![]() |
![]() |
Katalog MAGDA KUNZ-RAPCZUK, 2019-06-18 Chocianów Geografia, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoSpołeczna Szkoła Podstawowa im. Rady Europy Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającej się o stopień awansu zawodowego Nauczyciela Dyplomowanego mgr Magda Kunz - Rapczuk Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy Czas trwania stażu: 01.09.2016r. 31. 05.2019 r Miejsce pracy: Społeczna Szkoła Podstawowa im. Rady Europy oraz Społeczne Gimnazjum Językowe im. Rady Europy w Lubinie Kwalifikacje zawodowe Studia magisterskie: Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk o Ziemi i kształtowania środowiska. kierunek Geografia regionalna i Turystyka, Studia podyplomowe: Uniwersytet Wrocławski, kierunek Przyroda, Studia licencjackie kierunek: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy, kierunek Organizacja Turystyki i rekreacji, Cele odbywania stażu: - Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, - Doskonalenie warsztatu i metod pracy - Podniesienie efektywności działań dydaktyczno- wychowawczych. Akty prawne: 1. Ustawa z 26 stycznia Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 2 późniejszymi zmianami). 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2004 nr 260, poz. 2593). 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 listopada 2007 f. zmieniajace rozporządzenie w sprawie uzyskivania stopmi awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2007 nr 214, poz 1580), 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopmi awansu zawodowego przez nauczycieli n2 LL 2013 poz 393 - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły WYMAGANIA 1 ZADANIA: 1. Czynności organizacyjne - Procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju, w tym zadania: - Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju: - Gromadzenie dokumentacji 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego: - Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. WYMAGANIA 2. Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie własnej pracy i podniesienie, jakości pracy szkoły. Zadania: - harmonogramu imprez i uroczystości szkolnych oraz wycieczek. - Organizacja i opieka nad uczniami podczas wycieczek i rajdów klasowych, w tym w ramach działań profilaktyczno – wychowawczych. - Ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Opieka wychowawcza nad klasą. - Organizacja zajęć pozalekcyjnych z Przyrody z uczniami w klasie VI i z Geografii w klasie III gimnazjum. - Praca z uczniem zdolnym oraz posiadającym trudności w nauce. - Organizacja i współorganizowanie konkursów szkolnych. Wymagania 3. Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie własnej pracy i podniesienie, jakości pracy szkoły. Zadania: - Opracowanie harmonogramu imprez i uroczystości szkolnych oraz wycieczek. - Organizacja i opieka nad uczniami podczas wycieczek i rajdów klasowych, w tym w ramach działań profilaktyczno – wychowawczych. - Ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Opieka wychowawcza nad klasą. - Organizacja zajęć pozalekcyjnych z Przyrody z uczniami w klasie VI i z Geografii w klasie III gimnazjum - Organizacja i współorganizowanie konkursów szkolnych. - Praca z uczniem zdolnym oraz posiadającym trudności w nauce. WYMAGANIE 3. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA: - Przygotowywanie pomocy i materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera - Utworzenie prezentacji multimedialnej dotyczących realizacji podstawy programowej. - Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej. - Wykorzystanie sieci internetowej w pracy zawodowej. WYMAGANIE 4. Umiejętności dzielenia się wiedzę i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA: - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. - Dzielenie się wiedzą w zespole klasowym i wychowawczym. - Konsultacje z innymi nauczycielami geografii i przyrody. - Praca w szkolnym zespole przedmiotowym matematyczno – przyrodniczym. - Publikacja planu rozwojowego na stronie internetowej. - Dzielenie się materiałami autorskimi z innymi nauczycielami. WYMAGANIE 5. Opracowanie i wdrażanie programu działąń edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA: Opracowanie programu profilaktycznego i wychowawczego dla klasy IV. WYMAGANIE 6. Poszerzenie zakresu działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIE: - Współorganizowanie akcji i imprez ekologicznych. - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z rodzicami uczniów. - Organizowanie wycieczek szkolnych i zajęć w terenie oraz aktywnych form spędzania wolnego. WYMAGANIE 6. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy w społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIE: - Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz oświaty: urzędami gminy i powiatu, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Polskim Towarzystwem Turystyczno – Krajoznawczym. - Współpraca z sąsiednimi szkołami podstawowymi. - Udział w inicjatywach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i edukacji ekologicznej. WYMAGANIE 7. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIE: - Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |