagowania tekstów.


Forma pracy:
- indywidualna i grupowa

Metody pracy min.:
1.Omówienie zasad ortograficznych
2.Formułowanie wypowiedzi.
3. Czytanie i analiza tekstu.
4.Wyszukiwanie informacji w tekście.
5. Układanie pytań i formułowanie odpowiedzi
6. Rysowanie wzorów i pisanie po śladzie
7. Wyjaśnianie znaczeń wyrazów trudnych.
8. Labirynty, łamigłówki, rebusy, krzyżówki.
9. Wyjaśnianie znaczenia przysłów.
10. Uzupełnianie luk w wyrazach i zdaniach.
11. Dopasowywanie


Dzięki uczestnictwie w zajęciach uczniowie zrozumieją własne trudności i będą się starali skutecznie je pokonywać. Ich aktywność i motywacja do nauki przyczynią się do zredukowania negatywnych postaw wobec szkoły i samych siebie. Podczas zajęć uczniowie usprawniają funkcje poznawcze zaangażowane w proces uczenia się. Nauczą się pisać i czytać ze zrozumieniem oraz stosować autokontrolę i autokorektę.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.