Katalog

Dominika Makuła, 2019-06-18
Konin

Język angielski, Scenariusze

zajęcia swietlicowe językowe - scenariusz

- n +

Scenariusz zajęć w świetlicy
zajęcia wielojęzykowe
tematyka - food


Temat zajęć: In the kitchen – w kuchni.

Cel główny : poznanie i utrwalenie słownictwa dot. kuchennego wyposażenia po angielsku.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija więzi koleżeńskie,
- poznaje i stosuje słowa kitchen, a spoon, a knife, a pot, a fork, a cook, a cooker, a cup, a fridge
- rozwija twórczą ekspresję plastyczną,
- rozwija postawę zdrowego współzawodnictwa.

Metody: słowna – pogadanka, rozmowa sterowana,
działania praktycznych, aktywizujące
zabawy interakcyjne,
-ekspresja plastyczna

Formy pracy: - zbiorowa, - indywidualna

Środki dydaktyczne: materiały papiernicze, kuchenne wyposażenie, pionki, kostka, flamastry, blok A3, karta zadań, piłka


Przebieg zajęć:

1. Powitanie
Nauczyciel wita się z uczniami i przedstawia cel zajęć. Dzieci siadają wokół stołu w pracowni kuchennej czy sali lekcyjnej. Nauczyciel podaje hasło i/lub tematykę zajęć.
2. Uczniowie rozglądają się w pracowni kuchennej – na elementach sprzętu agd/rtv znajdują się podpisy – fridge, spoon, cooker, mixer itd.
wariantowo na rozsypane na dywanie fotografie i podpisy elementów wyposażenia kuchennego.
3. Uczniowie otrzymują karty – w labiryncie liter mają za zadanie odnaleźć ukryte słowa po angielsku, zakreśla je. Dalej dzieci stoją w kole. Nauczyciel w środku trzyma piłkę i mówi: "Do kogo rzucę piłkę, ten ma wskazać /stanąć obok elementu wypowiedzianego po angielsku.” Kto odpowie, rzuca piłkę z powrotem do mnie". Nauczyciel rzuca piłkę, a dzieci podają przykłady.


4. Nauczyciel rozkłada duży brystol, omawia, ze posłuży do narysowania gry dydaktycznej, dalej prosi chętnego ucznia o narysowanie szerokiego labiryntu lub schematu przypominającego ślimaczy układ. Dalej dzieli przebieg „trasy” na kwadraty.

5. Uczniowie dalej dorysowują słowo polskie albo angielskie, małe obrazki przedmiotów poznawanych czy wykorzystywanych na lekcji, numeruje pola przypadkowe 1-5, tu inni uczniowie chętni – układają zadania np. słowo spoon do przeliterowania itp.

6. Uczniowie kolorują, oznaczają grę.

7. Uczniowie przystępują do gry; rzucają kostka, kto rzuci najwięcej rozpoczyna, mija kwadraty o tyle oczek ile wyrzucił, udziela odpowiedzi na pytania lub nazywa przedmioty narysowane wcześniej. Wygrywa gracz, który pionkiem minie cały labirynt, dotrze do mety.

8. Wspólne tworzenie rysunku, nauczyciel pyta „What’s wrong with this picture? - co nie tak z obrazkiem? - następuje domalowanie brakującego elementu - czapki kucharza.

9. Uczniowie oceniają zajęcia, na papierowych kołeczkach rysują uśmiechniętą lub smutną minę i wrzucają je do skrzyneczki nauczyciela/ oddają nauczycielowi.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.