Katalog

Sławomir Sławkowski, 2019-06-18
Słupsk

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego - Steps Plus dla klasy V.

- n +

Lekcja otwarta
30.05.2019 r.
Szkoła Podstawowa w Redzikowie
klasa Va
Podręcznik: Steps Plus dla klasy V

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

1. Cele ogólne jednostki lekcyjnej:

- Ćwiczenie i utrwalenie czasowników regularnych i nieregularnych
- Ćwiczenie czasu Past Simple we wszystkich typach zdań-oznajmujące, pytające i przeczące
- Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem
- Ćwiczenie mówienia
- Ćwiczenie pisania

2. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej:

- Uczeń wie jak tworzyć czas przeszły od czasowników regularnych
- Uczeń zna formy czasowników nieregularnych
- Uczeń potrafi zapisywać i wymawiać czasowniki
- Uczeń umie zadawać pytania na temat przeszłości i udzielać odpowiedzi

3. Materiały, środki dydaktyczne:

- Karta pracy
- Kartki z zadaniami
- Tablica multimedialna


4. Metody pracy

- Gry dydaktyczne
- Ćwiczenia na kartach pracy
- Ćwiczenia w internecie

5. Formy pracy

- Indywidualna
- Całą klasą


PRZEBIEG LEKCJI
Wstęp
Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy. Omówienie tematu lekcji:
Formy regularne i nieregularne czasownika w języku angielskim.

Rozgrzewka językowa
1. Nauczyciel mówi formy przeszłe poznanych wcześniej czasowników nieregularnych. Uczeń musi podać formę bezokolicznika. Każdy uczeń odpowiada jeden raz. Przykłady mogą się powtarzać.

Prezentacja
1. Nauczyciel przedstawia zasady tworzenia form regularnych czasowników w formie notatki na tablicy multimedialnej. Uczniowie przepisują do zeszytu.
Faza główna
1. Nauczyciel otwiera stronę www.ang.pl i w zakładce ćwiczenia przedstawia ćwiczenie, które uczniowie mają uzupełnić przychodząc pojedynczo do tablicy multimedialnej.
2. Gra „Bingo”. Uczniowie wybierają 9 dowolnych czasowników ze zbioru czasowników podstawowych i zapisują je w diagramie w formie czasu przeszłego. Nauczyciel dyktuje wybrane przez siebie czasowniki w czasie przeszłym, a uczniowie wykreślają je w swoich diagramach. Wygrywa ten, kto pierwszy wykreśli czasowniki ułożone w pionie, poziomie lub na ukos.
2. Uczniowie wykonują zadanie na kartach pracy: cześć reinforcement – ćw.2,3,4
3.Uczniowie wykonują zadanie na kartach pracy: cześć extension worksheet – ćw. 1,2
4. Zadanie na kartach pracy. Uzupełnianie zdań przy użyciu odpowiednich form czasowników.

Zakończenie
Nauczyciel prezentuje piosenkę (Mr Morton) z poniższego adresu internetowego, następnie prosi uczniów by przepisali jak największą ilość czasowników w formie przeszłej, które ukazały się na ekranie, potem muszą je przetłumaczyć na język polski.
https://www.youtube.com/watch?v=AKaD2btS1A4

Ewaluacja
Uczniowie otrzymują na początku lekcji 3 karteczki, które pokażą na końcu lekcji
Zielona – rozumiem lekcję
Żółta – częściowo rozumiem lekcję
Czerwona – nie rozumiem lekcji.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.